וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחל ג'ילבון: המרענן הרשמי של רמת הגולן

אחד הנחלים הכי כיפיים בצפון זורם כל השנה, מספק שני מפלים מרשימים וגם בריכות לשחייה ושכשוך. הצעה לטיול משפחות מרענן וללא תשלום בנחל ג'ילבון ברמת הגולן

נחל ומפל הג'ילבון/צלם: זיו ריינשטיין עורך: רן צימט

הנה הצעה לטיול קיץ רטוב, שלא עולה כסף, ומאידך מוריד את החום - ברוכים הבאים לנחל הג'ילבון שברמת הגולן.

בנחל, שנמצא במרכז הרמה, זורמים המים בכל ימות השנה וחותרים בסלע הבזלת ויוצרים משושים יפהפיים. את המסלול אפשר לעשות בצורה מעגלית (כשלוש שעות) או חד-כיווני (כחמש שעות), כשבין צמחיית הנחל תמצאו את הרדוף הנחלים שפורח בקיץ בורוד, אדום ולבן כמו גם פטל קדוש, הדס מצוי ואלוני התבור, המהווים פינות מוצלות עם מים לשכשוך והפסקה רטובה.


עוד טיולים רטובים בוואלה! תיירות:
עמק המעיינות: עולם המים, רק 80 דקות מת"א
עין פרת: מהמעיינות האהובים בארץ
טבילה בעין מבוע: המים הכי קרים בגלקסיה


אולם שתי האטרקציות הגדולות של הנחל הן מפלי מים שוצפים, שיוצרים בריכות נהדרות. המפל הראשון הוא מפל דבורה, שקיבל את שמו הודות לכפר דברא היהודי,
ששכן בסמוך לנחל בימי התלמוד. מי שירצה לעשות איגוף קטן ולראות את שרידי הכפר שבנוי כולו מאבני בזלת, יוכל לסטות לשביל המסומן בכחול ולאחר מכן שחור ולשוטט בין עשרות המבנים, שבחלק מהם גם קשתות יפהפיות ועיטורים מימים שהיה כאן כפר סורי. שתי כתובות שנמצאו בכפר מתקופת התלמודשוכנות כיום במוזיאון עתיקוןת הגולן, כשהחשובה שבהן היא "זה בית מדרשו של רבי אליעזר הקפר" - רב שמוזכר במשנה ובתלמוד ופעל המאה השנייה לספירה.

חזרה למפל דבורה. המפל הוא הנמוך מבין שני המפלים (10 מטרים), אבל הוא יוצר יופי של מקווה שניתן לשחות בו (אסור לקפוץ, יש סלעים מתחת לפני המים).

נחל ג'ילבון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
אין-ספור פינות קטנות לעצור בהן. אחד המפלונים בנחל ג'ילבון/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

אם תמשיכו עם המסלול האדום, תגיעו אל המפל השני והמרשים יותר - מפל הגי'לבון. המפל נופל מגובה 41 מטרים והוא השני בגובהו בארץ, אחרי מפל גמלא שגם הוא בגולן. את פרץ המים המרשים ניתן לראות מתצפית גבוהה על השביל, שלצידה אנדרטה לזכר גלעד קאן - בחור הרפתקן שלקח סיכון אחד מיותר בחייו, ומצא כאן את מותו.

כדור צינון: 10 מעיינות יפהפיים וללא תשלום

מכאן תוכלו להתחיל לטפס מספר דקות אל הרכב שימתין לכם, או להמשיך מערבה עם הנחל שנשפך לעמק החולה ולרכב המאסף שימתין לכם בגשר הפקק.

אבל תחליטו מה שתחליטו, אל תשכחו לעצור מדי פעם ולהצטנן במים הקרירים, כי אם לא טבלתם - סימן שלא הייתם.

איך מגיעים:
מכביש 90 פונים מזרחה בצומת מחניים. ממשיכים מזרחה בכביש 91 ועוברים את הירדן ואת צומת גדות וצומת בית המכס העליון. לאחר עוד 5 ק"מ יש פנייה צפונה לדרך עפר ובה שלט המנחה לנחל. ממשיכים בדרך עפר עוד כשני ק"מ ולאחר מכן מגיעים לשילוט: למסלול המעגלי המשיכו עם הסימון האדום לחנייה או עם הכחול למפל הג'ילבון. למסלול החד-כיווני יש להשאיר רכב מאסף בשר הפקק, שאליו מגיעים מכביש 918.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully