וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עכברת" לא תמצאו כאן: 8 טיולי מים בטוחים ונקיים לאוגוסט הלוהט

14.8.2018 / 8:21

גם אתם קיבלתם הודעות ווטסאפ שמזהירות אתכם מזיהומי נחלים? אז עם כל הכבוד לחיידקי הקולי והעכברת, אנחנו הרי בשיא אוגוסט וטיולי מים הם כורח המציאות. אז מה עושים? קבלו 8 הצעות לטבילות קיץ צלולות ובטוחות

השביל הרטוב בעמק המעיינות/צילום: זיו ריינשטיין

בווידאו: השביל הרטוב - אחת ההמלצות לטיול מים בצפון

בקבוצות הווטסאפ רצות בימים האחרונים הודעות על זיהומי נחלים, אזכורים של חיידקי קולי וגם מחלה אחת עם שם מוזר - "עכברת". נכון לפרסום כתבה זו, כדאי לדעת כי בעקבות הנחייה של משרד הבריאות, ולאחר ביצוע דגימות מים, הוחלט לסגור את מסלולי הטיול בנחל הזאכי, משושים והיהודיה שבצפון הכנרת וכן מסלולי טיול בנחל זוויתן שבשמורת יהודיה בגולן.

אבל עם כל הכבוד לחיידקי הקולי, אנחנו הרי בשיא אוגוסט, וטיולי מים הם כורח המציאות. אז מה עושים? טובלים בנחלים ובמקורות מים בטוחים. שוב, הכל נכון לרגע זה, ולפני שאתם יוצאים לשטח, כדאי להתעדכן באתר רשות הטבע והגנים.

נחל כזיב: מלך הגליל המערבי

נחל כזיב הארוך, המפותל והציורי, בורא בדרכו מערבה אינספור פינות חמד ובריכות טבילה קסומות שפשוט אי אפשר להתנגד להם. אז פשוט התמסרו.

נכון, הירידה והעלייה אל עומק הוואדי מעט מאתגרת ומתישה, אבל בשביל להגיע לגן עדן - תיאלצו לעבוד קצת. המלצה שלנו: לכו על המסלול לעין טמיר, מעיין הנובע מניקבה אפלולית. מסלול זה יביא אתכם אל כמה נקודות מים נהדרות שכל אחת יפה מרעותה.

להגיע: מכביש 89 נכנסים למעיליא ומשם למצפה הילה. מחנים בחניון רכב גדול מחוץ ליישוב. אל הנחל יורד שביל מסומן שחור. לאחר שמגיעים למים, פונים מזרחה בשביל הירוק, עד לעין טמיר, וחוזרים באותה הדרך. המסלול ברמת קושי בינונית ואורכו הכולל כ-4.5 ק"מ.

עוד באותו נושא

זהירות, ממכר: טיול המים הכי כייפי לקיץ

לכתבה המלאה
נחל כזיב. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
כמה נקודות מים נהדרות שכל אחת יפה מרעותה. נחל כזיב/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עמק המעיינות: עולם המים

כל כך הרבה אפשרויות טבילה ממתינות לכם בעמק המעיינות, מרחב גדול של נביעות ובריכות טבעיות ומלאכותיות השוכן למרגלות הר הגלבוע. אז נכון, בסחנה (גן לאומי גם השלושה) הסמוך תמיד יפה, אבל אם אתם רוצים לגלות מקומות נוספים, נסו את בריכת הטבילה הגדולה והמוצלת יחסית של עין מודע. סביב הבריכה רחבת הידיים יש שפע של עצים נותני צל, מה שמאפשר פיקניקים ממושכים. לא הרחק משם ממתין לכם עין שוקק, מעיין קטן ואינטימי יותר, בעל לוק טבעי הרבה יותר. ויש גם שביל רטוב חדש יחסית, שאורכו בסך הכל 300 מטרים אך הוא ייענג במיוחד ילדים קטנים חובבי הרפתקאות. השביל יוצא מעין שוקק ומגיע לבריכת טחנת הקמח.

להגיע: למתחם המבואה של הפארק - מכביש 669 בין צומת השיטה לבית שאן, לפי השילוט לגן לאומי גן השלושה. בשטח פארק המעיינות ניתן לנוע ברגל בלבד (יש אפשרות לשכור אופניים או רכב חשמלי).

השביל הרטוב עמק המעיינות. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
ייענג במיוחד ילדים קטנים חובבי הרפתקאות. השביל הרטוב/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

נחל הקיבוצים: הליכת מים

טכנית גם נחל הקיבוצים "שייך" לפארק המעיינות, אבל בשל יופיו ואפשרויות הטיול בו, ניתן לפקוד רק אותו ולבלות בו ולצדו חצי יום בכיף, במיוחד בימי חול שמטבעם יהיו פחות עמוסים (אם כי עדיין, מדובר בחופש הגדול. קחו זאת בחשבון). הנחל, שאורכו קילומטרים ספורים, מציע תחושת בריחה בזכות הצמחייה הסבוכה המעטרת אותו. אפשר לטבול ב"בריכת הקיבוצים" הגדולה, שסמוכה לחניית הרכב, אבל מומלץ להתקדם עם הנחל ולמצוא פינת יפות. רבים אף מבצעים כאן טיול הליכה בתוך המים.

להגיע: מכביש 669 לכיוון דרום-מזרח. אחרי שחולפים לצד קיבוץ ניר דוד, פונים מערבה לפי השילוט, אל דרך עפר שמובילה לחנייה.

נחל הקיבוצים. אתי חן ברייר,
תרגישו תחושת בריחה בזכות הצמחייה הסבוכה המעטרת אותו. נחל הקיבוצים/אתי חן ברייר

עין איוב: "המפל הנסתר"

עין איוב שבצפון הכנרת הוא סוד ידוע. המעיין מזין מפל נהדר ושוצף העונה לשם "מפל איוב" (או "המפל הנסתר"). ולמרות שהסוד כבר ידוע, עדיין יפה פה כמו ציור מים. תרתי משמע. המפל יורד מגובה של מספר מטרים, ואין עונג גדול יותר מאשר עמידה תחתיו. לפני ואחרי, תוכלו לטבול בבריכות רדודות, או כמובן בכנרת עצמה, שמצויה במרחק צעד וחצי מכם. רק זכרו שלא מדובר בחוף רחצה מוסדר והוא אסור ברחצה.

להגיע: מצומת כפר נחום עולים לכביש 87, ומחנים בחניון של הטבחה. יש גם חניון מאולתר, קרוב יותר, בשולי הכביש.

עין איוב. Hanay  ויקיפדיה, אתר רשמי
המעיין מזין מפל נהדר ושוצף. עין איוב/אתר רשמי, Hanay ויקיפדיה

נחל קיני: פעוטות ושות'

יותר רדוד מזה לא תמצאו בסביבה, אבל זהו גם סוד קסמו של נחל קיני - התאמתו למטיילים שעדיין לא יודעים שהם מטיילים. כלומר, לפעוטות.

נחל קיני, הזורם לצד צומת מגידו, מציע גם טיול קליל לצד צמחייה סבוכה, טחנת קמח נושנה והמון פינות פיקניק. וחשוב מכל: הוא לא נמצא בצפון הרחוק, אלא במרחק של כשעה פלוס מגוש דן.

להגיע: בצומת מגידו פונים צפונה לכיוון תל מגידו. כחצי ק"מ מצפון לצומת פונים מערבה לדרך עפר המסומנת באדום. נוסעים בה כמה מאות מטרים עד למבני אבן נטושים. אפשר לחנות כאן, בצל העצים או להמשיך עוד כמה עשרות מטרים לכיוון דרום-מערב. תחילת המסלול מסומנת בסימון שבילים אדום.

נחל הקיני. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
אחלה מקום לטיול מים לילדים. נחל קיני/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

נחל חרמון: הצד הרגוע של הבניאס

בתחומי שמורת הטבע נחל חרמון (בניאס) אי אפשר לטבול, בכדי לשמור על האיזון האקולוגי העדין המתקיים בה. עם זאת, בהמשך הנחל, בחלקו הדרומי יותר, ניתן לערוך טיול מים אמיתי, שדורש אפילו ניילון של הארנק, מפתחות הרכב והטלפון. הסיבה: המים לעתים יגיעו לכם על הכתפיים - ולכן גם כדאי להצטייד בילדים שיודעים לשחות. עם זאת, הקטעים העמוקים ספורים, וברוב המסלול, המים לא יעברו את קו המותניים.

תחילת המסלול ליד קיבוץ שדה נחמיה, והוא נמשך כקילומטר וחצי. את הדרך חזרה עושים בשביל עפר נוח הנמתח למקביל לנחל. חשוב מאוד: המסלול כולל מפל שעלול להיות מסוכן לחצייה. לכן, לפני ההגעה למפל יוצאים לגדה וחוזרים למים לאחר שחולפים על פני המפל.

להגיע: מחנים ב"חניון האקליפטוס" ליד קיבוץ שדה נחמיה (גישה מכביש 9779) וצועדים מזרחה עד לגישה למים. סיום המסלול בגשר יוסף.

נחל הבניאס. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
הזרימה חזקה וחובה לדעת לשחות. הבניאס/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

שמורת טבע נחל שניר (חצבאני)

לא מסלול סודי, לא מסלול חינמי - אבל בהחלט יופי של טבילה קיצית מרעננת, במיוחד אם אתם עם ילדים ואם אתם בעניין של מסלול מסודר ומשולט היטב. בכניסה לשמורת הטבע של נחל שניר (החצבאני בערבית), המצויה באצבע הגליל, מקבלים דפדפת מידע ובוחרים את המסלול שלכם. יש כאן מסלול הליכה קליל בתוך מי הנחל, וגם מפגש עם בריכת שכשוך המיועדת לפעוטות.

להגיע: הכניסה לשמורה נמצאת כחמישה קילומטרים מצומת המצודות (בקריית שמונה), על כביש 99.

מטיילים בשומרת נחל שניר שבצפון במהלך ראש השנה, אוקטובר 2016. רשות הטבע והגנים
יופי של טבילה קיצית מרעננת, במיוחד למשפחות. נחל שניר/רשות הטבע והגנים

נחל גילבון: הגולן הפראי

כולם יודעים שמפל גמלא הוא המפל האיתן הגבוה בישראל. אבל יש לו חסרון בולט: אי אפשר לטבול למרגלותיו. אז מה עושים? הולכים על תוכנית ב' - מפל גילבון, שנמצא במקום השני בגובהו: 40 מטרים של מים שנופלים בעוצמה ישר על הראש שלכם. וזה מסעיר בדיוק כפי שזה נשמע.

מפל גילבון שבמערב רמת הגולן הוא הקינוח שיספק לכם מסלול הטיול בנחל גילבון. לפני חולפים במפל דבורה, הנמוך יותר, וכן לצד כמה בריכות טבילה קטנות. וכאשר תגיעו למפל גילבון - כבר תהיו מספיק "מבושלים" לטבילה הגדולה, שנערכת בבריכה גדולה והעמוקה, שסבך ירוק צפוף עוטף אותה. הכי חיבור לטבע הפראי.

להגיע: מסלול מעגלי מלא ידרוש הליכה של כ-3 ק"מ. כקילומטר וחצי צפונית-מזרחית לצומת נשוט שבכביש 91 מחפשים שלט הכוונה לנחל. מכאן יורדים לדרך עפר מסומנת באדום, ולאחר כ-1.5 ק"מ ישנו מפגש שבילים. פונים ימינה, ואחרי כמה מאות מטרים מחנים לצד שרידי מבנים. מכאן יורדים לנחל במסלול האדום. רוצים מסלול קווי קצר? במפגש השבילים של דרך העפר פנו עם השילוט לחניית מפל גילבון, ורדו אליו בשביל הכחול שחובר מאוחר יותר לשביל האדום. בכל מקרה, יש להצטייד במפה ובתיאור המסלול.

נחל גי'לבון מפל הג'ילבון. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
40 מטרים של מים שנופלים בעוצמה. מפל נחל גילבון/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
seperator

• חשוב לדעת: אתרי המים המתוארים בכתבה אינם אתרי רחצה מוסדרים, אין בהם שירותי הצלה והכניסה למים על אחריות המטיילים בלבד. בכל מקרה, הקפיצה למים אסורה ומסוכנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully