וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקבל שפריץ בחינם: 5 טיול מים מרעננים לשבועות

17.5.2018 / 17:00

במיוחד לחג המים, קבלו חמישה טיולי מים חינמיים שידרשו מכם מאמץ קטן. בקטנה, רק כדי שתרגישו שאתם ראויים לטבילה. בתוכנית: מפלים, מעיינות, בריכות טבעיות וגם גבים טריים-טריים

נחל ומפל הג'ילבון/צלם: זיו ריינשטיין עורך: רן צימט

בווידאו: נחל הג'ילבון שמופיע בכתבה - המרענן הרשמי לחג השבועות

זו באמת לא חוכמה להגיע עם הרכב למעיין, לטבול, ולהמשיך בחייכם. כלומר, זה נחמד, אבל זו לא חוכמה. החוכמה היא להרגיש שהתאמצתם קצת, שבאמת מגיע לכם לקבל את צ'ופר הטבילה. אז במיוחד עכשיו, לפני שהקיץ מכה בנו ללא רחם, קבלו חמש הצעות למסלולי טיול שידרשו מכם קצת הליכה, לפעמים גם טיפוס או התנשפות סמלית. בקטנה.


עוד טיולי מים בוואלה! תיירות:
זהירות, ממכר: טיול המים הכי כייפי לקיץ
כדור צינון: 10 מעיינות יפהפיים וללא תשלום
מזגן זה לפקידים: 6 מעיינות לצינון הגוף והנפש ביום שרבי
להירטב מבלי לשלם: 7 מסלולי מים אביביים למשפחה

מפלים ובריכות: נחל ג'ילבון

למרות שהוא אינו ארוך, המסלול המעגלי בנחל ג'ילבון יגיש לכם שפע של גילויים וחוויות, וכל זאת - בקטע של כ-3.5 ק"מ בלבד. מה צריך יותר מזה? כאן, במערב הגולן, תמצאו לא רק מפלים מרשימים ובריכות מים שלא תרצו לצאת מהן, אלא גם שרידי עבר מרתקים.

כדי להגיע לנקודת ההתחלה והסיום, נוסעים בכביש 91 לכיוון קצרין, וכקילומטר צפונית-מזרחית לצומת נשוט פונים צפונה ועולים על דרך עפר בסימון אדום. לאחר כ-2.5 ק"מ בשטח מחנים בסמוך לשרידי כפר נטוש. שימו לב: אם הגעתם בשתי מכוניות, אפשר גם להגדיל ולערוך מסלול קווי ארוך, של כ-6.5 ק"מ, המסתיים בגשר הפקק שבכביש 918.

מנקודת ההתחלה יורדים ברגל עם השביל האדום אל עומק הנחל, עד שמגיעים אל המים הזורמים. חוצים את הערוץ, וממשיכים עד לתצפית מעל מפל דבורה. מכאן אפשר לערוך סטייה זעירה ולעלות בשביל שחור לחורבת דבורה, ומשם לחזור לשביל האדום שלכם באמצעות השביל הכחול (על מפה זה נראה פשוט יותר). שרידי הכפר כוללים בתי בד, מבנים ושאר הפתעות מן העבר. מצד שני, אפשר פשוט להמשיך כל העת על השביל האדום ולדלג על שרידי הכפר. הכל לפי רמת העניין.

בהמשך, השביל האדום יביא אתכם אל בריכות המים של מפל דבורה, אך קחו בחשבון שילדים קטנים יתקשו בירידה, הדורשת שימוש ביתדות ברזל. אם תרצו, בהמשך יש בריכות מים נוספות. בסופו של דבר, הדרך תיקח אתכם את מפל ג'ילבון השוצף, שגובהו כ-40 מטרים. מפל עם כבוד. למרגלותיו יש בריכה שתפציר בכם לטבול בה. התמסרו לה, רק שימו לב: הקפיצה למים בטיול זה אסורה ומסוכנת. מכאן חוזרים מעט בשביל האדום, חוברים לשביל הכחול וממשיכים עמו מזרחה עד לרכב.

עוד באותו נושא

להירטב מבלי לשלם: 7 מסלולי מים אביביים למשפחה

לכתבה המלאה
נחל גי'לבון מפל הג'ילבון. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
בריכות מים שלא תרצו לצאת מהן. נחל הג'ילבון/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
נחל הג'ילבון מפל הג'ילבון. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מפל עם כבוד שנופל מגובה 40 מטרים. מפל הג'ילבון/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

טבילת גבים: נחל פרס תחתון

"פברואר במאי!" כתבה מישהי באחת מקבוצות הטיולים בפייסבוק. והיא התכוונה לעובדה שמזג האוויר הגשום של תחילת החודש הביא עמו שפע של מים לגבים של נחל פרס שבצפון הערבה. גבים שבעונה זו נוטים כבר להיות בתהליך התייבשות.

כידוע, גבים הם בריכות טבעיות שנוצרו בתהליך שחיקה גיאולוגי רב-שנים, ונוטים להתמלא במים לאחר שיטפונות החורף ולשמש מעין בריכות קטנות. נכון לשבוע השני של מאי, הגבים בנחל פרס תחתון מלאים וצלולים יחסית.

בעיקרון מדובר במסלול קווי, אך אם אין לכם רכב הקפצה, ישנה גם אפשרות מעגלית (כ-5.5 ק"מ), ברמת קושי בינונית: מכביש 25, מחפשים את סימון הקילומטר ה-111 ופונים לפי השילוט לנחל. המסלול המסומן אדום ייקח אתכם צפונה, אל הנחל שבו נצפו בעבר העופות הדורסים העונים לשם זה. פוגשים שביל ירוק ועמו מתעקלים לכיוון שלושת הגבים הגדולים שיובילו אתכם, לאחר שכשוך הגון (וממכר), אל מפל סלע נחמד. הדרך חזרה לרכב נערכת על השביל המסומן בשחור. קחו בחשבון שרוב המסלול חשוף לשמש. אין להשאיר דברי ערך ברכב, בשל חשש מפריצות.

גבי פרס נחל פרס. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
בריכות טבעיות שנוצרו בתהליך שחיקה גיאולוגי רב-שנים. גבי פרס/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
גבי פרס נחל פרס. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
מזג האוויר הגשום של מאי הביא עמו שפע של מים. גב בנחל פרס/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

שפריצים רגועים: נחל קיני

בואו נתחיל בתיאום ציפיות: לשחות לא תוכלו בנחל קיני הרדוד, אבל מצד שני - זהו מרחב יפה ופסטורלי, המהווה מעין הפתעת טבע ירוקה ורטובה במרחק סביר פלוס ממרכז הארץ. וזהו גם יופי של מקום לשכשוך רגליים עם הקטנטנים, כמו גם לעריכת פיקניק ממושך, של חצי יום ויותר.

המסלול קל ואורכו כ-2.5 קילומטרים, אבל הכל כאן מודולרי ואפשר לערוך מסלול מעגלי או סתם לטייל בגדות הנחל.
כדי להגיע מאזור המרכז, נוסעים על כביש מספר 66, מגיעים לצומת מגידו ופונים בו צפונה לכיוון תל מגידו. כ-500 מטרים מצפון לצומת פונים מערבה לדרך עפר המסומנת באדום. נוסעים בה כ-650 מטרים עד למבני אבן נטושים ונטולי גגות (שרידי מחנה צבאי בריטי). אפשר לחנות כאן, בצל העצים או להמשיך עוד כמה עשרות מטרים לכיוון דרום-מערב.

תחילת המסלול מסומנת בסימון שבילים אדום, והיא תיקח אתכם הישר אל מי הנחל. מומלץ להמשיך עם השביל ולהתרחק מההמון, לדגום את מנהרות שיחי הפטל, למצוא טחנת קמח נושנה, גשר עתיק ושאר הפתעות, כגון מאגר מים יפה (שאליו הכניסה אסורה ומסוכנת).

נחל הקיני. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מרחב יפה ופסטורלי. נחל הקיני/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
אגם בנחל הקיני. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
אגם שנוצר בתוואי נחל הקיני/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

טבילות בהרי ירושלים: מעין לבן לעין איתמר

עד שבריכות המים העתיקות של עין חניה ייפתחו לקהל באופן רשמי, קבלו מסלול סמוך, הכולל טבילות בשני מעיינות השונים באופיים זה מזה. המסלול הקל ייקח אתכם מעין איתמר (עין אל בלד) לעין לבן. הראשון קטן, צנוע וחבוי, והשני - מחודש, גדול יחסית ומאוד פופולרי, במיוחד בסופי שבוע.

המסלול אמנם קווי, אך אם אין לכם רכב הקפצה, תוכלו פשוט לצעוד בו הלוך ושוב (עניין של כ-3 ק"מ קלילים לכל כיוון). כדי להגיע לעין איתמר, נוסעים בכביש 3877 לכיוון מושב אורה. כ-2.8 ק"מ דרומית-מערבית מצומת אורה פונים שמאלה (דרומה) לדרך צרה המסומנת בשחור, שמובילה לכיוון המעיין. לאחר כ-150 מטרים, מומלץ לחנות בדרך שמעל המעיין ולא לרדת בשביל הצר עד אליו.

עין איתמר, בצל יער האורנים ולצד טרסות, נובע מניקבה אפלולית ונשפך לבריכה קטנה וחמודה. אפשר להיכנס לניקבה החצובה להתחבא מהעולם, ואפשר סתם לרבוץ ולשכשך במים.
השביל הכחול ייקח אתכם מכאן לכיוון צפון-מזרח, מעל נחל רפאים. בסופו של דבר, הדרך תוביל אתכם אל עין לבן, מעיין שופע שזורם אל שתי בריכות, אחת מהן רדודה למדי ומתאימה לפעוטות. זהו יופי של מקום לפיקניק ממושך מול הנוף ולצד עצי הבוסתן. מי שלא רוצה לצעוד הרבה, יגיע ישירות לעין לבן עם הרכב, בדרך החולפת לצד גן החיות התנכ"י (יש שילוט).

עין לבן. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מעיין שופע שזורם אל שתי בריכות. עין לבן/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
עין איתמר. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נובע מניקבה אפלולית ונשפך לבריכה קטנה וחמודה. עין איתמר/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

טרק מדברי: מעין מבוע לעין קלט

רק כדי ליישר קו - נתחיל באזהרות. למרות ששקט פה בדרך כלל, חשוב לדעת שמסלול הטיול היפהפה שמתפתל בנחל פרת (ואדי קלט) מעין מבוע לעין קלט, נמצא מעבר לקו הירוק. גורמים רשמיים ממליצים לטייל כאן בקבוצה ואף לשאת נשק. עם זאת, טיילנו כבר מספר פעמים במקום, וצפינו בהמוני מטיילים, כולל משפחות ויחידים - יהודים, ערבים, היפסטרים תל אביביים ומתנחלים חובשי כיפות. כולם רוצים בסך הכל לטבול במים הטובים. שיקול שלכם.

מסלול זה קווי ודורש רכב הקפצה שימתין בנקודת הסיום. אורכו כ-6 ק"מ והוא ברמת קושי בינונית פלוס. כדי להגיע לעין מבוע, פונים מכביש 1 באזור מעלה אדומים לכביש 458 ומשם לפי השילוט. לנקודת הסיום - פונים מכביש 1 לכיוון מצפה יריחו ונוסעים צפונה עד לירידה לעין קלט (רכב שטח יירד בקלות. רכב פרטי עדין יישאר למעלה).

תחילת הטיול היא באחד המעיינות היפים במדבר יהודה - עין מבוע, הנובע מתוך מערה ובו בריכת מים קרה-קרה בלב המדבר. אחרי שחייה הגונה ודגימת המפל הסמוך, יורדים עם הנחל דרומה, עם השביל המסומן באדום, ומתפתלים בין בריכות מים, מפלי סלע ונופים מדבריים פוטוגניים, המעטרים את הנחל. לסיום, עין קלט (שאליו מוביל שביל בסימון שחור) מציג לראווה מספר בריכות טבעיות החבויות בין קירות הסלע הגבוהים, ומכאן קצרה הדרך לרכב האיסוף.


* עבור כל המסלולים המתוארים בכתבה זו, יש להצטייד במפה רלוונטית וב"סיפור דרך" מפורט. אין מדובר באתרי רחצה מוסדרים, והכניסה למים על אחריותכם בלבד.

עין קלט. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מספר בריכות טבעיות החבויות בין קירות הסלע. עין קלט/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
עין מבוע. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מים קרה-קרה בלב המדבר. עין מבוע/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully