וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יהיה היעד החם של הישראלים ב-2015?

8.12.2014 / 7:03

שנת 2014 עומדת להסתיים, כשבצידה מבצע בעזה שהשאיר את הישראלים בארץ, ומנגד מהפכת לואוקוסט שגרמה להם לטוס הרבה יותר. אז איפה הישראלים ביקרו השנה? מה יהיה היעד הפופולרי בשנה הבאה? ומי עומדת להפוך ל"תאילנד החדשה"? בדקנו

אי פלאוואן הפיליפינים. ShutterStock
האם זו תאילנד הבאה? כך מסתבר על-פי הסוכנויות. האי פלאוואן, הפיליפינים/ShutterStock

בקרוב אנחנו נפרדים משנת 2014, ונכנסים לשנה אזרחית חדשה. זה בדיוק בזמן לבדוק מה היו היעדים הכי מבוקשים בקרב הישראלים בשנה האחרונה, ומה צפויים להיות היעדים המובילים בשנת 2015.


עוד מקומות מדהימים בוואלה! תיירות:
זה רשמי: נבחר האי היפה ביותר בעולם
ללא ישראלים: חופשה במקומות שלא הכרתם בעולם
מי אמר שזה חור? צפו במערות היפות בעולם


שנת 2014 התאפיינה בהרבה מגמות ושינויים בעולם התיירות הישראלי כתוצאה מכניסתן של טיסות הלואוקוסט. לפי קבוצת "הדקה ה-90", הישראלים הפנימו כי על חופשה בחו"ל אין צורך להוציא הון תועפות, ולכן יש נטייה רבה יותר להזמין חופשות ברגע האחרון וכן לבחור בטיסות הלואוקוסט על מנת להשיג מחירים זולים במיוחד.

השנה הזאת עמדה גם בסימן מבצע "צוק איתן", שפגעה בענף התיירות. לפי חברת "איסתא", תושבי הדרום העדיפו שלא לצאת לחופשות בזמן המלחמה ונוצרה ירידה חדה בביקושים לחופשות. היעד שספג את המכה הקשה ביותר הייתה טורקיה, בעקבות הבעת תמיכתו של ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, בחמאס. התנועה אליה כמעט והופסקה, והיעדים שהחליפו אותה היו איי יוון שאליה טסו כ-300 אלף ישראלים.

עוד יעדים שהובילו השנה: ארצות הברית (חצי מיליון ישראלים), איטליה (מעל 200 אלף ישראלים) וצרפת (מעל 200 אלף ישראלים). משפחות בחרו לטוס השנה בעיקר לאגם גארדה, היער השחור, הולנד ותאילנד. מרבית הזוגות טסו למערב אירופה וארצות הברית והצעירים העדיפו לנפוש בכריתים, בורגס וקפריסין.

גם לפי סוכנות הנסיעות "אופיר טורס", ישראלים רבים החליפו את טורקיה ביוון ובחרו לטוס לאיים רודוס, כריתים וסנטוריני. יעדים נוספים שהיו פופולרים השנה: ארצות הברית, איטליה, רוסיה, ספרד ושוויץ, כשהערים המובילות באירופה השנה היו ברלין, פריז ולונדון. לדברי סוכנות הנסיעות א"שת טורס", מעבר לביקושים הרגילים לארצות הברית, המזרח ובירות אירופה הקלאסיות, היעדים המבוקשים היו קורפו, סיציליה ומלטה. הסיבה לכך, היא שהיעדים האלו נמצאים במרחק של שעה וחצי עד שעתיים טיסה מישראל ומזג האוויר שם חם יותר בכ-8 מעלות ממזג האוויר בארץ. הביקוש לאותם יעדים עלה בשנת 2014 ב-10%.

חופשה באי קרפאטוס יוון. רן ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
יוון החליפה את טורקיה, שתימחק כנראה גם ב-2015. קרפאתוס/מערכת וואלה! NEWS, רן ברגמן

זה (לא) רק ספורט

מלבד נופש של בטן-גב או סיור מוזיאונים, הישראלים ידועים כתיירי ספורט בינלאומיים מובילים, במיוחד בתחום משחקי הכדורגל. מחברת איסתא ספורט ומיוזיק נמסר, כי השנה תייר הספורט הישראלי שבר השנה את השיאים של עצמו. על-פי ההערכות, מדי שנה טסים אלפי ישראלים למשחקי כדורגל בחו"ל, לליגות המקומיות באירופה ולמשחקי ליגת האלופות, והשנה רף ה-10,000 תיירים ישראלים נשבר. כך, למשל, משחק ה"אל-קלאסיקו" האחרון שנערך באוקטובר בין שתי קבוצות הפאר של הכדורגל הספרדי ברצלונה וריאל מדריד, הביא למדריד אלפי ישראלים.

גם שוק חבילות הנופש, הכולל הופעות מוזיקה, רשם צמיחה השנה, כשבשנת 2014 הייתה עלייה של 25% ביציאות יש ישראלים להופעות ברחבי העולם. ההופעה של ביונסה בפריז הייתה ההופעה הנמכרת ביותר, כשמאות לקוחות ישראלים קנו כרטיס כדי לחזות באישה והבוטילישס.

עוד באותו נושא

הלונלי פלנט ממליץ: היעדים המשתלמים והזולים ל-2015

לכתבה המלאה
ביונסה בטקס פרסי MTV, אינגלווד, קליפורניה,  אוגוסט 2014. GettyImages
יותר ויותר משלבים הופעה בחופשה שלהם. ביונסה/GettyImages

אז מה צפוי לנו בשנת 2015?

לדברי הדקה ה-90, שנת 2015 תתאפיין בהמשך חיזוק היעדים של 2014 - ברלין, היער השחור, ברצלונה ואמסטרדם, לצד גידול בביקוש ליעדי מזרח אירופה ואיי אגן הים התיכון השונים, ביניהם סיציליה, סרדיניה, מלטה והאיים היווניים כרתים, רודוס וקורפו.

עוד מוסיפים בחברה, כי בימים אלה, לקראת סוף 2014, ישנה מגמה של גידול בחופשות משפחתיות ונופשונים עם חברים, כולל יעדים רחוקים ובעיקר כאלו עם אטרקציות מרובות. בשנה הקרובה, חברת אשת טורס תשיק שני יעדים חדשים במסגרת טיולים מאורגנים - קרלה, השוכנת בדרום מערב הודו ומאופיינת בנופים יפים וחופי ים לצד צמחייה טרופית, ואיי הפיליפינים, שלדברי החברה עומדים להפוך ל"תאילנד החדשה". כזכור, לפני מספר שבועות נבחר האי פלאוואן בפיליפינים כאי היפה ביותר בעולם על-ידי מגזין התיירות הנודע Conde Nast Traveler's, מה שבטח יעלה את הפופולריות שלו ב-2015.

במקביל, לאור הירידה בביקוש לטורקיה בשל המצב הבטחוני, צופה החברה המשך עלייה בטיסות ליעדים קרובים, כמו מלטה וסיציליה. כמו כן, זנזיבר עשוי להפוך ליעד מבוקש ולכן החברה החליטה להמשיך ולשווק חבילות ליעד. באופיר טורס מאמיניים כי תאילנד תמשיך להיות היעד המבוקש ביותר במזרח הרחוק, עם צפי של מעל 150 אלף ישראלים בשנה. בנוסף, ארצות הברית תמשיך להוביל ואחריה איי יוון, פריז, לונדון, ספרד, גרמניה ואיטליה.

אם אתם מתכננים לצאת להפלגה בשנה הקרובה, אז דעו כי צפויה עלייה של 20% בנופשונים על אוניות, עם צפי של מעל 60 אלף ישראלים בשנת 2015. על אף החשש כי תיירות התרמילאים תיפגע בעקבות האסונות בנפאל ובפרו, באופיר טורס אופטימים - החברה צופה כי מעל 40 אלף צעירים וסטודנטים יבחרו לטוס למזרח הרחוק ולדרום אמריקה במהלך השנה הקרובה.

באיסתא מעריכים שטורקיה לא תהיה על מפת התיירות בשנת 2015. איי יוון (כריתים, סנטוריני, רודוס וקוס) ימשיכו לככב בעיקר ביולי-אוגוסט, וכן יהיה ביקוש לאיטליה, ספרד, הולנד, צרפת, גרמניה, סלובניה וקרואטיה. היעדים הרחוקים שיבלטו השנה צפויים להיות קובה, וייטנאם, תאילנד והודו, לצד ארצות הברית שתמשיך להיות היעד המוביל.

ומה הולך להיות מבחינת תיירות הספורט? לפי חברת איסתא ספורט תהיה צמיחה דווקא בטיולי ספורט לא מתחום הכדורגל, כדוגמת גלישת אקסטרים בברזיל, טיולי גלישת סאפ ברחבי אירופה, שהפכו לטרנד חם, וגם קבוצות המרתון שהחלו להתגבש לאחרונה והצפי הוא ליציאתם של מאות ישראלים למרתונים ברחבי העולם ביניהם, טוקיו, ברצלונה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully