וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באילו מדינות הכי מסוכן לטייל לבד; ואיפה דורגה ישראל?

18.5.2016 / 0:03

חברת מדיה אמריקנית, בשיתוף אוניברסיטת פנסילבניה, פרסמה את "מדד המדינות הטובות ביותר לשנת 2016", כשאחת הקטגוריות עוסקת בביטחון אישי של מטיילים בעולם וישראל דורגה במקום לא טוב למטה. וגם: באיזו מדינה הכי סביר שתמצאו אהבה?

מערכת וואלה!

כשאנחנו חושבים על תכנון חופשה, אחד הדברים הראשונים שרובנו לוקחים בחשבון הוא מי יהיו השותפים שלנו לטיול. רובנו מעדיפים לעלות על מטוס עם חברים או משפחה, או עם בן או בת הזוג. אבל רבים מאיתנו יעדיפו לטייל דווקא בגפם, חוויית טיול שהיא יוצאת דופן במובנים רבים, ובמקרה כזה עולה שאלה עיקרית אחת - לאן? אם השאלה הזו מטרידה אתכם, הנה דירוג ייחודי במינו שעשוי לסייע לכם למצוא את התשובה המתאימה ביותר.


עוד בוואלה! תיירות:
לטייל בלי ויזה: איזה דרכון זר הכי כדאי להוציא?
לא ידידותית למשתמשת: המדינות המסוכנות לנשים בעולם
זו העיר שהכי טוב לחיות בה בעולם. ואיפה דורגה תל אביב?
לאיפה ב-2016? הערים הטובות בעולם של הלונלי פלאנט


חברת המדיה האמריקנית הוותיקה "U.S. News & World Report" ידועה מזה שנים כמקור מהימן לדירוגים מקיפים בתחומים שונים, ולאחרונה היא פרסמה את "מדד המדינות הטובות ביותר לשנת 2016" בחלוקה לתתי-קטגוריות. המדד מבוסס על סקר שנערך בקרב יותר מ-16 אלף משיבים ממדינות שונות ונערך בשיתוף חברת הייעוץ האסטרטגי למותגים BAV ובית הספר וורטון של אוניברסיטת פנסילבניה, והוא נועד לאמוד את התפיסות הגלובליות של 60 הכלכלות הגדולות בעולם במונחים של תכונות ספציפיות המתקשרות למדינות מסוימות. אחת התכונות הללו, היא תחום התיירות.

אז לאן הכי כדאי לנסוע לבד? בהתבסס על מדדים של גישה לתרבות, מדד הידידות, כיף והנאה, אקלים נוח, בטחון אישי ומראה ונופים, התברגה לראש רשימת 60 המדינות - ספרד. אחריה בהתאמה מדורגות איטליה, אוסטרליה, ניו זילנד וברזיל (מיקום מעניין לאור המוניטין הגרועים שלה בנושא פשיעה נגד תיירים).

ודאי תרצו לדעת גם לאן לא כדאי אפילו לשקול להגיע, ובעניין זה אין הפתעה של ממש: לתחתית הרשימה הגיעה איראן, ומעליה בהתאמה נמצאות פקיסטן, קזחסטן, ערב הסעודית, וניגריה. את הדירוג המלא תוכלו למצוא כאן.

על ספרד, שדורגה כיעד המומלץ למי שמבקש לטייל לבד, נכתב: "עם היסטוריה עשירה, מטבח מגוון וסביבה משתנה, ספרד נחשבת מזה זמן רב לאבן שואבת עבור תיירים. ספרד היתה יעד התיירות השלישי הפופולרי ביותר בעולם בשנת 2014 עם יותר מ-65 מיליון מבקרים מרחבי העולם, על פי ארגון התיירות העולמי".

תיירת מטיילת בעיר קוראת מפה. ShutterStock
מטיילים סוליקו? הכי בטוח בספרד/ShutterStock

ישראל עוקפת את ירדן ואיראן, אבל לא את מצרים וסינגפור

16 אלף המדרגים הציבו את ישראל במקום לא מחמיא במיוחד לקראת הסוף, במקום ה-51 מתוך 60, ונראה כי היא לא נחשבת ליעד מומלץ למי שמבקש לטייל בגפו. ישראל אמנם עוקפת את השכנה ירדן ואת המדינה המזרח-אירופית אוקראינה, אבל נמצאת מתחת למדינות שנחשבות למסוכנות יחסית או בלתי יציבות כגון תוניס, מצרים, סרי-לנקה, מלזיה, טורקיה או סינגפור.

"לישראל יש שוק טכנולוגי מתקדם הכולל ייצוא של תעשיית יהלומים, ציוד היי-טק ותרופות, והיא מתקדמת מבחינת תחומי תוחלת החיים, החינוך והכנסה לנפש, אולם היא גם אחת מהמדינות עם חוסר השוויון הכלכלי הגבוה ביותר בעולם המערבי וקיימים בה הבדלים משמעותיים בין עשירים לעניים", כותבים עורכי הדירוג בתיאור הכללי של ישראל. "בשביל גודלה הקטן יחסית, יש לישראל תפקיד משמעותי בתחום היחסים הבינלאומיים, כלכלה חזקה, מוקדים חשובים לכמה מדתות העולם ויחסים מתוחים עם שכנותיה".

עוד נכתב, כי "ישראל מצהירה כי בירתה היא ירושלים למרות שאין לכך הסכמה בילאומית, ומרבית המדינות הזרות מיקמו את השגרירויות שלהן בתל אביב", וכותבי הסקירה מציינים גם את הסכסוך הישראלי-פלסטיני המביא להתפרצויות של אלימות באזור. מבחינת הדירוג הפנימי קיבלה ישראל דירוג נמוך של 3.5 מתוך 10. הדירוג נקבע לפי מדדים של חוויה (0.5), אזרחות (1.4), השפעה תרבותית (1.3), יזמות (3.8), מסורת (3), צמיחה (6.3), פתיחות לעסקים (3), עוצמה (5.7) ואיכות חיים (1.5). לחצו כאן לקריאת הפירוט המלא של דירוג ישראל במדד מדינות העולם.

עוד באותו נושא

לאיזו מדינה הדרכון הכי יקר; וכמה עולה הישראלי?

לכתבה המלאה
אישה רוכבת על גמל ביריחו, ספטמבר 2008. ShutterStock
אנחנו במקום 51 מתוך 60 במדד הבטיחות למטיילים עצמאים. תיירת בישראל/ShutterStock

באיזו מדינה הכי סביר שתמצאו אהבה?

עורכי הדירוג יזמו גם רשימה מיוחדת לצעירים המחפשים אהבה או הרפתקאות זוגיות, ורוצים למצוא את אלה מעבר לים. עורכי הדירוג של "U.S. News & World Report" מודעים היטב לכך שתיירות וטיולים מהווים עבור רבים הזדמנות נהדרת להיכרויות עם המין השני, ואחד הדירוגים הפופולריים שלהם הוא "המדינות הטובות ביותר עבור היכרויות".

בסדר יורד, חמש המדינות המומלצות ביותר עבור אנשי דור המילניום (מי מאיתנו שגדלו בסביבה טכנולוגית ונמצאים בטווח הגילאים של 18 עד 35) הן ברזיל, איטליה, ספרד, אוסטרליה, וניו זילנד. לא מדובר בהפתעה גמורה עבור מי שכבר ביקר בברזיל, ונחשף לאווירה החמה והמזמינה של המדינה ולאירועים הנועזים המתקיימים בה.

עורכי הדירוג הסבירו מדוע בחרו להתמקד במיוחד בקהל היעד של דור המילניום, בכל מה שנוגע להיכרויות במסגרת תיירותית, ומסרו: "לאנשי דור המילניום יהיה תפקיד משמעותי בעיצוב כלכלות לאומיות ברחבי העולם במשך עשרות השנים העתידות לבוא. להבנה של תפיסותיהם יש ערך רב בניסיון לקבוע את האפשרויות הנוכחיות והעתידיות בתחומי הכלכלה, הפוליטיקה והתרבות בקרב מדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully