וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפייט" של הסינים לאל על: היינאן איירליינס תטוס בשנה הבאה לארץ

18.9.2015 / 11:26

חברת התעופה הפרטית הגדולה בסין, היינאן איירליינס, הודיעה על פתיחת הקו מבייג'ין לישראל באפריל 2016, ובזאת תסתיים בעצם הבלעדיות שיש לאל על על הקו. כמה יעלה לכם? עוד לא ידוע

דיילות מטוס היינאן איירליינס סין. Yahoo Finance Canada, פליקר,
תכירו את הדיילות שישרתו אתכם לארץ. היינאן איירליינס/Yahoo Finance Canada, פליקר

כפי שפורסם בשנה שעבר בוואלה!, חברת התעופה הפרטית הגדולה בסין, היינאן איירליינס, הכריזה היום (ו') על פתיחת קו ישיר מתל אביב לבייג'ין ב-28 באפריל 2016 ועל התחלת מכירת הכרטיסים. החברה מתכוננת להפעיל שלוש טיסות בשבוע, בימים ראשון שלישי וחמישי, במטוסים רחבי גוף איירבאס 330A. הטיסות תתבצענה בשתי מחלקות: 36 מושבים בעסקים ו-178 בתיירים.

על פי הכרזת היינאן, טיסות אלה תואמות את טיסות הפנים ארציות הישירות של החברה בסין, ובין היתר לשנגחאי, גוואנצ'ו ושנזן. הנוסעים יוכלו לעבור בקלות לטיסות רבות אחרות במחירים מוזלים, לדברי החברה. הטיסה תמריא מתל אביב בשעה 13:25 ותנחת בבייג'ין בשעה 05:00 ביום שלמחרת. הטיסה מתל אביב תיארך 9 שעות וחצי ובחזרה 11 שעות.

אז כמה יעלה לכם לטייל בבייג'ינג? לא ידוע עדיין, היות ובאתר של החברה טרם מופיעים מחירים, מה שמעלה ספקות לגבי כוונת הסינים אכן להגיע לארץ, היות ובשנה שעברה פירסמה החברה את נכונותה לטוס לישראל, דבר שלא קרה עד כה.

אולם, אם הדברים יתפתחו כהלכה, לאחר מספר שנים של פעולות ומהלכים לפתיחת שוק התיירות הסיני לישראל, שכללו ביקורים הדדיים של משלחות מישראל ומסין והצגת היתרונות הכלכליים של פתיחת קו לישראל, סוף סוף תהיה תחרות לאל על, שהטיסה עד כה ישראלים לסין בבלעדיות. במשרדי הממשלה סבורים, כי הגדלת קיבולת התעופה בין ישראל לסין תביא להגדלה ניכרת במספר התיירים המגיעים מסין לישראל, שכיום עומד על קרוב ל-40,000 בשנה.

זה כבר מספר שנים, שבממשלה פועלים ליצירת תשתית בישראל לקליטת התיירות מסין, המאופיינת בצרכים ייחודיים. בין היתר, בכל הנוגע לחסם של הדרכה בסינית ופעל לפתיחת קורס מורי דרך בשפה הסינית. כמו כן, הובל מהלך לקיצור בשני שלישים של משך התקופה להנפקת ויזה לסינים המבקשים להיכנס כתיירים לישראל. בימים אלה קורמות עור וגידים גם תכניות הכשרה לשפים בישראל, על ידי שפים מסין, כדי להתאים את המזון המוגש לתיירים מסין, לזה לו הם רגילים.

שוק לילה סיני בבייג'ינג. ShutterStock
שוק הלילה בביג'ינג. מתאים לכם מאפריל?/ShutterStock

עלייה של יותר מ-30% במבקרים מסין ב-2014

מספר התיירים היוצאים מסין עולה בכל שנה באופן משמעותי. ב-2012 הפך שוק התיירות היוצאת מסין לגדול בעולם, עם נתונים של 83 מיליון תיירים סינים שטיילו ברחבי העולם. הוצאתם הכוללת נאמדת ב-102 מיליארד דולר. ב-2014 כבר טיילו בעולם 116 מיליון תיירים סינים והוצאתם הכוללת נאמדת ב-120 מיליארד דולר. בהתאם להערכות, בכל שנה בעשר השנים הקרובות, צפויים לצאת כ-25 מיליון תיירים מסין בפעם הראשונה.

בשלוש השנים האחרונות חל גידול ניכר באחוזים בתנועת התיירים מסין לישראל, אך עדיין מדובר במספרים נמוכים באופן יחסי לשוק התיירות הסיני: ב-2014 הגיעו לישראל כ-34,100 מבקרים מסין, עלייה של 36.2% לעומת 2013 ועלייה של 76% לעומת 2012 (ב-2013 הגיעו לישראל 25,042 מבקרים מסין וב-2012 הגיעו 19,416 מבקרים).

חברת התעופה Hainan Airlines הינה חברת התעופה הפרטית הגדולה בסין, והרביעית בגודלה בסין, לאחר החברות הממשלתיות: China Eastern Airlines, Air China ו-China Southern Airlines. היינאן מחזיקה ב-137 מטוסים ומפעילה כ-600 קווים מקומיים ובינלאומיים לכ-90 ערים.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully