וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורף אצל השכנים: הפנים האחרות של קפריסין

כולם מכירים את אי הנופש שנמצא רק 40 דקות טיסה מישראל בתקופת הקיץ, אבל גם בחורף, כשקפריסין הופכת לאתר תיירות פחות עמוס, עם אטרקציות שמתמקדות בטבע, מרחצאות חמים וכמובן שופינג בקניונים חדישים, מומלץ לבקר. קוויקי אצל השכנים

מערה קפריסין. לשכת התיירות של קפריסין,
אחת מהמערות בקפריסין/לשכת התיירות של קפריסין

קפריסין, דווקא בחורף. כן, ממש כך. נכון הוא שאי הנופש-חופש והבטן-גב הוא יעד תיירותי פופולרי בימי הקיץ הלוהטים, אך מסתבר שיש לו הרבה מה להציע גם בימים חורפיים. גם בחורף אתרי התיירות בקפריסין נעימים ומזמינים. מקומות הבילוי והאירוח פחות עמוסים והתושבים נינוחים ולבביים כתמיד, מאירי פנים ומכניסי אורחים - מה שמבטיח חופשה ידידותית במיוחד.

הקירבה שלנו לאי וזמן הטיסה הקצר מתאימים לחופשת סופ"ש ספונטנית עם המשפחה והחברים, או לקוויקי קטן ורומנטי בשניים. אם זמנכם בידכם לכו עד הסוף - חופשה ארוכה שתשלב טיול ג'יפים ואופניים בין ההרים והכפרים הציוריים, חגיגות אוכל ומוזיקה בטברנות המסורתיות, פינוקי ספא ואפילו סקי על מדרונות אפרודיטה, זאוס, הרמס והרה בהר הטרודוס, הנחשב לאתר סקי בינלאומי הנישא לגובה 1,950 מטרים.

גם חובבי השופינג לא יצאו בשקיות ריקות, כי שמן של ניקוסיה, לרנקה, פאפוס ולימסול הולך לפניהן כיעדים מבוקשים לחגיגות קניות בשווקים, בקניונים ובבוטיקים הממותגים.
40 דקות טיסה ואתם נוחתים היישר לזרועות החופשה החורפית שלכם. ולמרות שקריר, אל תשאירו את בגד הים בבית, חכו, עוד תגלו שיהיה לו שימוש.

טירה פאפוס קפריסין. F. Capellari,
הטירה בפאפוס, קפריסין/F. Capellari

איפה מטיילים?

לקפריסין ערים גדולות ומודרניות לצד כפרים קטנים, המשמרים את אורח החיים המסורתי. באי כ-200 ק"מ של מסלולי טיול רגליים בכל הרמות, מסלולי שטח המותאמים לג'יפאים חובבים ולמקצועניים וכן כ-40 מסלולים נבחרים שהוכשרו לטובת רוכבי האופניים. גם בארץ וגם בקפריסין תוכלו לקבל בלשכות התיירות הקפריסאיות מפות והמלצות לטיולים של 3-2 שעות ועד למסלולים של מספר ימים.

המסלולים עוברים בתוך שמורות טבע, באזורים הרריים ובשבילים המתפתלים במעלה הרי הטרודוס, גולשים מטה לעמק הארזים ועוברים גם במקביל לרצועות החוף. בדרך נופים מרהיבים, מפרצים וחופים יפהפיים, כפרים מסורתיים, אתרי היסטוריה וארכיאולוגיה ומפגש עם חיות על אם הדרך.

למטיילים רגלית מומלץ לדגום את המסלול בחצי האי אקאמאס וכן את המסלול בעיירה לאצ'י שבצפון-מערב האי. אחד מהמומלצים מוכר כ"מסלול אפרודיטה" - שביל מעגלי באורך 7.5 ק"מ שמתחיל ומסתיים במרחצאות אפרודיטה. הדרך הפסטורלית עולה להר Sotiras ממרומיו נוף פנורמה מרהיב, ועוברת ב-Pyrgos tis Rigainas וב-Kefalovrisia. הג'יפאים מוזמנים לחרוש את המסלול הידידותי, המומלץ למשפחות, שעובר בין המדרונות המיוערים של הטרודוס, יורד לעמק הארזים, עובר ביער פאפוס ומסתיים בכניסה לעיר.

עוד באותו נושא

טורקיה לא על הפרק? קפריסין רוצה אתכם

לכתבה המלאה
סלע אפרודיטה. לשכת התיירות של קפריסין,
סלע אפרודיטה בסמוך לפאפוס/לשכת התיירות של קפריסין

שותים, אוכלים ונהנים

לקפריסין מטבח ים תיכוני שמתבסס על מוצרים טריים וגידולים מקומיים. המטבח הקפריסאי מושפע משכניו - גם כאן כל ארוחה נפתחת במזטים מעוררי תאבון, שאחריהם יגיעו הסופלקי, השישקאבב ברוטב יוגורט, המוסאקה, הממולאים (עלי הגפן ופרחי קישואים המסורתיים) ותבשילי הבשר המבעבעים מעליהם מונחת, כמעט תמיד, גבינת חלומי מותכת.

מנת הדגל היא הקלפטיקו - בשר כבש, תפוחי אדמה ועשבי תיבול שמתבשלים שעות בכלי חרס. גם חובבי הדגים ופירות הים יוכלו לחגוג, להם יוגשו מעדני ים טריים, שרק נשלו מרשתות הדייגים והונחו לצריבה קלה על הגריל או הוקפצו במחבת עם הרבה עגבניות ושום. את הארוחות ילוו היינות המקומיים המשובחים ולקינוח יגישו מעדני פירות שהפכו לקונפיטורות מסורתיות.

לאי בתי קפה אופנתיים (למשל, ברחוב Ledras התוסס בניקוסיה), ברים ומסעדות גורמה לצד מסעדות אותנטיות. כדי לזכות בחוויה מיוחדת, צאו לחפש לכם את הטברנות של המקומיים - שם תזכו לחגיגות אוכל שמחות, כשאת הזלילה ילוו מופעי מוזיקה, ריקודים ושתייה אל תוך הלילה.

תוכלו גם להשתתף בשפע של פסטיבלים מקומיים ייחודיים, לצפות בקרנבלים ובאירועי ספורט מקומיים ובין-לאומיים רבים של מיטב קבוצות הספורט, לחזות במופעים של ענקי הזמר היווני ובמופעים בין-לאומיים של זמרים ומיטב הדי ג'ייז. בנוסף, ישנם אירועים רבים המתאימים למשפחות - אירועי מוזיקה ומחול, הצגות, קולנוע, תאטרון בובות, סדנאות יצירה ומלאכת יד ועוד. מומלץ לפנות ללשכת התיירות של קפריסין כדי לקבל לוח אירועים עדכני לפני הנסיעה.

אקוודוקט קמארה לרנקה קפריסין. st. gerardi,
אקוודוקט בקמארס בעיר לרנקה, קפריסין/st. gerardi

איפה לנים?

לקפריסין מלונות מפוארים וכן צימרים ובתי אירוח, הממוקמים בכפרים קטנים. לחלק מהמלונות מתקני ספא להתפאר בהם, מרחצאות גופרית, בריכות מלחים ושמנים ארומתרפיים, סאונות, חדרי טיפולים וסלוני יופי.

לאחרונה מעודדת הממשלה את האגרו-תוריזם - אירוח בבתים ששופצו בסגנון כפרי, מסורתי אותנטי. מלבד החיבור לאזור ולנוף המגורים באחד מבתי פרויקט האגרותוריזם מציעים את כל הנוחות המתבקשת לתייר - חדרים כפריים-מסורתיים ומאובזרים, שחלקם אף מצוידים בבריכות שחייה. בחלק מהכפרים קיימת אפשרות לצפות או להשתלב בעבודות מסורתיות, כגון גיבון חלומי והכנת יין וכן להשתתף בסדנאות בישול של המעדנים המקומיים המפורסמים.

ויש גם שופינג

אם אתם בעניין של קניות אותנטיות, המאפיינות את האי, רכשו למזכרת עבודות פולקלור פרי יצירתם של אמנים שעובדים בדרך המסורתית. מה כדאי לקנות? עבודות רקמה ותחרה, כלי קרמיקה שימושיים (ובמיוחד סיר חרס לבישול ארוך), וכלים דקורטיביים מצוירים ביד, כלי כסף ותכשיטים משולבים באבני חן מקומיות. אחד ממתחמי האמנים ובעלי המלאכה היפים והמעניינים ממוקם ב-Laiki Yitonia בניקוסיה - מתחם מהמאה ה-18 - שם תוכלו לרכוש ממלאכת האומנים.

ניקוסיה מתפארת גם במרכזי קניות אופנתיים, שמציעים פריטים ממותגים במחירים אטרקטיביים. בשדרת הארכיבישוף מקריוס וברחוב הלדרה תמצאו בגדי מעצבים, בשמים ואלכוהול וברחוב Stasikratous בוטיקים יוקרתיים. חובבי הקניונים ימצאו את כל שחשקה נפשם ב"קניון של קפריסין", שהוא הכי חדיש וגדול באי.

גם ללימסול יש קניון גדול שבו תוכלו לרכוש ממיטב המותגים ואף להחליק בזירת ההחלקה על הקרח, הממוקמת בקומת הקרקע של הקניון. בעיר לרנקה מתקיימת חגיגת קניות לא קטנה, שמתפארת בעיקר ברשתות מפורסמות ובחנויות בוטיק ומזכרות, שחלק גדול מהן ממוקם ברחוב המקביל לטיילת. בפאפוס, במערב האי, יש בנוסף לקניון חדש גם מרכז מסחרי טוב, המציע מגוון רחב של חנויות ובוטיקים. ריכוז גדול של חנויות מלאכת יד וכן חנויות מתנות ומזכרות תוכלו למצוא באזור הנמל ולאורך הטיילת.

עוד מידע ופרטים באתר לשכת התיירות של קפריסין ובטלפון: 03-5257442.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully