וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחינם ועד יקר: 9 אופציות לקמפינג ברחבי הארץ

18.3.2018 / 9:47

אז איפה אתם עושים את הפסח? אם התשובה לשאלה הזו היא "בקמפינג", ואם עדיין לא סגרתם מקום, זה הזמן לקרוא את ההמלצות שלנו ללינת לילה חווייתית. ויש גם אופציות חינמיות

אתרי קמפינג מומלצים לפסח/עריכת וידאו: ניר חן

האביב משמעו אפסון של שמיכת הפוך במקום שבו בני אדם נוהגים להטמין את עודפי החורף, לפחות עד השנה הבאה. וכאשר אתם מאפסנים את הפוך, זכרו לשלוף באותה הזדמנות גם את האוהל ושק השינה, כי בחג הזה אתם מוזמנים לחוויית לינה משפחתית מגבשת במיוחד.


עוד על קמפינג בארץ בוואלה! תיירות:
בלי לשלם ובלי המונים: אתרי הקמפינג הסודיים שלי
אביב הגיע - קמפינג בא: 8 הצעות לקמפינג מדברי שיש בו הכל
קמפינג רטוב: 8 הצעות ללינת לילה במרחק נגיעה מהמים


קבלו המלצות חמות לקמפינג - מצפון לדרום, כולל אופציות ללא תשלום, למי שממש רוצים להתחבר אל הטבע.

צפון

יער האיילים, מושב אודם

אם עדיין לא הכרתם את המקום החמוד הזה, שמסתתר במושב אודם שבגולן, זה הזמן לעשות זאת. יתרונו בעובדה שלא מדובר רק במתחם קמפינג, אלא בפארק פעיל ובו אטרקציות רבות, שרובן סובבות סביב יעלים, צבאים וכמובן איילים המתגוררים כאן. אפשר לסייר ברכב חשמלי בנהיגה עצמית, לרכוב על פוני, לצאת למסלול הישרדות, לגלוש במגלשת אבובים יבשה ועוד. ומי שמתעצל, מוזמן פשוט לעשות פיקניק ממושך או למנגל. והכל במרחב מטופח ונעים.
ואז מגיע הערב. במקום מוצעות חושות עץ ללינה המצויות לצד עצי היער. אבל אתם כאן בשביל הקמפינג: הקמת האוהלים נערכת במתחם ייעודי, על משטחים רכים יחסית של דשא מלאכותי הנמצאים על מעין במות. כל משפחה מקבלת למעשה במה משלה, ומי שרוצה יכול להשתמש במזרנים המוצעים במקום.

עוד באתר: שירותים ומקלחות עם מים חמים, שימוש במקררים משותפים, נקודות חשמל ומקומות להבערת קומזיץ או מנגל. מותר להגיע עם כלבים (קשורים עם רצועה). חל איסור להשמיע מוזיקה, וטוב שכך.

לפרטים: 050-5229450.

מחיר: 90 שקלים לאדם (מגיל שנתיים). המחיר כולל כניסה ליער האיילים.

טיול של בוקר: הנה ההזדמנות שלכם לטיול של בוקר, מהסוג שאפילו לא יאלץ אתכם להתניע את הרכב. בצמוד למושב אודם מצוי יער אודם, שבו מסלול משפחתי חמוד אל הג'ובה הגדולה. כולה שני קילומטר של הליכה קלילה ביער, שבמרכזו פעור מכתש אדיר ומפתיע, עטור צמחייה סבוכה. המכתש נולד לפני עידן ועידנים בעקבות פעילות וולקנית, וקוטרו כ-250 מטרים. אם קצר לכם מדי, אפשר להגדיל ולשלב במסלול את הר אודם.

עוד באותו נושא

אביב הגיע - קמפינג בא: 8 הצעות לקמפינג מדברי שיש בו הכל

לכתבה המלאה
קמפינג יער האיילים. יער האיילים, מערכת וואלה! NEWS
לא מדובר רק במתחם קמפינג. יער האיילים/מערכת וואלה! NEWS, יער האיילים

חוף גופרה, כנרת

באופן טבעי, את האגם הלאומי שלנו מעטרים לא מעט חניוני קמפינג, במחירים שונים וברמות שונות. נכון, תמיד אפשר לתפוס חניון חינמי, אך הוא תמיד יהיה פחות מפנק, והרבה יותר עמוס - במיוחד בחגים. הרי הדבר האחרון שאתם רוצים זה לנסות להירדם לקול נחירות מאוהל צמוד. וזה במקרה הטוב, כשאף אחד לא מפעיל מערכת קריוקי.

אחד ממתחמי הקפמינג החביבים והמומלצים בצדה המזרחי של הכנרת, מצוי בחוף גופרה רחב הידיים. מעבר לעובדה שמדובר בחוף מוכרז, עם שירותי הצלה, הכל כאן מצויד ומאובזר היטב, כולל מינימרקט שיספק לכם את כל מה ששכחתם להביא מהבית. המתחם כולל שירותים, מקלחות, שולחנות פיקניק, מקררים, תאורה, מתקני משחק לקטנים ועוד. יש פה כמה רמות של אפשרות לינה, כולל אופציות משודרגות במרחבים מתחומים שיהיו רק שלכם. מתחמים אלו מיודעות לקבוצות או למשפחות, וגודלן משתנה. עוד במקום: "חוף אקולוגי", ובו אפשרויות לינה פשוטות יותר, והרבה יותר קרובות לטבע. גם כאן, אסורה השמעת מוזיקה קולנית. הגעה מכביש 92.

לפרטים: 04-6731942.

מחיר: משתנה. תלוי במיקום ובסגנון הקמפינג הנבחר.

טיול של בוקר: אל תתעצלו, וצאו לטיול מים בצד זה של הכנרת. חובבי האתגר ילכו על שפך נחל הזאכי, שדורש לעתים שחייה במים. מי שמטיילים על ילדים קטנים, יעדיפו את המג'רסה (נחל דליות) הסמוך, שאף הוא מציע טיול מים, קצר ופשוט יותר.

קמפינג חוף גופרה הכנרת. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
הכל כאן מצויד ומאובזר היטב. קמפינג בחוף גופרה הכנרת/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

פארק גשר להבות הבשן

יש לברך על מיזמים מעין אלו. ברוב המקרים, לינת שטח ממש על גדות נהר הירדן אינה מותרת, במטרה לשמור על ערכי הטבע המקומיים. אך מאחר שרבים נוהגים לפקוד את האזור ולטייל לגדות הנהר, ובשל הרצון לפזר את העומסים, נולדה יוזמה מקורית של רשות ניקוז ונחלים כנרת, בשיתוף גורמים מקומיים נוספים. כאן, לגדת אחת מתעלות הירדן בעמק החולה, בין גשר הפקק לשדה נחמיה (הגעה מכביש 977), נחנך פארק המיועד ללינת לילה, ללא תשלום.

המרחב הזה כולל קרוב ל-10 דונמים של שבילים נעימים, מדשאות שעליהן אפשר להקים אוהלים (באזורים מוצלים תחת צמרות העצים) וגם חניה לרכב. ומי הירדן - במרחק הושטת יד (כדאי לדעת כי למרות שהשחייה אסורה, במקום הוקמו נקודות שכשוך ייעודיות). יש במקום ברזי מים, שירותים, שולחנות פיקניק ושבילים נגישים למוגבלים בתנועה.

לפרטים: אין צורך לתאם. רק להגיע מוקדם ולתפוס מקום.

מחיר: ללא תשלום.

טיול של בוקר: אתם לא באמת רוצים לעזוב את המקום היפה הזה. פשוט עשו שימוש בשבילי הטיול שהוכשרו כאן (חלקם מיודעים גם לרוכבי אופניים), וטיילו לצד המים. מי שמעוניין במסלול של ממש, מוזמן לנסוע לעין תינה, ולערוך טיול מים קליל (הגעה מכביש 918). ואם אתם כבר כאן, אל תוותרו על עין דבשה הסמוך.

טיול עין תינה בעמק החולה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מסלול מים נהדר לא רחוק מאתר הלינה. עין תינה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מרכז

חוף בית ינאי

חוף בית ינאי, המהווה חלק מגן לאומי נחל אלכסנדר, הוא אחד המטופחים והרחבים באזור. לצד שירותי ההצלה, יש פה סככות הצללה, שירותים ומקלחות וגם מתחם לינת לילה שיכול להוות יופי של אלטרנטיבה, אם חוף דור-הבונים הצפוני לו כבר עמוס מדי בחג. כדאי לדעת כי מתחם הקפמינג מופרד משטחו של החוף המוכרז, ויש בו מקלחות חמות לצד מקלחות חוף רגילות, ברזי מים, שולחנות פיקניק, נקודות להטענת טלפונים ניידים, מקומות להבערת מדורות ומטבח שדה. כדאי לדעת כי אין כאן תאורת לילה רציפה ואסור להשמיע מוזיקה בתחומי החניון.

לפרטים: 3639*

מחיר: 33 שקלים לרכב.

טיול של בוקר: הכי קל ופשוט יהיה פשוט לפקוח עיניים ולצעוד צפונה לאורך החוף, שדיונות גובלות בו, עד שמגיעים לשפך נחל אלכסנדר הציורי. אפשר לצעוד גם עד חורבת סמארה שלצד הנחל, ממנה נשקף נוף יפה. אפשרות נוספת היא לנסוע ולדגום את תוואי נחל אלכסנדר, ובמיוחד את גשר הצבים, שממנו ניתן לצפות בצבים הרכים המתגוררים בנחל.

חוף בית ינאי,  13 בפברואר 2016. שלומי גבאי
שירותים, מקלחות וגם מתחם לינת לילה. חוף בית ינאי/שלומי גבאי

נתיבל'ה, עמק האלה

הכירו את מתחם נתיבל'ה, השוכן בקיבוץ נתיב הל"ה שבעמק האלה. מדובר במרכז אירוח העטוף בגבעות רכות, הכולל גם אפשרויות לינה, נופש ואירועים מסוגים שונים. בכל מה שקשור לקמפינג, תמצאו כאן מדשאה גדולה שבה ניתן להקים אוהלים פרטיים, שבו גם אקליפטוסים נותני צל ושולחנות פיקניק. באתר יש שירותים ומקלחות עם מים חמים, מטבח משותף ופינות מרגוע נעימות. מי שלא מעוניין ללון באוהל שלו, יכול להתארח בחאן מרכזי וגדול.

לפרטים: 072-3927715.

מחיר: 90 משקלים לאדם מגיל שנתיים. מבצע לחול המועד. פסח: 129 שקלים ללינת קמפינג וארוחת בוקר לאדם.

טיול של בוקר: באופן טבעי, תל שוכה הסמוך כמובן, שבימים אלו מהדר באינספור תורמוסים כחולים. המסלול קל, סימוני כחול ואורכו כשלושה ק"מ. יש בו עלייה מעט תלולה, אבל כל השאר - נינוח לחלוטין. צפו ליופי של תצפיות פנורמיות. הגעה מכביש 375.

עמק דוד המלך נתיבל'ה. צילום- יובל דביר, מערכת וואלה! NEWS
מי שלא מעוניין ללון באוהל שלו, יכול להתארח בחאן הגדול. נתיבל'ה, עמק האלה/מערכת וואלה! NEWS, צילום- יובל דביר

מצפה משואה, פארק בריטניה

פארק בריטניה שבשפלה מושך אליו מטיילים רבים, בזכות שפע שבילי הטיול המגוונים שבו, הנופים הפנורמיים הניבטים מגבעותיו הגבוהות ושרידי העבר החבויים בו. אז אם אתם כבר פה, במרחק של פחות משעת נסיעה מתל אביב ומירושלים, למה שלא תישארו ללון?

מצפה משואה, המקום הגבוה בפארק, הוא נקודות יציאה מצוינת לטיולים, ויש בו חניון לילה ספרטני - אך מוצל. במילים אחרות, אל תצפו להרבה יותר מברזיות מים. מצד שני, הנוף והאווירה מפצים על האי-פינוק.

המקום (הגעה מכביש 38 לפי השילוט) מתאים לכניסת כל סוגי הרכב. יש בחניון פחי אשפה.

לפרטים: אין צורך לתאם. הגעה מכביש 38, מאזור צומת עזקה.

מחיר: ללא תשלום.

טיול של בוקר: כל שביל הליכה רנדומלי סביב החניון יעשה את העבודה. אם אתם מעוניינים ביותר מחילוץ עצות של בוקר בלב הטבע, רדו ברגל צפונה לכיוון חניון משואה תחתון, ומשם אל מערות עקוב וחניון לי-און-שריגים. מכאן יש שביל טיול קצר בין פריחלות אביביות ושפע של עצים שיעניקו לכם צל בדרך. והכל שזור בתצפיות נהדרות לכיוון השפלה ומישור החוף במערב. אפשרות נוספת היא לנסוע לתל עזקה, ולערוך בו מסלול תצפיות יפה.

מצפה משואה. עומר זיו, מערכת וואלה! NEWS
חניון לילה ספרטני - אך מוצל. מצפה משואה/מערכת וואלה! NEWS, עומר זיו

דרום

גן לאומי הבשור, מערב הנגב

בלב הנגב המערבי, מוקף גבעות צהובות, מצוי נווה מדבר משובב נפש זה. כאן, על גדת נחל הבשור, תמצאו מרחב ענקי שבו מדשאות רבות, פלגי מים ובריכות שכשוך לקטנים, ושפע של פינות סתלבט ופיקניק, מהסוג שעשוי למלא יום שלם. כל זאת, לצד שבילי טיול חמודים, תל ארכיאולוגי שמפסגתו נוף יפה והרבה מאוד צל.

חניון הלילה הגדול שבגן הלאומי מציע שולחנות וספסלים, נקודות חשמל ותאורה, ברזיות, נקודות קומזיץ, נקודות הטענת טלפונים ניידים, מטבח שדה, שירותים ומקלחות ועוד. הגעה מכביש 241.

לפרטים: 08-9985120, 08-9985110.

מחיר: 53 שקלים למבוגר, 42 שקלים לילד. הנחה למנויי מטמון.

טיול על הבוקר: את הבוקר תעבירו לצד נחל הבשור, שהאביב הולם אותו. מהגן הלאומי יוצאים למסלול רכוב שכולל עצירות בנקודות עניין רבות, כולל גשר רכבת טורקית, מבטים אל תוואי הנחל מגבוה, גשרים תלויים ואתרי עתיקות. אל תחמיצו.

קמפינג פארק אשכול גן לאומי נחל הבשור. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
שולחנות וספסלים, נקודות חשמל ותאורה. קמפינג בפארק אשכול/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

חאן נחל ערבה, חצבה

בערוצו של נחל ערבה (נחל אכזב כמובן, כיאה לדרום הארץ), ממתין לכם מתחם אירוח סיפמטי וגדוש אווירה. תמצאו פה אוהלים מעוצבים בגדלים שונים, המיועדים ל-40-5 לנים. מתחם האוהלים הפרטיים נעים מאוד, ויש ממנו גישה לכל שירותי המקום: מטבח משותף ומאובזר, שירותים ומקלחות, נקודות מנגל, אזורי מדורות ועוד.

לפרטים: ‏052-2391728‏.

מחיר: 60 שקלים למבוגר, 40 שקלים לילד (בגיל 14-3).

טיול של בוקר: נסיעה לא ארוכה תביא אתכם אל מסלול מעגלי בנחל גוב. המסלול מאתגר ומתאים למשפחות חובבות לכת (ילדים מגיל חמש). הוא כולל ירידה בסולמות וחבלים, והצטיידות באומץ. אורך המסלול כשלושה ק"מ. הגעה מכביש 227.

קמפינג חאן נחל ערבה. חאן נחל ערבה, מערכת וואלה! NEWS
מתחם אירוח סיפמטי וגדוש אווירה. קמפינג חאן נחל ערבה/מערכת וואלה! NEWS, חאן נחל ערבה

חניון לילה בורות לוץ, הר הנגב

בפסח, יש סיכוי טוב שחניוני הלילה של מכתש רמון יתמלאו בקצב מהיר להפליא. אופציה חביבה להפליא, במרחק סביר מכל מה שיש למכתש להציע, ממתינה לכם בחניון הלילה המושקע יחסית של בורות לוץ שבהר הנגב. וכך, למרות שמדובר בחניון חינמי ואף ספרטני למדי, תמצאו פה סככות צל ומבני אבן, ברזי מים, פחי זבל ואפילו שירותים. לא רע בשביל מה שמכונה "חניון שלט".

אבל כולם הרי חכמים, לכן מומלץ מאוד להגיע בשעה מוקדמת כדי לתפוס מקום טוב. עוד כדאי לקחת בחשבון שלילות המדבר קרירים באזור זה, כך שלמרות שאנחנו כבר בעומק האביב, יש להצטייד בבגדים חמים. והיתרון הגדול ביותר של המקום הוא הקירבה למסלול טיול אביב קלאסי, גדוש פריחות. פרטים בשורות הבאות. אל החניון מגיעים מכביש 40 וממנו לכביש 171, עד שרואים שלט המפנה לבורות לוץ.

לפרטים: אין צורך לתאם מראש.

מחיר: ללא תשלום.

טיול של בוקר: כאמור, טיול הבוקר שלכם לא ידרוש התנעת רכב, אלא פשוט לגימת קפה ליד האוהל ומיד לאחריה - הליכה נעימה בשטח. הטיול אל בורות לוץ - בורות מים קדומים ויפים - מסומן בסימון שבילים אדום (אם כי כדאי לדעת שלאחרונה סומנו כאן שני שבילי טיול נוספים, משפחתיים אף הם). בעונה זו, תיתקלו בפריחות אביביות של מיני צבעוניף עיריוני ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    10
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully