וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 הצעות לקמפינג: 4 ממש זולות ו-4 ממש בחינם

1.10.2023 / 9:07

ישנים בחג הזה בקמפינג? קבלו ארבע הצעות לחניוני לילה בטבע במחיר שפוי, וגם ארבע הצעות לקמפינג שלא תצטרכו לשלם עליו שקל אחד. וגם: הצעה לטיול סמוך לאתר הלינה שלכם

צלמים זמניים מורשים

האם יש עוד קלישאה שלא נאמרה על לינת שטח בלב הטבע? היא מחברת, מגבשת, גדושה בחוויות ובעיקר - עשויה להיות זולה להפליא. כמה זולה? לפעמים גם בחינם, לפעמים במחיר סמלי. הכל תלוי בעד כמה אתם מפונקים או סגפנים.

*חדש על המדף: ציוד הקמפינג שישדרג לכם את הטיול בחגים

ולמרות הכל, לאחר לילה בטבע, מסתבר שקלישאות יכולות להיות אמת לאמיתה, מהסוג שיגרום לכם לומר "איך לא עשינו את זה עד עכשיו?"

אז למה אתם מחכים? אוהל משפחתי, שקי שינה (לא חובה), משחקים לילדים, צידנית גדושה והמון פתיחות לעולם. זה כל מה שאתם צריכים.

גזיות ומכלי קמפינג - אמישראגז. Family guide
כבר החלטתם מה אתם עושים בחג? יאללה קמפינג!/Family guide

חניון החולות הצבעוניים, המכתש הגדול

אל חניון הלילה הזה, שהוא מצד אחד נטול פינוק ומצד שני גדוש בנוף נהדר - מומלץ להגיע לא רק עם אוהל וציוד נלווה, אלא גם עם בקבוקי זכוכית וכפיות קטנות. אתם תזדקקו להן, כאשר הילדים שלכם יגלו את העושר הגיאולוגי שמציע המכתש הגדול (מכתש ירוחם, בשמו החדש).

מדובר כמובן בחול בשלל צבעים - ורוד, אדום, סגול, צהוב, חום. רק תבקשו. השפע הצבעוני הזה מגיע בזכות ההרכב המינרלי של הקרקע באזור, וניתן לפגוש אותו כמובן בשפע שבילי הטיול שבמכתש. בקיצור, יופי של שיטה להעביר שעות עם הילדים במילוי חול בבקבוקים, רק זכרו לאסוף את החול הצבעוני במקומות המותרים בלבד.

חניון הלילה נטול שירותים, מקלחות ומים, אבל יש בו חיבור הדוק לטבע, כמו גם כמה שולחנות וספסלי פיקניק, וגם חורשה שמספקת צל (אם כי חלקים נרחבים מהחניון חשופים לשמש).

אל החניון מגיעים: מכביש 225 (מירוחם או מכביש 206), לפי השילוט שעל הכביש.
טיול של בוקר: במרחב מול חניון הלילה עצמו, או במסלול "סנפיר קטן", המצוי במרחק הליכה קצרה מהאוהל שלכם.
מחיר: בחינם.

עוד באותו נושא

מחינם ועד יקר: 9 אופציות לקמפינג ברחבי הארץ

לכתבה המלאה
חניון החולות הצבעוניים המכתש הגדול. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
חניון החולות הצבעוניים במכתש הגדול/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

חניון רקית בכרמל

לכרמל יש חסרון בולט, כמו גם יתרון בולט. החיסרון הוא העובדה שבחגים, הוא גדוש במטיילים, לעתים באופן צפוף מדי. היתרון: מאחר שההר הזה כה רחב ידיים, תמיד יהיו בו גם פינות מעט חבויות יותר. יחסית.

אחת מהן (ושוב - יחסית) היא חניון רקית, שמביא עמו כמה פינוקים בדמות חיבור הדוק לטבע, חורש צפוף שעוטף אותו וגם נוף נהדר לכל עבר, בזכות גובהו המרשים של החניון. חניון הלילה מוצע ללא תשלום, וטוב לגלות שלמרות זאת, יש בו ברזי שתייה, שולחנות פיקניק ומבנה שירותים. מאות מטיילים יכולים ללון בחניון הגדול, שבו פינות אינטימיות יותר או פחות. והנוף, כבר אמרנו?

אל החניון מגיעים: מכביש 721, ולפי השילוט.
טיול של בוקר: יוצאים מהאוהל, לוגמים קפה וצועדים בלב הטבע, במשך דקות ספורות, אל חורבת רקית הקדומה, שבה מערת קבורה חצובה ושרידי עבר נוספים. יופי של חילוץ עצמות של בוקר.
מחיר: בחינם.

חורבת רקית בכרמל. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
קבר בחורבת רקית בכרמל/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

חניון הר ארדון במכתש רמון

לינת שטח במכתש רמון נעשית רק במקומות ספציפיים המותרים לכך, מאחר שהאזור מוגדר שמורת טבע. רוב האופציות כאן הן מה שקרוי "חניוני שלט" - חניוני לילה סגפניים, עם מינימום תשתית והרהב אווירה מדברית נפלאה. לכל הטוב הזה, הוסיפו את האפשרות לצפות במרבד הכוכבים האינסופי, שנותן כאן שואו נהדר.

אחד המקומות המומלצים כאן הוא חניון לילה הר ארדון, וכפי שמרמז שמו - הוא נטוע לצד ההר הנושא את שמו. במקום אין ברז אך ישנם שירותי שדה, והשטח עצמו הושטח לטובת מקימי האוהלים. הכי חיבור לטבע.

אל החניון מגיעים: יורדים מכביש 40 במכתש צפונה אל דרך עפר משולטת לכיוון חאן סהרונים. בדרך תפגשו את חאן בארות (חניון קמפינג מאובזר וגדול - בתשלום), והמשיכו לפי השילוט לחניון הר ארדון.
טיול של בוקר: אם יש לכם כוח - לכו על מסלול פרסת נקרות ועין סהרונים. מסלול קל, מעגלי אך מעט ארוך. רוצים רק חילוץ עצמו? חאן סהרונים ועין סהרונים יעשו את העבודה.
מחיר: בחינם.

הר ארדון מכתש רמון. Mark A. Wilson, מערכת וואלה! NEWS
הר ארדון מכתש רמון/מערכת וואלה! NEWS, Mark A. Wilson

פארק גשר להבות הבשן

אחד הסודות היותר קסומים באזור שבו חולף נהר הירדן הוא המתחם המכונה "פארק גשר להבות הבשן". למרות שיוזמה מבורכת זו פועלת כבר מספר שנים, רבים עדיין לא מכירים אותה. במה בעצם מדובר? מאחר שלגדות נהר הירדן עצמו אי אפשר ללון בדרך כלל (כדי שלא לפגוע בערכי טבע), הוחלט ברשות ניקוז ונחלים כנרת להכשיר לצד אחת מתעלות הירדן בעמק החולה, חניון קמפינג נעים להפליא, ללא תשלום.

יש פה מספר דונמים שבהם מדשאות, כמו גם שבילי טיול ברגל ובאופניים. על המדשאות הללו מותר להקים אוהלים, כאשר חלק מהאזור מוצל. יש פה אפילו נקודות שכשוך לקטנטנים, שרוצים לטבול על הבוקר. במקום יש גם שירותים, נקודות מים, שולחנות פיקניק ואזורים מונגשים.

אל החניון מגיעים: מכביש 977 - החניון שוכן בין שדה נחמיה ל"גשר הפקק".
טיול של בוקר: טיול ספונטני לצד תעלת המים, או נסיעה אל עין תינה, שם ממתין לכם טיול מים חמוד וקליל.
מחיר: בחינם.

קמפינג אוהל חניון גשר להבות הבשן. צילום: אריאלה אפללו,
פארק גשר להבות הבשן/צילום: אריאלה אפללו

חאן השיירות בנגב

אחד החניונים המסודרים הוותיקים בהר הנגב מציע אווירה מדברית נטו, לצד כמה אופציות לשדרוג החוויה. מיד נגיע לכך.

כאן ממתינים לכם מאהלים בסגנון בדואי, המתאימים לכמה משפחות או לקבוצות, כמו גם מרחב שבו ניתן ללון באוהל משלכם.

החאן, שבו דקלים לרוב, כולל מקלחות ושירותים, מחלצות לרוב, פינות מנגל, מקררים, כיורים לשטיפת כלים, נקודות מים וקולרים, תאורה וחשמל, מקומות להבערת קומזיץ, אפשרות להשכרת מזרנים ועוד.

אל החניון מגיעים: דרך כביש 40, קילומטרים ספורים דרומית לשדה בוקר.
טיול של בוקר: מצפור חגי והעיר האבודה. יופי של מסלול סמוך, שאינו מוכר דיו. המסלול המלא כולל הגעה לחניון הרועה ודורש הקפצת רכב.
מחיר: באוהל בדואי: 85 שקלים למבוגר, 65 שקלים לילד (יש תוספת לארוחות בוקר). קמפינג באוהל משלכם: 65 שקלים למבוגר, 45 שקלים לילד (יש תוספת לארוחת בוקר). מומלץ
פרטים נוספים: 08-3002508, www.shayarot.co.il.

קמפינג חאן השיירות. יאיר אבלסון, מערכת וואלה! NEWS
קמפינג חאן השיירות/מערכת וואלה! NEWS, יאיר אבלסון

חניון לילה שמורת נחל עמוד

חניון לילה זה מביא את הטוב משני העולמות: גם קירבה בלתי אמצעית לטבע הגלילי, וגם את אתר לינת שטח מוסדר יחסית. הכל בזכות העובדה שהוא שוכן בליבה של שמורת טבע, עטוף בנוף ירוק.

התשתית כאן כוללת שירותים, נקודות מים לשתייה, מוקדים להבערת מדורות, סככות צל, שולחנות פיקניק, תאורה סולארית, תאים להטענת טלפונים ניידים ואפשרות להשכרת מזרנים. בנוסף, יש פה מטבח שדה עם כיורים ומשטחי עבודה. במקום אין מקלחות. לשמחת המטיילים השפויים שבינינו, כדאי לדעת כי חל איסור להפעיל אמצעי הגברה ולהשמיע מוזיקה בשטח החניון.

אל השמורה מגיעים: מכביש 866.
טיול של בוקר: טיול בנחל עמוד כמובן. בכניסה למשורה מקבלים דפדפת מידע, ומומלץ לבקר במסלול המוביל אל בריכות שכווי, וחולף לצד מים זורמים.
מחיר: 40 שקלים למבוגר, 30 שקלים לילד.
פרטים נוספים: 04-6999984.

נחל עמוד. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל עמוד עליון/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

יער הפיות בכרמל

ואם לא נדלקתם על שם המקום, חכו שתגיעו לכאן, אל המרחב החמוד להפליא הזה, החבוי לצד יער אלונים, ובו נבנו בריכות שכשוך קטנות והוכשרו שבילי טיול קלילים. מתחם זה מציע לינת שטח ברוח אקולוגית, ולפני כחודשיים נוספו לו גם שירותים מונגשים.

יש כאן גם מטבחי שדה צמחוניים, מקלחות ושירותים, נקודות שתייה, מזרנים להשכרה ועוד. לצד יער האלונים, תמצאו פה בוסתן, צמחי בר בערוגות, רחבה פתוחה שבה מעגל אש והמון פינות פיקניק חבויות מהעולם. ניתן גם לרכוש עצים למדורה ולערוך קומזיץ אינטימי במקומות המיועדים לכך.

אל הקמפינג מגיעים: מכביש 721.
טיול של בוקר: הכי מתבקש - בשבילי הטיול שביער שלכם. תביאו גם בגד ים, אם בא לכם לשכשך.
מחיר: 70 שקלים למבוגר
פרטים נוספים: 058-6437171, www.fairyforest.org.

יער הפיות בכרמל. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
יער הפיות בכרמל/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

חניון לילה כוכב הירדן

בתוך מטע זיתים השוכן בשטח גן לאומי כוכב הירדן, גבוה מעל בקעת הירדן, הוכשר חניון קמפינג, שמאפשר חיבור לא רק לטבע שסביבכם, אלא גם לטבע שמעליכם: בשעות הלילה, נראים מכאן כוכבי השמים במלוא אונם וזוהרם, בזכות העובדה שבאזור כולו אין כמעט מקורות אור מלאכותיים.
החניון כולל שירותים (אך לא מקלחות), מוקדים להבערת מדורות, שולחנות פיקניק, תאים לטעינת טלפונים ניידים, מטבח שדה עם כיורים ותאורה באזורי הבישול. ושוב, תשמחו לדעת שאסור להפעיל גנרטורים ואמצעי הגברה, ואין להשמיע מוזיקה בשטח החניון.

אל החניון מגיעים: מכביש 90, צפונית לבית שאן, לפי השילוט.
טיול של בוקר: אל המבצר הצלבני המרשים שמצוי בגן הלאומי, ומשקיף אל רחבי בקעת הירדן. הנוף פשוט משכר. בנוסף, מומלץ לטייל ב"שביל הידיד" הסמוך למבצר, שחולף לצד כמה נקודות מעניינות מול הנוף.
מחיר: 40 שקלים למבוגר, 30 שקלים לילד.
פרטים נוספים: 04-6581766

קמפינג כוכב הירדן. אבי בהרי, מערכת וואלה! NEWS
קמפינג כוכב הירדן/מערכת וואלה! NEWS, אבי בהרי

* בכל מסלולי הטיול המוצעים, יש להשתמש במפת סימון שבילים ובתיאור מפורט של המסלול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully