וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסה רגילה או לואוקוסט: מה באמת יותר עדיף?

גיא דולב

28.5.2014 / 15:15

האם באמת משתלם לטוס בזול ולא באופן רגיל? איך נמנעים מלשלם על מוצרים נלווים? ולמה מיקום המלון משפיע על מחיר הטיסה? נקודות חשובות שכדאי לדעת לפני ששולפים את כרטיס האשראי ומזמינים טיסה

סוכני נסיעות סוכן נסיעות, גלובוס. ShutterStock
הצרכן הישראלי לא ויתר על חיפוש המציאות של טיסות ספונטניות/ShutterStock

ביוני 2013 חתם שר התחבורה, ישראל כץ, על הסכם "שמיים פתוחים", המאפשר לפתוח את שוק התעופה בישראל לכל חברות התעופה האירופיות, המעוניינות להפעיל טיסות מישראל. הגדלת מכסות הטיסות ויעדי הטיסה, אמורה היתה להוביל להוזלת מחירים משמעותית ולאפשר טיסות ליעדים שעד עתה לא ניתן היה לטוס אליהם בטיסה ישירה.

ואכן, דוח של רשות שדות התעופה מחודש מארס האחרון מלמד על גידול של 15.6 אחוזים בנוסעים בטיסות בינלאומיות מישראל בחודשים ינואר-פברואר 2014, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.


עוד על טיסות בוואלה! תיירות:
מהו אתר הזמנת החופשות החזק בישראל?
כל מה שצריך לדעת לפני שטסים לואוקוסט
ריינאייר בדרך? ענקית הלואוקוסט רוצה לטוס לישראל


כבר היום קיימים כ-25 יעדים של טיסות לואוקוסט לישראל וממנה והמספר רק גדל והולך. עם זאת, רבים מהצרכנים לא מבינים את ההתנהלות הנכונה מול חברות הלואוקוסט, ורבים מהם חושבים אותן לזולות, גם כאשר מועד הטיסה מתקרב.

חשוב להבין, כי טיסת הלואוקוסט היא טיסה סדירה לכל דבר עם תזמון סופי וודאי ליציאה וחזרה. ולכן, בדומה לטיסה סדירה, ככל שמזמינים את הטיסה מוקדם יותר - כך המחיר יורד. אי לכך ובהתאם לזאת, טיסת לואוקוסט ברגע האחרון איננה כדאית במרבית המקרים. אבל ככל שיותר חברות לואוקוטס מתחרות על אותו יעד - כך מחיר היעד יהיה יותר אטרקטיבי, ואנו הצרכנים נרגיש במהפכת השמיים הפתוחים באמת.

חשוב לציין, שבשל שפע האפשרויות, הצרכן הישראלי לא ויתר גם על חיפוש המציאות של טיסות ספונטניות מפעם לפעם. לשם כך קיימות טיסות הצ'ארטר המשלבות יעדי נופש כגון: לונדון ופריז ויעדי חופש כגון יוון ורודוס. צ'ארטר מתנהל על בסיס מקום פנוי ומומלץ להזמין חודש וחצי עד שבועיים מראש. אז המחירים נוחים יותר.

אילוסטרציה. ShutterStock
טיסת לואוקוסט ברגע האחרון איננה כדאית במרבית המקרים. הזדרזו להזמין/ShutterStock

אז מה חשוב לדעת כשמזמינים טיסה?

1. תכננו מראש: שימו לב, שעל מנת להשיג טיסת לואוקוסט במחיר זול מאוד, יש לתכנן מראש ולהזמין את כרטיס הטיסה כמה חודשים - בין ארבעה חודשים לחצי שנה, לפני המועד המבוקש. מחיר הכרטיס עולה ככל שמועד הטיסה מתקרב ועלול להפוך את הפרש המחיר ללא משמעותי. טיסות לואוקוסט מסוימות ,בייחוד באירופה, משלבות כיום עצירות באמצע שמוזילות עוד יותר את מחיר הכרטיס במידה ויש לכם זמן.

2. השוו מחירים ברשת: האתרי השוואות מחירים מאפשרים לבדוק את מחירי כל הטיסות - סדירות, שכר ולואוקוסט. חשוב שבבואנו לבדוק את מחירי הטיסות השונים נבצע את הבדיקה באותו המקום, כך שנוכל לקבל תמונה אובייקטיבית ומקיפה של כלל אפשרויות הטיסה ויהיו לנו כל הנתונים להשוואה וקבלת המחיר הזול ביותר הקיים בשוק. אתרים כמו Expedia, Kayak או טרווליסט מאפשרים זאת.

באתרים של חברות הנסיעות השונות כמעט לא תמצאו טיסות מסוג זה, גם משום שסוכני הנסיעות אינם מקבלים עמלה על טיסות אלו, ובעיקר משום שחוק הגנת הצרכן הישראלי, המאפשר ללקוח לבטל את הזמנתו, אינו תופס בטיסות לואוקוסט. חוק זה מסייע לצרכן הישראלי לבטל את הזמנתו תוך 14 ימי עסקים מיום ההזמנה, תמורת דמי ביטול בשיעור של 5 אחוזים ממחיר ההזמנה או מערך השירות, או 100 שקלים, לפי הנמוך מביניהם.

3. עלויות נלוות: במרבית המקרים התשלום הינו עבור כרטיס הטיסה בלבד. כל תוספת אחרת, כגון: ארוחה או אפילו הטסת מזוודה, כרוכה בתשלום נוסף העלול להגיע לעשרות אירו. גם כאן, רצוי מאוד להזמין עוד במועד הזמנת הטיסה את התוספות, שאתם מעוניינים בהן, שכן המחיר שתקבלו בשדה התעופה לאותו השירות יהיה גבוה יותר באופן משמעותי.

4. מיקום שדה התעופה: במקרים רבים טיסות הלואוקוסט נוחתות בשדות תעופה מרוחקים יותר משדות התעופה שבהם נוחתות טיסות הסדיר והשכר, ובהתאם למרחק גם נקבע מחיר הנסיעה למלון שעלול, כמובן, להיות יקר יותר.

5. גמישות בתאריכים: מאחר ותדירות הטיסות של חברות הלואוקוסט נמוכה יותר בישראל מאשר חברות התעופה המפעילות טיסות סדירות, מומלץ לבדוק מחירים בטווח של יומיים-שלושה מהתאריכים המבוקשים. ההבדל עשוי להגיע למאות שקלים.

6. שעות הטיסה: כאשר אתם מבצעים השוואת מחירים, כדאי מאוד לשים לב לשעות הטיסה בפועל. חברות הלואוקוסט מקבלות שעות טיסה פחות אטרקטיביות וכך אתם עלולים למצוא, שהטיול שאליו יצאתם התקצר ביומיים בגלל שעות לא נוחות.

7. לקרוא את האותיות הקטנות: בכל מקרה, גם במידה והנכם מזמינים כרטיס טיסה דרך חברת תעופה שאינה מזוהה כחברת לואוקוסט, אנו ממליצים לקרוא את האותיות הקטנות בכרטיס הטיסה על מנת למנוע "הפתעות" בהמשך.

הכותב מנכ"ל טרווליסט - אתר להשוואת מחירים בתיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully