וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות: 7 ההונאות שכל תייר חייב להכיר

24.12.2014 / 11:30

נהגי מונית שמחליפים לכם את השטר, חברים חדשים שמציעים לכם צמיד ממש זול, נוסע שעוקף אתכם בבידוק הבטחוני בשדה ועוד כמה הונאות ומלכודות תיירים שאתם חייבים להיזהר מהן בדרך לחופשה, שעלולה להסתיים במ(פח) נפש

כייס מלכודת תיירים. ShutterStock
שימו לב לחפצים שלכם, ובעיקר ל"חברים" חדשים/ShutterStock

מטייל עלול לפעמים להיראות כקורבן עוקץ אולטימטיבי. הוא לא מכיר את האזור, הוא מבולבל מעט, לא מבין את השפה ובעיקר נושא עליו כמות גדולה של מזומנים. עבור הנוכלים, הגנבים, הכייסים ושאר הקומבינטורים המנוולים, אין כמו הונאה על גבו של תייר. להלן 7 הונאות מרחבי העולם שכל מטייל חייב להכיר.


עוד בוואלה! תיירות:
נא להדק בגדי-ים: צפו בסרטון הבטיחות הנועז של הדיילות
מטריף: האם נמצאה "תאילנד" החדשה של הישראלים?
לא ייאמן: מה שעשתה הדיילת לנוסע בצ'ק-אין
"הר הסקס": אלפים עולים לרגל לקיים יחסי מין

1. הנחמדים

המקום: פריז או רומא.

השיטה: בזמן שאתה מטייל ליד כיכר היסטורית או מוזיאון פופולרי, לפתע ניגש אליך אדם מחוייך, מדבר איתך בנימוס ומבלי לשים לב עונד סביב צווארך שרשרת או צמיד, ומיד דורש תשלום. אם אתה מסרב, הוא עלול להתחיל לצרוח שאתה גונב לו את הסחורה בניסיון להביך אותך בפומבי. תיירים רבים נכנעים לסיטאציה המלחיצה, ופשוט משלמים.

טיפ: שמור מרחק. אם מישהו נחמד יתר על המידה, יש לך סיבה לחשוש. אם הוא ניגש אליך ומתחיל לגעת - פשוט תתרחק בביטחון.

צפו בהונאת הצמיד ברומא

2. שיטת ההסחה

המקום: שדה תעופה, תחנות רכבת.

הטריק: להונאה הזאת יש דרכים רבות. אחת מהן היא "שיטת הנקניקייה": כשמישהו "בטעות" משפריץ עליך חרדל, "עוזר" לך להתנקות ובדרך גם "מנקה" לך את הארנק ובורח. דרך אחרת ליישום השיטה היא בעזרת זקנה שנופלת, וכשכולם עוזרים לה השותף שלה מנצל את המצב ומכייס.

טיפ: בין אם אתה עומד או יושב, תמיד שמור על קשר עין עם התיקים שלך. שים את המזוודה בין הרגליים ואת הארנק במקום מבטחים.

3. הבידוק הביטחוני

המקום: שדות תעופה.

השיטה: דמיינו סצינה שבה כבר הורדתם את הנעליים לפני הבידוק הביטחוני, שלחתם את תיק היד קדימה ופתאום מישהו חותך אתכם בתור ומתעקש להיות לפניכם. אתם כמובן מנומסים ונותנים לו, אבל הוא מתעכב שוב ושוב, מצפצף שוב ושוב, מעכב אתכם בתסכול וכל זאת בזמן שהחבר שלו כבר מחזיק בתיק שלכם ובורח לטרמינל אחר. אל תגידו שזה בלתי אפשרי, זה קורה, ולא מעט.

טיפ: שוב, פשוט תהיו עירניים, הביעו ספקות בכל התנהלות חשודה ואם צריך תגידו משהו לדיילי הקרקע והמאבטחים. כמו כן, אפשר להגיע אחרון ואז אף אחד לא יהיה מאחוריכם.

טייסים מאל על לא הגיעו לטיסות, הנוסעים ממתינים בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
היזהרו גם בתור בבידוק בשדה התעופה/יותם רונן

4. החלפת שטרות

השיטה: זה הרגע נחתתם ביעד, עוד לא הספקתם להכיר את השטרות המקומיים, אתם נכנסים למונית, משלמים 50 לירות (לדוגמה), ואז הנהג מחזיר לכם מיד שטר של 5 לירות וטוען ששילמתם לו מעט מדי. ומכיוון שאתם תמימים, לחוצים ולא מכירים את המטבע המקומי, אתם בטוחים שאכן טעיתם ונותנים לו שטר אחר של 50.

טיפ: תהיו החלטים. תעשו שיעורי בית. תלמדו את השטרות, את המטבע, שימו לב מה אתם משלמים. אם אתה חושבים שעובדים עליכם, קראו מיד למשטרה. הם כבר מכירים את הטריק הזה והנהג יאבד את הרישיון שלו.

5. המלון הוא לא מלון

השיטה: הזמנתם מלון באינטרנט, בתמונות הוא נראה כמו גן עדן, שילמתם מראש על חדר רחב ידיים, אבל אז הגעתם וגיליתם שהחדר עלוב והמלון זוועתי והפקיד מסרב להחזיר לכם את הכסף. בחלק מהמדינות מלונות זולים מחקים ומעתיקים במודע שמות של מלונות פופולריים כדי למשוך תיירים.

טיפ: תמיד עדיף להזמין מלון דרך פלטפורמה מוכרת ואחראית, שתבטיח לך שלא תפסיד את כספך. כמובן שמומלץ לבחון מראש את המלון באתרים כמו Oyster או TripAdvisor כדי לקבל חוות דעת ממבקרים קודמים.

כייס מלכודת תיירים. ShutterStock
הכירו טוב את השטרות במדינת היעד שלכם/ShutterStock

6. Wi-Fi בחינם

המקום: בתי קפה, מלונות

השיטה: מי יכול לסרב ל-Wi-Fi בחינם? בדיוק בגלל זה הרבה מקומות ציבוריים מציעים גלישה ללא חיוב, ובזמן שאתה חושב שאתה נהנה מאינטרנט חינם, אפשר לפרוץ בקלות למחשב שלך.

טיפ: תמיד כדאי להתחבר לרשתות לגיטימיות. אפשר להשתמש ברשימה הבאה של רשתות בשדות תעופה, ובמלונות אף פעם לא להתחבר לרשת של אחד האורחים, אלא תמיד לזו של המלון.

7. שערי חליפין

המקום: מערב אירופה.

השיטה: אתה קונה מזכרת חביבה, נותן את כרטיס האשראי, והמוכר שואל אותך אם אתה מעדיף לשלם במטבע המקומי או במטבע שלך. אתה מסכים לשלם במטבע שלך, כי זה נשמע קל יותר, אבל שער החליפין האוטומטי שמוצע לך על ידי ה-DCC (Dynamic Currency Conversion) הוא גרוע, כולל עמלות נסתתרות, וגורם לך לשלם מחיר גבוה מדי, לפעמים מבלי שתדע כמה.

הטיפ: תמיד לשלם במטבע המקומי. כמו כן, השיטה הזו יכולה להיות מיושמת רק בכרטיסי ויזה ומאסטר קארד. לאמריקן אקספרס יש שיטה משלהם.

seperator
  • עוד באותו נושא:
  • הונאה
  • חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully