וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שיודע הכל על טוסקנה עם המלצות שחובה להכיר

חיים קוזניץ

2.9.2018 / 10:02

הישראלים מתים על טוסקנה ורבים ביקרו בו, אבל לא בטוח שבמקומות האותנטיים של האיטלקים. מקורס בישול איטלקי, דרך הפיצה הכי טובה ועד יקבים שאסור לפספס - חיים קוזניץ, מדריך באיטליה, מגלה את הסודות שישדרגו לכם את החופשה שם

מגזין טוסקנה איטליה דלידה מונטפולצ'אנו. ShutterStock
טוסקנה. הישראלים מתים עליה/ShutterStock

בחודש ספטמבר השנה יש יותר ימי חג מאשר ימי עבודה ורבים מתלבטים היכן לבלות את החג בחו"ל. כבר מזה כמה שנים איטליה מדורגת בצמרת ההעדפות של התייר הישראלי, ולא פלא, באיטליה יש כל מה שאנו, הישראלים, אוהבים: נופים מדהימים, ים והרים גבוהים, אוכל נפלא ולא מסובך, מרכזי קניות וחנויות אטרקטיביות, היסטוריה ומורשת יהודית ואפילו - הטיסה לא ארוכה.

איטליה מחולקת ל-20 מחוזות, ולכל מחוז יש איפיון משלו. אחד מהמחוזות היותר מעניינים הוא טוסקנה, ששטחו גדול משטחה של מדינת ישראל, ומתגוררים בו כ-3.8 מיליון תושבים בלבד ויש בו, כאמור, את כל מה שאנו אוהבים.

אין לי כל ספק שרבים מהישראלים היו בטוסקנה, הם עברו ביעף את פירנצה, הצטלמו על רקע המגדל הנטוי בפיזה ואפילו ליקקו גלידה בסן ג'ימיניאנו. אבל לטוסקנה יש הרבה יותר מה להציע: מסעדות מקומיות מעולות במחירים, שלנו הישראלים הם נמוכים עד כדי מגוחכים, קורסי בישול של שפים מקומיים, שבילי ומסלולי הליכה נפלאים לכל המשפחה, מלונות קטנים, צימרים מדליקים ויקבים עם חנויות יין שמציעים יינות משובחים וטעימות במקום ואפילו אתרים בפירנצה שהתייר הממוצע לא שמע עליהם מעודו.

אז אם בחרתם טוסקנה השנה, או בכלל, הנה טיפים וטעימות קטנות מטוסקנה האמיתית לטיול זוגי או משפחתי.

לינה

רצוי להתגורר או להזמין מקום במקום אחד וממנו לצאת מדי יום לטיול "כוכב". פירנצה ממוקמת במרכז טוסקנה ולכן כדאי לחפש מלון או חווה חקלאית תיירותית (Agriturismo) בסביבה (לא בתוך העיר).

3 מלונות מומלצים:
1. Villasanpaolo Spa Hotel San Gimignano

2. Park Hotel Chianti

3. מלון צימרים בשם Casa Meo, של ראובן ואראלה ענתי (ראובן כוכב סרט הדוקו "שלושה אחים ומערה"), בכפר פאלריצ'יו שבלב הרי האפנינים של טוסקנה. מדי פעם ראובן מנגן לאורחים בעוגב שהוא בנה במו ידיו.

עוד באותו נושא

אומבריה: האחות היותר מוצלחת של טוסקנה

לכתבה המלאה
מלון צימרים בטוסקנה Casa Meo. חיים קוזניץ, מערכת וואלה! NEWS
לישון וגם ליהנות ממוזיקה. ראובן ענתי והעוגב שלו בצימר Casa Meo/מערכת וואלה! NEWS, חיים קוזניץ

סיורים מיוחדים ומסלולי הליכה

כפרי הדייגים Cinque Terre נמצאים אמנם במחוז ליגוריה שצמוד לטוסקנה, אבל הם שווים נסיעה מיוחדת בשל שביל ההליכה המחבר בין הכפרים ווארנצה (Vernazza) לקורנלייה (Corniglia). כדאי להצטייד במים, כובעים, נעליים להליכה וכדומה.
דרגת קושי: קל/בינוני
אורך מסלול: כ-3 ק"מ
משך הליכה: כשעתיים

את הרכב השכור כדאי להשאיר במגרש חנייה ליד תחנת הרכבת של לה ספציה (La Spezia). קנו כרטיסים לכפר ורנאצה וחזרה ללה ספציה מהכפר קורנלייה. עם ההגעה לוורנאצה, כדאי ללכת בעיירה עד לים ואחר כך לחזור, לעבור מתחת לתחנת הרכבת וכעבור כ-50 מטרים לפנות ימינה על-פי השילוט Corniglia לדרך שמתחילה משם. ההליכה בשביל כרוכה בתשלום שניתן לשלם בדוכן שממוקם בהמשך השביל. הנוף מדהים.

יום קולינרי בפירנצה

המחצית הראשונה של היום
כשמטיילים בשוק הרוכלים הגדול של פירנצה, חובה לעלות לקומה השנייה שמאוכלסת בעשרות דוכני אוכל של טבחים ממיטב המסעדות המובילות בעיר. לאלה שאוהבים לטעום אוכל מקומי "פיורנטיני" אמיתי, מומלץ להזמין כריך למפרדוטו (Lampredotto) שמקורו מאז המאה ה?15, והוא כולל לחמניה טרייה שבה קצוצים היטב נתחי קיבת פרה שעברו בישול ארוך, טבולים ברוטב פסטו ועגבניות. מעדן.
כתובת: Mercato Centrale, Via Panicale, 29

מאחורי בית העירייה העתיק (Palazzo Vecchio) מסתתרת מסעדת הכריכים All'Antico Vinaio, שהיא אחת הטובות באיטליה. גודל הכריך נקבע על ידי הסועד והוא מתמלא במהרה בסלטים תוצרת בית נקניקים/גבינות/בשרים על-פי בחירה. מחיר כריך ממוצע עם שתייה קלה וכוס יין 10-5 אירו.
כתובת: Via dei Neri, 74/R.

מרתפי היין של אנוטקה אלסי (Enoteca Alessi). חזית החנות לא מרמזת על אוצר בקבוקי היין המסודרים במרתף היין הגדול. בחנות ניתן למצוא יינות ממיטב יקבי טוסקנה. בתיאום מראש, ניתן להזמין הדרכה באנגלית וטעימות של יינות מעולים.
כתובת: Via delle Oche, 27/red

המחצית השנייה של היום
קורס בישול של כ-3 שעות, שבסיומו אוכלים את המנות. אנטונלה היא שפית ידועה בפירנצה. היא מבשלת בכמה מסעדות ומלמדת כיצד יש להכין את מיטב המעדנים האיטלקיים. היא תשמח לארח בביתה שבמרכז פירנצה זוגות וקבוצות קטנות antonella.lamacchia@gmail.com

קיאנטי: נסיעה בדרך היין

באזור שבין סיינה לפירנצה קיימים מאות יקבים (בטוסקנה יש כ-1,200 יקבים). היקבים ממוקמים באזור הכפרי/גבעי שכל כך מאפיין את קיאנטי. שני יקבים ידועים פעילים באזור, ובהם ניתן לטעום יינות ולסייר במרתפי החביות המרשימים. הדרך אל היקבים עוברת דרך כבישים מפותלים, כאשר בכל עיקול זוכים לתצפית נוף יפהפה.

1. יקב הברון ריקאסולי (Ricasoli Winery, שהיה במאה ה-19 ראש ממשלת איטליה). היקב צמוד לטירה העתיקה של המשפחה שבה ניתן לסייר ולבקר.
כתובת: castello di brolio, Madonna a brolio

2. יקב אנטינורי (Antinori) - יקב שבהקמתו הושקעו למעלה מ-20 מיליון אירו והוא מרשים ביותר. בחנות של היקב ניתן לטעום ולקנות ממיטב היינות המיוצרים בו. אגב, אחד המוכרים דובר עברית.
כתובת: Via Cassia per Siena, km 133, 50026 Loc. Bargino, San Casciano in Val di pesa.

הקצבייה והמסעדה של דאריו צ'קיני (Officina della Bistecca) - המסעדה הזו מוגדרת על ידי ה"טיים" מגזין כאחת מ-10 מסעדות הסטייקים הטובות בעולם. דאריו הוא קצב בן קצב, אוהד ישראל מושבע והארוחות מתקיימות בערב ובצהריים בשעה קבועה. יושבים יחד לשולחנות ארוכים ונהנים מנתחים שונים של בשרים איכותיים ביותר שנצלים על האש. הארוחה עולה 50 אירו לסועד, נמשכת כשעתיים-שלוש וכוללת הכל. שווה כל אגורה. חובה להזמין מקומות מראש.
כתובת: Via XX Luglio, 11 Panzano in Chianti

מסעדות מומלצות בטוסקנה (אזור קיאנטי)

מסעדת "בגוגה" (Bagoga) היפה נמצאת במבנה בן 450 שנה בלב העיר העתיקה של סיינה. פיירו פאנאני, השף, ניצח פעם במירוץ הסוסים הפאליו המפורסם של העיר. מתמחים במאכלים טוסקניים ובמרק הריבוליטה הסמיך ביותר. למסעדה יש יקב פרטי שלהם שזכה בפרסים רבים. הבן, פרנצ'סקו מדבר אנגלית ("בגוגה" זה פרגולה כמו פגודה)
כתובת: via della galluzza 26
טל/: 390577282208

Fattoria poggio aloro - חווה אורגנית משפחתית ליד סן ג'ימניאנו. שרה הבת, מנהלת את החווה. עושים את הפסטה בעצמם, יין, שמן זית ועוד.
כתובת: Via Saint Andrea, 23, San Gimignano
טל: 390577950153
אימייל: info@fattoriapoggioalloro.com

I Boceri - פיצריה גורמה בעיירה פוג'יבונסי שליד הכביש מסיינה לפירנצה. תנור הפיצות עובד על בולי עץ. מקומי לחלוטין ולא מתוייר. דניאל, אחד הבעלים גם ממלצר.
I boceri
כתובת: Via Senese, 109,Poggibonsi,
טל': 390577981426
אימייל: iboceri109@gmail.com


*חיים קוזניץ הוא מדריך טיולים ומספר סיפורים, מחבר הספר "מה שקורה בחו"ל נשאר בחו"ל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully