וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטייל בלי ויזה: איזה דרכון זר הכי כדאי להוציא?

מדד בינלאומי בדק את כל המדינות בעולם, שהדרכון שלהן לא מצריך ויזה כדי להיכנס למדינות אחרות. אז באירופה וארה"ב נוסעים התושבים די בחופשיות, אבל מה עם מחזיקי הדרכון הישראלי? הנה הנתונים

תיירת מחזיקה דרכון שדה תעופה חופשה. ShutterStock
אם יש לכם דרכון פיני - אתם מסודרים/ShutterStock

המרדף של הישראלים אחר דרכון זר, בנוסף לזה שלהם, הולך וגובר, ואם כבר עושים זאת כדאי לדעת איזה דרכון פותח הכי הרבה דלתות בעולם. חברת "הנלי אנד פרטנרס" (Henley and Partners), שעוסקת בתכנון וייעוץ בנושאי אזרחות והגירה בינלאומיים, יצרה מדד שמדרג מדינות לפי חופש התנועה של אזרחיה בעולם, ומציגה כמה הפתעות בתחום הנסיעות שלנו.


עוד על החופשה שלכם:
בלי שוקולד: איפה בעולם תוכלו לנפוש בלי ישראלים?
זהירות: הונאות המטיילים הנפוצות בעולם ואיך להימנע מהן
מהם המושבים שבהם הכי סביר שתשרדו תאונת מטוס?
איך לארוז לחופשה של שבוע במזוודת טרולי קטנה


כל מדינה קיבלה ציון לפי הצורך בוויזה שהיא דורשת מתיירים שבאים אליה, כמו גם היכולת לבקר במדינות בעולם ללא הוצאת ויזה.

אז לאיזו מדינה יש את הדרכון הכי חזק בעולם? במקום הראשון נמצאות פינלנד, שבדיה, גרמניה, בריטניה וארה"ב שקטפו את המקומות הראשונים עם 174 נקודות, כלומר אזרחיהן יכולים לבקר ב-174 מדינות ללא צורך בהוצאת ויזה.
במקום השני קנדה ודנמרק עם 173 נקודות ובמקום השלישי בלגיה, צרפת, איטליה, לוקסמבורג, הולנד, פורטוגל, ספרד ודרום-קוריאה עם 172 נקודות.

במקום הנמוך ביותר, או המדינה שלאזרחים שלה הכי קשה להיכנס למדינות העולם, נמצאת אפגניסטן עם יכולת לבקר ב-28 מדינות בלבד ללא ויזה. נתון מעניין אחר שקשור לאפגניסטן, הוא שלאזרחיה אסור בכלל להיכנס לכווית.

עוד בתחתית, ממוקמות עירק עם 31 נקודות, סומליה ופקיסטן עם 32, נפאל עם 37 ואריתריאה, לוב, סוריה וסודן עם 38 מדינות, שבהן אין צורך לאזרחים להוציא ויזה.

דרכון ספרדי. ShutterStock
העולם פתוח בפני האירופים. דרכון ספרדי/ShutterStock

ומה עם הדרכון בכחול-לבן?

בכל הנוגע לדרכון הישראלי, אנחנו ממוקמים במקום ה-20 עם 144 נקודות, כלומר יכולת להיכנס ל-144 מדינות בעולם ללא צורך בהוצאת ויזה. גם הרשות הפלסטינית מדורגת במדד הדרכונים, אבל ממוקמת די למטה בסוף הרשימה במקום ה-91 עם יכולת להיכנס ל-35 מדינות ללא צורך בהוצאת ויזה.

זרוק מספר: לפי נתוני ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO), שלושה רבעים מאוכלוסיית העולם שנוסעים לאירופה זקוקים לוויזה, ו-19 אחוזים מאוכלוסיית העולם יכולה להיכנס לכל מדינה ללא ויזה, בעוד 16 אחוזים יכולים לקבל ויזה עם הגעתם ליעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully