וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטייל, לקנות, לישון, לאכול: סובב פרידריך שטראסה בברלין

מעבר לצ'ק פוינט צ'ארלי המוכר, פרידריך שטראסה בברלין הוא רחוב שמסביבו יש הכל: המסעדה החדשה של מאיר אדוני, קניון ענק לשופינג מוזל, אתרי היסטוריה מרתקים ומלון שהוא מוזיאון במיקום הכי טוב בעיר. ברלין, מבלי להתאמץ יותר מדי

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: אפליקציית הסיורים החדשה והחינמית של ברלין

כולנו יודעים שיחסית למערב אירופה, ברלין היא מערים המוזלות שיש. זה מתחיל מהטיסות המרובות יחסית שיש ליעד הפופולרי על הישראלים - גרמניה איירליינס, איזיג'ט ואל על טסות ישירות על בסיס יומי - וממשיך בחיי היומיום של קניות מוזלות בסופר או בלינה במלון.

רחוב ("שטראסה" בגרמנית) פרידריך הוא אחד המפורסמים בעיר, ונקרא על שמו של הנסיך פרידריך השלישי, שליט ברנדנבורג בשנים 1688-1713 ולימים גם מלך פרוסיה. הרחוב נמתח מאזור שכונת המיטה ועד לשכונת קרויצברג. בימי המלחמה הקרה חצתה חומת ברלין את הרחוב בנקודה, הנודעת בשם "צ'ק פוינט צ'ארלי", שהיתה נקודת המעבר השלישית (ומכאן C = Charlie), והיתה ידועה כמקום שבו מרגלים החליפו רשמים, סודות ותצפיות על האויב, במיוחד מקפה "אדלר" שקיים גם כיום.

פרידריך שטראסה הפך כיום לאחד מרחובות השופינג, הבילוי והעניין שהם בגדר חובה לתייר בברלין, כשמעל כולם מנצחת נקודת המעבר של "צ'ק פוינט צ'ארלי" - אליה ממהרים תיירים להצטלם עם שחקנים לובשי מדים סובייטים ואמריקנים.

ברלין היא כרך גדול, ואם נקלעתם לעיר לזמן קצר, לא חייבים להתחיל לכתת רגליים לכל עבר, וניתן גם להישאר באזור רחוב פרידריך, ובמרחק כמה דקות הליכה תמצאו הכל. ויש גם כמה חידושים שמציעה ברלין לתיירים באזור, ואפילו נקודת עניין טעימה לישראלים.

צ'ק פוינט צ'ארלי ברלין. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אחת מנקודות החובה בברלין. צ'ק פוינט צ'ארלי על פרידריך שטראסה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

לטייל: About Berlin

לא חסרות דרכים לטייל בבירת גרמניה - משיטוט עצמאי עם מפה, דרך סיורי חינם שבסופם נותנים טיפ למדריך ועד מדריך צמוד ששוכרים ליום-יומיים - הכל לפי נוחותכם ותקציבכם. אבל מחלקת התיירות של עיריית ברלין (visitBerlin) השיקה בספטמבר האחרון אפליקציית טיולים חדשה וחינמית - About Berlin - שגם אינה מצריכה שימוש באינטרנט.

About Berlin מציעה להכיר את ברלין דרך ארבעה מסלולים שונים בשפה האנגלית והגרמנית, מהמאה ה-19 ועד היום ואף הצצה לעתיד, הכוללים מעבר ל-200 נקודות וסיפורים ציון מעניינות, שפחות מוכרות ופחות במסלול של התייר הממוצע. כמובן שכמה מהנקודות עוברות גם בפרידריך שטראסה, שהוא אתר היסטורי מובהק. ברגע שמגיעים לנקודה, "עולה" סיפור קצר הכולל שימוש במולטימדיה צבעונית. ארבעת נושאי המסלולים שניתן לבחור הם: "שביל החירות", "ברלין למתחילים", "שביל החומה" ו"אתרי זוועות הנאצים". כרגע ניתן להורדה בחינם באנדרואיד.

עוד באותו נושא

"סקס, סמים וסלקציה": ישראלי במועדון שהכי קשה להיכנס אליו בעולם

לכתבה המלאה
ברלין שער ברנדנבורג תיירים אפליקציה. אתר visitberlin, מערכת וואלה! NEWS
להכיר את ברלין דרך ארבעה מסלולים שונים, ובחינם. About Berlin/מערכת וואלה! NEWS, אתר visitberlin

לאכול: מסעדת "Layla" של מאיר אדוני

לא רחוק מפרידריך שטראסה, אבל בחלק הדרומי והפחות מעניין שלו, נמצאת נקודה ישראלית. השף מאיר אדוני פתח לאחרונה מסעדה חדשה בברלין, שנתיים לאחר הצלחתה של "נור" הניו יורקית. המסעדה, "לילה" (Layla) שמה, נמצאת בתוך מלון קראון פלאזה בעיר שגם הוא בידיים ישראליות, תגיש מנות גורמה מהמטבח המזרח-תיכוני, למשל קרפצ'יו חציל שהפך למנת הבית ב"נור". ההושבה היא בשולחנות, אבל יש גם בר, ובעתיד מתוכננים במקום שיתופי פעולה על ציר תל אביב-ברלין בתחום חיי הלילה. אפרופו תל אביב, צוות המטבח כמעט כולו מורכב מישראלים שעברו לברלין במיוחד בשביל המסעדה, וצוות המלצרים מייצג את רוח העיר, עם יותר מ-15 שפות ומקורות.

וכיוון שברלין נחשבת עיר זולה, כאמור, גם המחירים לסעודת שף אינם בשמיים (מ-5-7 אירו למנות פתיחה ועד 35 אירו לחריימה פירות ים, שהיא המנה היקרה ביותר). המסעדה רק נפתחה בחודש שעבר להרצה (ורשמית החודש), וכבר מלאה בכל לילה ויש צורך בהזמנת מקומות מראש. והביקורות? הביקורות המקומיות כבר מהללות.

איפה: Hallesche Str. 10
אתר: https://www.layla-restaurant.com/

לישון: מלון Maritim proArte

ואין כמו לישון על פרידריך שטראסה, שהוא, כאמור, האזור שנמצא במרכז של הכל: בין שכונת המיטה שממזרח ובין שער ברנדנבורג ממערב, שזה אומר שרוב האטרקציות והחנויות בעיר נמצאות ממש סביבכם. לרשת מלונות מריטים (Maritim) יש 50 מלונות ברחבי העולם - מסין, דרך מצרים ומאוריציוס ועד יותר משני תריסרים בגרמניה. אבל מלון אחד מושך את העין (תרתי משמע) יותר מאחרים - מלון "פרו ארט" (proArte), ששוכן במיקום האידיאלי ביותר בעיר, על פרידריך שטראסה, 200 מטרים מפינת רחוב "אונטר דן לינדן". ואם זה לא מספיק, מתחת למלון נמצאת תחנת "פרידריך שטראסה" של הרכבת התחתית. קללללל.

מלון "פרו ארט", כשמו כן הוא, מעוטר ביצירות אומנות ברחבי הלובי רחב הידיים שלו, וההרגשה היא כמו להיכנס למוזיאון, ולא ללובי יבשושי של בית מלון רגיל. למרות שיש בו 403 חדרים וסוויטות, המלון לא מרגיש כמו מלון של רשת גדולה עקב העיצוב המודרני שלו, בשילוב יצירות האומנות שבו. ארוחת הבוקר במלון היא מהטובות והמושקעות שיש בגזרת ארוחות הבוקר הגרמניות, וכוללת מבחר ירקות, לחמים וביצים בהזמנה אישית. פינוק אחר שיש במלון ולא תמצאו במלונות רבים בגרמניה, הוא מתחם ספא הכולל בריכה מחוממת וסאונה שפתוחים לשימוש עד השעה 10 בלילה - אין כמו לחזור משופינג בפרידריך שטראסה ולהיכנס ישר לסאונה. החמימה.

רחוב: Friedrichstraße 151
מחיר: החל מ-128 אירו ללילה לזוג, כולל ארוחת בוקר
אתר:https://www.maritim.de/de/hotels/deutschland/proarte-hotel-berlin/unser-hotel

מלון פרו ארט מריטים ברלין. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
כמו לישון במוזיאון. מלון "פרו ארט ברלין"/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
ארוחת בוקר בופה מלון פרו ארט מריטים ברלין. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
ארוחת הבוקר מפתיעה ומגוונת. חדר האוכל במלון/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

לקנות: קניון ברלין

אם טרם הזכרנו, או זה לא היה ברור - אז ברלין זולה. חנויות רבות פזורות בעיר, מפרימרק באלכסנדר פלאץ ועד ה-KDV המפורסם במערב העיר. אבל בימי חורף קרים/מושלגים הנה לכם הפתרון האולטימטיבי לשופינג - קניון "מול אוב ברלין" (Mall of Berlin) - שנמצא 10 דקות הליכה מפרידריך שטראסה, בכיכר לייפציגר, היכן שהיתה בשנות ה-30 אחת מהמפקדות של היטלר.

הקניון היפה, שבו עשרות חנויות עם כל המותגים, מאובזר גם בקומת "פוד קורט" שלא מביישת יריד אוכל ענק, ובו דוכני אוכל מכל הסוגים והעמים. מעבר לכך, תמצאו את המותגים המוכרים של זארה, H&M, פוט לוקר, C&A וגם מותגים מקומיים רבים.

רחוב: Leipziger Platz 12
פתוח: שני עד שבת מ-10 עד 21
אתר: https://www.mallofberlin.de/en

קניון מול אוב ברלין שופינג. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
למצוא פה הכל וגם בזול. קניון "מול אוב ברלין"/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
קניון מול אוב ברלין שופינג פוד קורט. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
כל מה שבא לכם לאכול - יש פה. הפוד קורט בקניון/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully