חופשה באי קרפאטוס יוון. רן ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
חופשה באי קרפאטוס יוון/מערכת וואלה! NEWS, רן ברגמן

מחממים מנועים: יעדי האביב שפחות חשבתם עליהם

4.4.2019 / 10:00

טיול טעימות קולינארי בצפון איטליה, "תחליף סיני" באי היווני קרפאטוס או נופים טבע משכרים בסצ'ואן שבסין. למעלה מחצי מיליון ישראלים יטוסו לחו"ל בחופשת הפסח. עוד לא הספקתם להזמין חופשה? הנה יעדי האביב שפחות על רדאר הישראלים

השמיים הפתוחים, המחירים שיורדים, מחירי הדלק הנוחים ושערי המטבע הנמוכים (בראשם הדולר, הליש"ט והאירו) - הם הסיבות העיקריות לגידול במספר הישראלים שיוצאים לחו"ל. והם אכן יוצאים.

השנה, יחול פסח באמצע חודש אפריל, ויסמן את פתיחת עונת התיירות, כאשר על פי הערכות בענף, יותר מחצי מיליון ישראלים ינצלו את החופש הארוך יחסית, ויטוסו לחופשת אביב במהלך החג עסקים רבים, כמו גם מוסדות חינוך, משרדי ממשלה ובתי המשפט, סגורים בחול המועד, שיחול השנה בתאריכים 28-21 באפריל - מה שיביא לעלייה חדה בביקושים לחופשה בתקופה זו.

לדברי רונן קרסו, סמנכ"ל איסתא, "מי שיכול לטוס בימים בהם מתחילה החופשה מבתי הספר (סביב 11 באפריל) ולא בחול המועד, יוכל לחסוך כ-30% ממחיר החופשה". עוד הוא מוסיף כי היציאה לחופשת הפסח היא הזדמנות טובה ליציאה לנופש ליעדים ארוכים. "ישראלים רבים שטסים ליעדים במזרח הרחוק, אמריקה ואפריקה, הם לרוב המקדימים, כאשר הם טסים כשבוע לפני ליל הסדר לנסיעות של 3-2 שבועות. לעומתם, אלו שטסים לנופשונים ולחבילות ערים במזרח ומערב אירופה ואגן הים התיכון, טסים בחול המועד או בשבוע שלפני חול המועד". וכך, על פי הערכות, מאחר שהשנה כאמור החג יוצא במועד מאוחר יחסית, רבים יבחרו גם ביעדי בטן-גב, בהם בקפריסין ואיי יוון.

רבים יבחרו ביוון. חלקידיקי

חלדקיקי יוון. ShutterStock
חלדקיקי יוון/ShutterStock

סיציליה, איטליה

"בנוסף לאיי יוון הפופולריים, הישראלים גילו את היתרונות של ערי החוף הנמצאים במרחק קצר מישראל, בטומי בגיאורגיה וסיציליה באיטליה, שהטיסה אליהן קצרה והמחירים נוחים", אומר ניר מזור, סמנכ"ל השיווק של "קשרי תעופה".

האי הגדול ביותר בים התיכון, הנמצא באיטליה (כשלוש שעות טיסה מנתב"ג), זוכה לביקוש ההולך וגדל בשנים האחרונות, בזכות הייחודיות שבו. הוא מציע מבחר רב של טיולים בין שרידי ארכיטקטורה מפוארים, כנסיות וטירות, כפרי דייגים, שווקים, חופים, נופים ירוקים והרי געש. כל זאת, לצד הקוליניריה האיטלקית הידועה. מומלץ אף לצאת לטיולי יום מחוץ לסיציליה, אל האיים האיאוליים שבים הטיראני - איים וולקניים שבהם מעיינות חמים, חול שחור ונופים געשיים.

מחירים לדוגמה:
חבילת נופש של טיסה ולינה פלוס ארוחות בוקר, 4 לילות (23-18 באפריל), החל מ-718 אירו (קשרי תעופה).

פלרמו, סיציליה

העיר פאלרמו, סיציליה, איטליה. ShutterStock
העיר פאלרמו, סיציליה, איטליה/ShutterStock

סלוניקי, יוון

בירתו של חבל מקדוניה, בצפון יוון, אינה מטוילת דיה על ידי ישראלים, אך בעת האחרונה ניכר כי היא "מתגלה" על ידי יותר ויותר מטיילים. סלוניקי נחשבת לרבגונית ועכשווית יותר מאתונה, והיא מציעה למבקריה אטרקציות מסוגים שונים, כמו גם מסעדות מצוינות, מתחמי שופינג, מוזיאונים מעניינים וגם סצנת חיי לילה. אחד ממוקי העניין הוא המזח והטיילת, כמו גם "המגדל הלבן" שנחנך במאה ה-15 ונחשב לאחד מסמליה. אתרים מעניינים נוספים כוללים את כנסיית "איה סופיה", המוזיאון הארכיאולוגי ועוד. ובין לבין, מומלץ להתענג על המסעדות ובתי הקפה הרבים של העיר.

מחירים לדוגמה:
חבילת נופש של טיסה ו-4 לילות במלון 5 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, בתאריכים 20-16 באפריל: 615 אירו לאדם בחדר זוגי. שבוע בלבד לפני כן, בתאריכים 13-9 באפריל: 385 אירו לאדם (אשת טורס).

רבגונית ועכשווית, סלוניקי

המגדל הלבן סלוניקי יוון. Shutterstock, ShutterStock
המגדל הלבן סלוניקי יוון/ShutterStock, Shutterstock

לרנקה, קפריסין

עיר הנמל הקפריסאית נהפכה ליעד תיירותי העומד בפני עצמו. נכון, יש בה ובסביבתה חופים מצוינים לאורך קילומטרים רבים, אך גם אתרים ארכיאולוגיים, שווקים תוססים וקניוני שופינג, מוזיאונים וכן אתרי טבע, בהם אגמי המלח של לרנקה - ארבעה אגמים מלוחים שמהווים בית לקרוב ל-100 מיני עופות, בהם פלמינגואים ורודים.

מחירים לדוגמה:
חבילת נופש של טיסה ו-4 לילות במלון 4 כוכבים על בסיס חצי פנסיון, בתאריכים 25-21 באפריל: 639 דולר לאדם בחדר זוגי. שבוע בלבד לפני כן, בתאריכים 18-14 באפריל: 469 דולר לאדם (אשת טורס).

אקוודוקט קמארה בלרנקה

אקוודוקט קמארה לרנקה קפריסין. st. gerardi,
אקוודוקט קמארה לרנקה קפריסין/st. gerardi

כפרי נופש בצפון איטליה

כפרי נופש רבים מעטרים את צפון איטליה, אך נדמה כי האהובים ביותר על ישראלים הם אלו המקיפים את אגם גארדה הפופולרי. זהו האגם הגדול במדינה, והוא מושך אליו מדי אביב וקיץ תיירים מרחבי היבשת כולה, שנה אחר שנה. זוהי גם נקודת מוצא נהדרת לטיולים, מאחר שהאגם שוכן ממש בין מילאנו לוונציה, ובסמיכות יחסית להרי האלפים. כפרי הנופש באזור מתאימים הן לזוגות והן למשפחות עם ילדים, העורכות טיולי כוכב באזור - בין פארקי שעשועים, טיולים בטבע ועיירות נעימות.

מחירים לדוגמה:
כפר הנופש Belvedere Village מציע דירות נוחות וחדישות וממוקם סמוך מאוד לפארק Gardaland. 7 לילות בדירה משפחתית בתאריכים 20-13 באפריל: 579 אירו לאדם.
בתאריכים 27-20 באפריל: 879 אירו לאדם (איסתא). המחירים כוללים טיסות ישירות לוורונה ורכב שכור לכל התקופה.

אגם גארדה בצפון איטליה

אגם גארדה צפון איטליה. Shutterstock, ShutterStock
אגם גארדה צפון איטליה/ShutterStock, Shutterstock

הולנד למשפחות

הולנד היא יעד קלאסי לטיולי כוכב משפחתיים, בזכות שטחה הלא גדול וההגעה הנוחה מיעד ליעד. והכל שזור בערים יפות, כפרי דייגים, מוזיאונים מיוחדים ושפע של אטרקציות נוספות. באופן זה, לנים במלון או בכפר נופש סמוך לאמסטרדם, ומדי יום פוקדים אזור אחר.

מחירים לדוגמה:
כפר הנופש DroomPark Beekbergen טובל בלב טבע ירוק ואווירה שלווה. 7 לילות ביחידה משפחתית, בתאריכים 23-17 באפריל: 589 אירו לאדם. בתאריכים 26-20 באפריל: 779 אירו לאדם (איסתא). המחיר כולל טיסות ישירות לאמסטרדם, רכב שכור לכל התקופה וכניסה לפארק המיניאטורות Madurodam.

כפר הנופש חיטהורן בהולנד

חופשה משפחתית בהולנד. צילום: שלומית יפת ביאליק, מערכת וואלה! NEWS
חופשה משפחתית בהולנד/מערכת וואלה! NEWS, צילום: שלומית יפת ביאליק

קרפאתוס, יוון

בעיני רבים, האי קרפאתוס הוא התשובה היוונית לשקט של סיני. כשעה ורבע של טיסה ישירה מישראל, האי הזה - עם החופים הלבנים והמים הכחולים של הים האגאי - מהווה תשובה שלווה ואטרקטיבית לתקופת החגים והקיץ בכלל.

כאן, בין רודוס לכרתים, תקבלו בעיקר הזדמנות לחופשת בטן-גב נינוחה. מי שיחלץ עצמות, ימצא באי 12 כפרים ציוריים, הטובלים בנופי טבע מרשימים. מומלץ לצאת לטיולי טבע, בין פסגות גבוהות ויערות ירוקי-עד.

מחירים לדוגמה:
חבילת נופש הכוללת טיסת ארקיע עם כבודה והעברות, 3 לילות במלון 5 כוכבים (כולל ארוחות בוקר) במחיר של 519 אירו לאדם בחדר זוגי. למי שמעוניינים בטיסה ישירה ובהשכרת רכב לשלושה ימים ומעלה, המחיר מתחיל ב-339 אירו (איילה אל האופק).

התשובה היוונית לסיני. קרפאתוס

חופשה באי קרפאטוס יוון. רן ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
חופשה באי קרפאטוס יוון/מערכת וואלה! NEWS, רן ברגמן

רודוס, יוון

יעד פופולרי בקרב ישראלים רבים הוא האי רודוס. כאן ניתן למזג בקלות היסטוריה, תרבות וחיי לילה לצד טיולים בין שרידים ארכיאולוגיים עתיקים, מוזיאונים קטנים ומרתקים, פארקים ירוקים ועוד. רודוס מתאימה גם לצעירים, בזכות סצנת חיי לילה הכוללת מועדונים, ברים וקזינו מפואר.

מחירים לדוגמה:
חבילת נופש הכוללת 3 לילות במלון 5 כוכבים (הכל כלול פלוס העברות) בתאריכים 18-21 באפריל:
החל מ-550 דולר לאדם (קשרי תעופה); חבילת נופש של 4 לילות במלון "הכל כלול" בתאריכים 18-14 באפריל: 1,476 דולר למשפחה (זוג ושני ילדים) (איסתא).

מפרץ לינדוס, רודוס

מפרץ לינדוס רודוס. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מפרץ לינדוס רודוס/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

בטומי, גיאורגיה

עיר הנמל התיירותית בטומי שבגיאורגיה, נהפכה בעת האחרונה ליעד אהוב ופופולרי בקרב ישראלים רבים. היא נמצאת על חצי אי, באזור שבו נהר הצ'ורו נשפך אל הים השחור. וכך, מצד אחד, היא נושקת לים, ומאידך, מוקפת בטומי בהרים מרשימים.

בירת המדינה היא אמנם שער כניסה ראוי לטיולים ברחבי גיאורגיה, אך היא גם יעד תיירותי בפני עצמו. ככזו, היא מציעה מבחר אופציות לינה, בתי קפה הומים, מסעדות טובות ושפע של אטרקציות. זוהי עיר מערבית, אך קל להבחין בה בסימני העבר. היא יכולה "למלא" בקלות חופשה בת מספר ימים.

מחירים לדוגמה:
חבילת נופש בתאריכים 18-14 באפריל במלון 5 כוכבים (כולל ארוחות בוקר): 2,356 דולר למשפחה (איסתא); חבילת נופש של 3 לילות הכוללת מלון 5 כוכבים (ארוחת בוקר + העברות) בתאריכים 18-21 באפריל: החל מ-579 דולר לאדם (קשרי תעופה); חבילת נופש של 3 לילות על בסיס לינה וארוחת בוקר בתאריכים 18-25 באפריל: 599 דולר לאדם בחדר זוגי. שבועיים לפני כן, בתאריכים 14-11 באפריל, תעלה חופשה זהה 449 דולר לאדם (אשת טורס).

טיילת בטומי בגיאורגיה

טיילת בטומי גיאורגיה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
טיילת בטומי גיאורגיה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

אודסה, אוקראינה

סמוך לחופי הים השחור, ממתינה לכם אחת הערים הגדולות במדינה. לא בכדי מכנים את אודסה "פנינת הים השחור". ככזו, פוקדים אותה לאורך כל עונות השנה תיירים מכל העולם.

אל אודסה ניתן להגיע בטיסה ישירה מנתב"ג, ולהתענג במשך מספר ימים על מבנים עתיקים, תרבות מעניינת, מוזיאונים מרתקים ואטרקציות נוספות. אם יש לכם זמן, מומלץ לשלב גם ביקור ביעדים סמוכים נוספים לאודסה.

מחירים לדוגמה:
חבילת נופש של טיסה, העברות ולינה פלוס ארוחות בוקר, 3 לילות בתאריכים 21-18 באפריל: החל מ-661 דולר (קשרי תעופה).

נמל אודסה, אוקראינה

נמל אודסה. ShutterStock
נמל אודסה/ShutterStock

בורגס, בולגריה

עיר הנמל הבולגרית, השוכנת בדרום-מזרח המדינה, לחופי הים השחור, היא יעד תיירותי מוכר המשופע באפשרויות לבילויים מגוונים. לצד אטרקציות רבות ואזורי שופינג, תמצאו בה כמובן חופי ים מצוינים ונקיים. בתי מלון וקלאבים רבים מאכלסים את העיר, המתאימה גם לבילוי משפחתי עם ילדים. מומלץ אף לצאת לטיול של יום אל אתרים מחוץ לעיר.

מחירים לדוגמה:
חבילת נופש של טיסה ו-3 לילות במלון 4 כוכבים על בסיס חצי פנסיון, בתאריכים 21-18 באפריל: 489 דולר לאדם בחדר זוגי. שבוע בלבד לפני כן, בתאריכים 14-11 באפריל: 329 דולר לאדם (אשת טורס).

העיירה סוזופול ליד בורגס

סוזופול אזור בורגס בולגריה. Shutterstock, ShutterStock
סוזופול אזור בורגס בולגריה/ShutterStock, Shutterstock

סצ'ואן, סין

כאמור, היציאה לחופשת פסח השנה טומנת בחובה הזדמנות מצוינת לנופש ביעדים מרוחקים. אחד המסקרנים שבהם הוא טיול מאורגן למחוז סצ'ואן שבמערב סין. בשל שטחו העצום (כ-485,000 קמ"ר), קשה לאפיין את המגוון התרבותי והנופי העשיר שבו. בנוסף, מתגוררים כאן קרוב ל-90 מיליון תושבים. עם זאת, אין ספק שמדובר באחד המחוזות המרהיבים במדינה, המושכים אליהם תיירים רבים בזכות אטרקציות תיירותיות מובילות. כך למשל, מבחר שמורות טבע, ערים שוקקות, אזור טיבטי מבודד יחסית, נופים הרריים מגוונים ועוד.

מחירים לדוגמה:
טיול מאורגן (כולל טיסות) של 11 ימים במלונות 4 כוכבים, על בסיס לינה וארוחת בוקר, בתאריכים 28-17 באפריל: 1,679 דולר לאדם בחדר זוגי. שבועיים לפני כן, בתאריכים 14-3 באפריל, יעלה טיול זהה 1,379 דולר לאדם בחדר זוגי (אשת טורס).

חגיגות השנה החדשה בסצ'ואן, סין

גורי פנדה באירוע חגיגת שנת הירח החדשה במתקן מחקר במחוז סצ'ואן שבסין, 11 בינואר 2017. רויטרס
גורי פנדה באירוע חגיגת שנת הירח החדשה במתקן מחקר במחוז סצ'ואן שבסין, 11 בינואר 2017/רויטרס

ברלין, גרמניה

האם יש צורך להציג לישראלים את בירת גרמניה, ואחת הערים האהובות על תיירים מהעולם כולו? כידוע, ברלין מציעה למבקריה מגוון נרחב של פעילויות ואטרקציות בתחומי האמנות, ההיסטוריה, התרבות, קולינריה, השופינג וגם חיי הלילה. ככזו, היא מתאימה לגילאים שונים ולסגנונות חופשה שונים.

מחירים לדוגמה:
חבילת נופש של טיסה, העברות ולינה פלוס ארוחות בוקר, 4 לילות, בתאריכים 24-20 באפריל: החל מ-854 דולר (קשרי תעופה).

שיט על נהר השפרה, ברלין

שיט על נהר שפריי, ברלין. ShutterStock
שיט על נהר שפריי, ברלין/ShutterStock

טיול קולינרי באמיליה רומאניה, איטליה

"השנה אנו משיקים טיולים קולינריים לפרובנס עם השף מאיר אדוני ולאמיליה רומאניה באיטליה עם השף צחי בוקששתר", אומרת שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית השיווק באשת טורס. מחוז אמיליה-רומאניה (Emilia-Romagna) שבצפון המדינה הוא מקום הולדתן של כמה מהמנות האיטלקיות המוכרות והפופולריות ביותר.

בין החוויות הייחודיות שיוצעו בטיול: ציד פטריות כמהין וארוחה במסעדת כמהין, ביקור בחווה חקלאית המתמחה בייצור פרושוטו ובחווה חקלאית המתמחה בייצור גבינת פרמז'ן (כולל טעימות), ביקור ביקב המתמחה בייצור יין וחומץ בלסמי, סדנת בישול פסטה ובשר בבולוניה ועוד.

מחירים לדוגמה:
טיסה ל-5 ימים במלונות בדרגת תיירות טובה, על בסיס ארוחת בוקר, בתאריכים 14-10 במאי: 2479 דולר לאדם בחדר זוגי (אשת טורס).

מחוז אמיליה רומאניה, איטליה

אמיליה רומאניה איטליה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אמיליה רומאניה איטליה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock
  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully