וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואיפה אל על? טיסה ישירה לסין ובחזרה ב-741 דולר

18.1.2016 / 0:12

חברת התעופה הסינית, שתחל לטוס לתל אביב באפריל הקרוב, כבר מציעה לישראלים לרכוש באתר שלה כרטיסים במחיר רצפה של 741 דולרים הלוך ושוב, כשבאל על תשלמו כ-450 דולרים יותר. המזרח הרחוק מתקרב, ובזול

היינאן איירליינס/צילום: מערכת וואלה!

קצת יותר משלושה חודשים לפני הנחיתה הראשונה בישראל, נראה שחברת התעופה הסינית, היינאן איירליינס, כבר ממצבת את עצמה כאלטרנטיבה זולה לחברת אל על ואפילו לחברת טורקיש איירליינס, שכבר קנתה את שמה כחברת התעופה שמציעה את מחירי הטיסות ולוחות הזמנים הנוחים ביותר למדינות אסיה.


עוד על תיירות וסין:
רק תבואו: חברת התעופה שהולכת לפנק את הישראלים
צפו במצעד הביקיני: כך מתקבלות דיילות לעבודה בסין
רק רוצים סלפי עם חיילים: התיירים שמצילים את ישראל
מחרבנים את החופשה: למה הסינים הם התיירים הגרועים בעולם?


היינאן איירליינס, שתחל לטוס בקו בייג'ינג-תל אביב החל מ-28 באפריל בתדירות של שלוש טיסות שבועיות, מציעה בימים אלה לנוסעים הישראלים מחירי טיסות שטרם ראינו למזרח. בחיפוש שערכנו היום באתר של חברת התעופה, מצאנו מחירי רצפה לטיסות ישירות מתל אביב לבייג'ינג שעומדות על 741 דולרים בלבד הלוך-ושוב.

מדובר ברף מחירים שנחשב זול משמעותית לטיסה ישירה לאסיה, בייחוד כשהמתחרה היחידה ששימשה עד כה כחברת התעופה הבלעדית בקו, אל על, מציעה טיסות החל מ-1,180 דולרים לאדם. המחיר שמציעה היינאן איירליינס נמוך אף יותר מזה המציעה טורקיש איירליינס, שכמובן לא טסה ישירות מישראל לסין, ומתחיל ב-865 דולרים.

המחירים שמצאנו לשני הכיוונים נכונים גם לתקופות שהייה קצרות של שבוע וגם כאלה ארוכות יותר, של שישה חודשים. מה שאומר שלא מדובר במבצע נקודתי אלא במדיניות תמחור הוגנת למדי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם מחירים כאלה לא חושבים פעמיים. 741 דולרים לסין הלוך חזור באתר של היינאן איירליינס/מערכת וואלה!, צילום מסך

המזרח הרחוק מתקרב

על כוונותיה של החברה הסינית ללכוד נתח משמעותי מהשוק הישראלי, ניתן ללמוד גם מהעובדה שהיא מציעה טיסות לתיירים מבייג'ינג לתל אביב במחיר זהה 741 דולרים, בעוד אל על מציעה מחיר התחלתי של 790 דולרים.

היינאן איירליינס היא חברת התעופה הרביעית בגודלה בסין ונמצאת בבעלות פרטית. בקו לתל אביב היא תפעיל מטוסים מדגם A330 חדישים בתצורה של שתי מחלקות טיסה - 176 מושבים במחלקת תיירים ו-34 מושבים במחלקת עסקים. כבר עם ההודעה הראשונית על פתיחת הקו לתל אביב, ביקרה בישראל משלחת סינית שראשיה הצהירו כי הם מתייחסים לשוק הישראלי ברצינות ובכוונתם להעלות את רמת התחרות שהיתה נהוגה עד כה.

לפי נתוני רשות שדות התעופה, מספר הנוסעים בין תל אביב לבייג'ינג בשנת 2015 הסתכם ב-52 אלף נוסעים - ירידה של 5% לעומת 2014. מדובר בטיסות ישירות בלבד, כאשר ההערכה היא שמאות אלפי נוסעים נוספים טסו בין שתי הערים באמצעות יעדי ביניים בטיסות בלתי ישירות.

אז האם השנה הזו המזרח הרחוק מתקרב אלינו משמעותית, ובזול? כנראה שכן, ועכשיו רק צריך לחכות למחירים שיציבו המתחרות של חברת התעופה הסינית, ובראשן אל על.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully