וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הכי טובה להדליק מנגל: כל הטיפים והסודות

29.4.2017 / 8:54

כל הבשרים כבר מוכנים ויש אפילו שיפודים צימחוניים ועכשיו כל מה שנשאר לכם זה להדליק את הפחמים. אבל זה לא כזה פשוט. אז כדי שלא תעשו פדיחות מול כל עמישראל, הכנו לכם מדריך פשוט להדלקת מנגל לוהט

טיפים להכנת מנגל/מערכת וואלה!

הכנפיים היו במרינדה, השיפודים הוכנו, השקעתם בסטייק מובחר, קניתם קבבים עם מקלות קינמו ואפילו הכנתם שיפודים צימחוניים והכל מוכן לעשות על האש? אז לא חבל שתתקעו עם גחלים שלא נדלקים או עם מנגל שמשאיר טעם לוואי לבשר? אחרי עשרות שנות עצמאות, הגיע הזמן לעשות סדר ולמוד להדליק אש שתשאר בוערת ולא תמלא את הבשר בחומרים רעילים. וזה אפילו די קל.

1. הציוד
אנחנו נעסוק פה רק בגריל פחמים פשוט ולא בגריל גז. אז איזה צריך? גודל הגריל תלוי כמובן במספר הסועדים ובתדירות הכינוסים, אך ככלל – גריל ברוחב של 80 ס"מ (וברחוב 40 ס"מ), מתאים לאנשים המעוניינים להשביע בקלות כעשרה סועדים.

עוד בנושא
עצמאות בסטייל: מנות בשר מנצחות למנגל
איך הפך יום העצמאות לחג המנגלים?

זה קטן מדי

מה עם הגחלים? לכו אך ורק על פחמים מעץ טבעי. אל תקנו פחמים דחוסים או "ניצתים מעצמם" או "קלים להצתה" - ואל תחשבו אפילו על קניית חומר הצתה! לא נוזל, לא קוביות לבנות ולא אבקה חומה. כולם למעשה רעלים שאתם מאדים לתוך הבשר שלכם. הם גם מסוכנים. כל מה שצריך כדי להדליק אש שתחזיק מעמד זה: פחית שימורים, שמן בישול, נייר סופג ומצית. רצוי גם להצטייד במאוורר ולוותר על הקרטון המתנפנף, אבל עוד נגיד לזה.

2. מדליקים

עכשיו צריך להדליק את הפחמים, שצריכים להגיע לחום מסוים ולהישאר בו, לכן אין טעם להדליק פחם רגיל בגפרור, או אפילו בעזרת עיתון. זה לא יעבוד – הם יבערו מהר מדי ולא יספיקו להצית את הגחלים. מה שאתם צריכים זה לוודא שיהיה תהליך שריפה ארוך, ולשם כך אתם צריכים שמן חם מאוד. קחו מגבות נייר, נייר טואלט או צמר גפן וטיבלו אותם בשמן - ואז פזרו אותם בין הפחמים. הנייר והשמן יישרפו לאט מספיק וידליקו את הגחלים. אבל קודם - בונים ארובה.

יש צורך לרכז את כל הגחלים במקום צפוף אחד, בכדי לרכז את החום ולהבעיר את כולם יחד. בשביל זה צריך לבנות ארובת פחמים - לצורך כך קחו פחית שימורים (רצוי גדולה), פיתחו אותה משני הצדדים וחוררו חורים בחלק התחתון שלה. (אפשר לעשות את זה עם פטיש ומסמר). אגב, גם אם אין לכם ארובה או חשק לבנות ארובה אפשר רק לבנות פירמידה קטנה של פחמים ונייר-שמן – זה יהיה קצת יותר איטי אבל גם יעבוד.

אחרי שבניתם ארובה – תכניסו לתוכה שכבות של פחמים ונייר ספוג בשמן. וודאו שהניירות קרובים מספיק זה לזה כדי שידליקו אחד את השני, והכניסו פחמים מגדלים שונים – הקטנים ידלקו מהר וידליקו את הגדולים. את הארובה תדליקו מלמטה - עם מצית. אל תבהלו מהעשן שיוצר השמן. זה שווה את זה.

עוד באותו נושא

כל הטיפים ל"על האש" המושלם

לכתבה המלאה

3. מנפנפים

אחרי שהפחמים תפסו אש – אפשר להתחיל בנפנוף - כדי לאפשר לאש להתפתח מהר יש להעניק לה אוויר טרי מהסביבה. לא חייבים לאמץ את היד עם קרטון, מאוורר עובד יותר טוב (ואין צורך להצמיד אותו למנגל).

אחרי שהגחלים בצינור כבר כתומות כולן, זה הזמן לפזר אותן. סביר שהכמות שנכנסה בארובה לא מספיקה לכל המנגל שלך. זה בסדר. הוסף עוד פחמים, ערבב והמשך להפעיל את המאוורר. הגחלים שהדלקת כבר ידליקו את הפחמים החדשים.

המרחק בין הגחלים לרשת הצלייה צריך להיות סביב 15 ס"מ, וזאת כדי שהפחמים יימצאו בעומק של לפחות 10 ס"מ ביחס לבשר. בהיעדר מרחק כזה, הפחמים יישרפו – או לחלופין, לא יבשלו את הבשר.

זהו, האש מוכנה, אפשר לשים את הרשת ולהביא את הבשר (או השיפודים הצימחוניים, אם אתם מתעקשים). בתיאבון וחג שמח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully