וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ידידותית למשתמשת: המדינות המסוכנות לנשים בעולם

8.3.2015 / 8:54

נסיעה ליעדים אקזוטיים יכולה להיות הרפתקה בלתי נשכחת מהסיבות הטובות. עם זאת, יש מדינות שבהן נשים עלולות להיחשף לגילויי שנאה, הטרדות מיניות ואפילו להיות תחת סכנה ממשית. לכבוד יום האשה הבינלאומי, הנה המדינות המסוכנות לנשים בעולם

ארבעת המורשעים באונס הקבוצתי שנידונו למוות בתלייה מובלים לבית המשפט בניו דלהי. 13 בספטמבר 2013. רויטרס
רכב משטרתי שבו מובלים ארבעת המורשעים באונס קבוצתי ורצח בהודו, לאחר שנידונו למוות בתלייה, 2013/רויטרס

פשעים מחרידים נגד נשים הפכו להיות עניין כמעט שבשגרה בהודו, וגם ביעדים פופולריים כמו תאילנד וברזיל נרשמים מקרים החושפים יחס לא ידידותי כלפי נשים. "מזעזע לגלות עד כמה מקומות מסוימים לא בטוחים לנשים, ואם את אישה, יש מדינות שאת אפילו לא יכולה להיכנס אליהן", אומרת ג'ולי קרוצר, בעלת אתר האינטרנט "מרכז הנסיעות של האישה הבינלאומית". "אנחנו בהחלט מעודדים נשים לצאת להרפתקות, אבל בואו לא נשלה את עצמנו שנשים יתקבלו בברכה בכל מקום".

הבלוגרית האמריקאית סטפני יודר היא מטיילת ותיקה, שטוענת כי תמיד הרגישה בטוחה בנסיעות שלה, אך מודה כי בדרום אמריקה היו לה הרבה חששות. "שיעור הפשע שם גבוה, ושודדים מחפשים תיירים תמימים. לכן, כשאני מטיילת בדרום אמריקה, אני משתדלת לא לקחת עמי ציוד יקר ערך ולא להסתובב לבד בשעות החשכה", היא אומרת.

גם המטיילת אלי גרלנד מסכימה כי נשים נאלצות להתמודד בנסיעות עם יותר אתגרים מאשר גברים, אך היא מדגישה שזאת לא סיבה להישאר בבית: "בהחלט יש מקומות בהן נשים הן אזרחים מדרגה שנייה, וזה יכול להיות מתסכל, אבל אני תמיד מנסה לזכור שרוב האנשים נחמדים, ועושה כמיטב יכולתי להתלבש כראוי ולא למשוך תשומת לב לא רצויה".

הפגנה במחאה על אלימות נגד נשים, ניירובי. רויטרס
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים בניירובי, קניה/רויטרס

אם אתן, הנשים, מתכננות בכל זאת להגיע למקומות מסוכנים, יועצת וחוקרת רשתות חברתיות ליז רייט ממליצה לא לפרסם בפייסבוק בזמן אמת היכן אתן: "במידה ומישהו מסוכן מחפש אתכן, אתן עלולות לסייע לו. העדיפו לפרסם באינסטגרם תמונות אחרי שכבר המשכתן ליעד הבא".

הנוסעת והבלוגרית אמנדה וויליאמס מייעצת לנשים להשתמש בשכל הישר שלהן: "פשוט תהיו חכמות ותקשיבו לתחושות הבטן שלכן. אל תעשו שום דבר שאתן לא עושות בבית - להשתכר לבד, לשוטט לבד בלילה, או ללכת למלון עם זרים".

כדי שתקפידו על משנה זהירות, אתר MailOnline Travel פרסם את כל היעדיים שעלולים להיות מסוכנים עבור נשים הנוסעות לבד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הודו

מספר מקרי האונס הקבוצתי של נשים מקומיות ותיירות שהתרחשו בכמה מחלקי הארץ הוא מדאיג. יתר על כן, בכל 20 דקות מדווח על תקיפה מינית. הרשויות נאבקות כדי להביא את הפושעים לדין, אך מאז שנת 2010 מספר מקרי התקיפה נגד נשים גדל ב-7.1 אחוזים. רק לאחרונה סטודנטית יפנית סוממה ונאנסה בצפון הודו, ושתי נשים תועדו בווידאו כשהן נאנסות על ידי כנופיית גברים. וויליאמס טוענת שהודו היא המקום היחיד שהיתה חושבת פעמיים אם להגיע אליו לביקור.

פסטיבל הינדי במסגרתו מתפללות נשים באגם השמש בצ'אנדיגאר, הודו. רויטרס
מספר מקרי התקיפה בהודו נגד נשים גדל ב-7.1 אחוזים מאז 2010. נשים בהודו/רויטרס

ברזיל

תמונות מדהימות של נשים הלבושות בלבוש מינימלי צועדות בקרנבל המפורסם של ריו מטשטשות את העובדה שברזיל מפורסמת גם בכנופיות פשע ובמשטרה מושחתת. על פי משרד הבריאות הברזילאי, מספר מקרי האונס גדל ב-157 אחוז בין 2009 ל-2012. לפני שנתיים תיירת אמריקאית נאנסה באוטובוס ציבורי בזמן שהחבר שלה נאזק באזיקים והיה חסר אונים מול הכנופיה האלימה. הרשויות ניסו לנקות מתחת לשטיח את המקרה הזה לקראת המונדיאל, אך אונס, אלימות נגד נשים ושוד באיומי אקדח נותרו בעיה גדולה במדינה.

מצרים

מאז המהפכה שהתרחשה בשנת 2011 מצרים מתמודדת עם גל חסר תקדים של אלימות נגד נשים. הכוח המשטרתי הצטמצם, זאת על אף שיש עלייה חדה במספר התקיפות המיניות, כדוגמת האונס של תלמידה בריטית בכיכר תחריר בקהיר.

טורקיה

תיירים ישראלים פחות ופחות נוסעים לטורקיה מאז ההתבטאויות של הנשיא ארדואן, אך בכל מקרה המדינה מסוכנת עבור נשים. הרצח וניסיון האונס של אוזג'אן אסלאן, סטודנטית בת 20, עורר מחאה בקרב המקומיות המבקשות להעלות את המודעות לאלימות כלפי נשים, נושא שנחשב לטאבו בטורקיה.

הפגנות נגד רצח הנערה אוזקאן אסלאן שהתנגדה לאונס בעיר מרסין, שבדרום טורקיה, 16 בפברואר 2015. AP
נושא האלימות נגד נשים הוא עדיין טאבו בטורקיה. הפגנות בדרום טורקיה בעקבות רצח הנערה אוזג?אן אסלאן שהתנגדה לאונס/AP

תאילנד

מיליוני תיירים נוהרים לתאילנד בכל שנה, אך הרצח האכזרי של התרמילאים הבריטיים דיוויד מילר וחנה ווית'רידג' אותה גם אנסו, העלה למודעות את האלימות השוררת במדינה. בשנת 2013 המשטרה התאילנדית איימה לעצור סטודנטית סקוטית בת 20 שנאנסה על ידי כנופיה, זאת משום שלא היו ראיות או עדים שיתמכו בטענתה. על פי מרכז המידע לאלימות במשפחה בתאילנד, אלימות נגד נשים היא בעיה גוברת, הנגרמת בין השאר בגלל הסמים הנפוצים, הפנאי והאלכוהול.

קולומביה

על אף שקולומביה הרבה יותר בטוחה ממה שהיתה לפני עשור, אלימות מינית נגד נשים נותרה נפוצה, במיוחד באזורים העניים של המדינה. לדברי הארגון "Human Rights Watch", המשטרה מושחתת כשזה מגיע לפשעים נגד נשים, ורק לעתים רחוקות אנסים מובאים לדין.

דרום אפריקה

עם חברת תעופה חדשה מקומית (Skywise), התיירות בדרום אפריקה נמצאת בצמיחה. אך למרות הפופולריות הגוברת, דרום אפריקה נשארה אחת המדינות המסוכנות ביותר בעולם. המדינה האפריקאית מחזיקה בשיעור הגבוה ביותר של אונס ותקיפה מינית, כשמעשי שוד באיומי אקדח הם עניין שבשגרה. יותר מ-66,000 עבירות מין דווחו בשנים 2012-2013, כשעל כל 100,000 תושבים נרשמות 127 עבירות מין.

נערות דרום אפריקניות בטקס סיום בית ספר תיכון. AP
אחת המדינות המסוכנות בעולם לנשים. נערות דרום אפריקאיות בטקס סיום תיכון/AP

מרוקו

למרוקו יש רקורד גרוע כשזה מגיע לזכויות נשים. לנשים מטיילות מומלץ להתלבש בצניעות במדינה המוסלמית השמרנית. נשים מוטרדות באופן שגרתי על ידי גברים, על אף שמשרד החוץ של מרוקו טוען אחרת.

מקסיקו

למרות שמליוני תיירים, בינהם סלבריטאים, נוסעים בבטחה למקסיקו בכל שנה, רבים מהאזורים במדינה נמצאים בהפקרות מוחלטת. הממשלה המקסיקנית לא מנסה להגן על אזורים תיירות כמו קנקון, פלאיה דה כרמן, לוס קאבוס ופורטו ולרטה, על אף שהם למודי מקרי פשע ואלימות. אונס אלים נגד נשים הנוסעות בתחבורה ציבורית הוא איום משמעותי במקסיקו.

קניה

קניה ידועה בספארי המדהים שלה, אך מה שפחות ידוע אלו אותם מקרי אלימות נגד נשים. על פי דו"ח של הקרן לפיתוח לנשים מטעם האו"ם, נשים בכל הגילים, רמות השכלה וקבוצות חברתיות, חשופות לאלימות בקניה. בשנת 2010 סקר לאומי מצא כי 32 אחוז מהנשים במדינה חוו אלימות מינית, ובשנה שעברה תקיפה מינית של אישה צעירה שלבשה חצאית קצרה עוררה הפגנות נגד אלימות כלפי נשים. חטיפה ותקיפות מיניות נגד תיירות גם הן לא נדירות בקניה.

ילדה מובלת בכוח לנישואים כפויים, הכפר מריגט מחוז קאונטי בקניה. רויטרס
32 אחוז מהנשים בקניה חוו אלימות מינית. נערה מובלת לנישואים כפויים בכפר בקניה/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully