וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומלץ בחום: המזרקות הכי מדליקות בארץ

הן כבר הפכו לטרנד הכי לוהט כיום לצינון בימים חמים, משפריצות מים מעשרות זרנוקים בתוך הקרקע, מהצד וממעל, מלוות במוזיקה, צבעים ושאר הפתעות. אז לכבוד הקיץ שהגיע - קבלו את 10 המזרקות הכי מדליקות ומרטיבות שיש בארץ. ראו הוזהרתם - הפרידה היא קשה

מזרקות הן הטרנד הכי לוהט היום בערי ישראל. כמעט כל עיר מרכזית מתהדרת במזרקה עירונית שמשפריצה ומרקדת, כשאת הבכורה קוטפת באר שבע שזוכה בתואר "עיר המזרקות" בשל 30 המזרקות הפזורות ברחביה. המזרקות העירוניות ברחבי הארץ מתפארות בעיצוב הנדסי מתוחכם, בתלת ממדיות, בפירוטכניקות, במשחקי תאורה ובסילוני מים שמרקדים לקצב המוזיקה, ועם רדת החשיכה הן נותנות את המופע הכי טוב בעיר.


עוד מקומות שיצננו לכם את הקיץ:
זהירות, ממכר: טיול המים המשפחתי הכי כייפי לקיץ
תל גזר: אל המעיין של ימי שלמה המלך
להירטב מבלי לשלם: 7 מסלולי מים נהדרים למשפחה


כך, למשל, המזרקה המזמרת ב"פארק ים אשדוד" שמציגה 10 דקות של מופע תאורה ושירים; סילון המים שמרקיע לגובה של 30 מטר במרכז האגם של הפארק הלאומי ברמת גן והמזרקה המיתולוגית של אגם בכיכר דיזינגוף שמסתובבת ויורקת אש, כשמתחשק לה.

לצד המזרקות הדקורטיביות צצות יותר ויותר מזרקות מהזן האחר - כאלה שמשפריצות מים מתוך הקרקע ואפשר, ומותר, להיכנס אליהן, לרקוד ולהשתולל מתחת לסילוני המים, בדיוק כמו שילדים אוהבים בימי קיץ לוהטים. ההשתכשכות היא ללא תשלום וכדאי שתגיעו מצוידים במגבת ובגדים להחלפה. וראו הוזהרתם - תקשה הפרידה.

לכבוד הקיץ שהגיע, קבלו את 10 המזרקות הכי מדליקות ומרטיבות שיש בארץ.

פארק המשפחה, כרמיאל

הפארק היפה והמטופח של עיר הגליל משתרע על 18 דונם, הכוללים מגוון אטרקציות שעשועים מיוחדות. הילדים מוזמנים להתרוצץ בין גשרי חבלים לבין מתקן ג'ימבורי דו קומתי, מגדל "דירה להשכיר", שנבנה על פי סיפורה של לאה גולדברג, שבמרומיו מרפסת החולשת על הנוף, נדנדות, מתקני ספורט ואתגר ומגרשי מיני גולף ובאולינג.

לטובת חובבי האטרקציות הרטובות, הכשירו משטח של סילוני מים שאטרקטיבי במיוחד בימים החמים הפוקדים אותנו. עוד בפארק: גינון מטופח, פינות ישיבה מוצלות, אזור לפיקניק (ללא מנגלים), קיוסקים ובית קפה. בניגוד לאחרים, לפארק הזה הכניסה בתשלום.

איפה: רחוב גת (מול העירייה).

מזרקה פארק המשפחה בכרמיאל. צילום: באדיבות עיריית כרמיאל,
גינון מטופח, פינות ישיבה מוצלות וכמובן מים בשפע. פארק המשפחה בכרמיאל/צילום: באדיבות עיריית כרמיאל

פארק המושבה, זכרון יעקב

כבר שנים שמושבת היקבים והיין מתפארת במדרחוב תיירותי, בגן הברון הוותיק ובמבנים היסטוריים מראשית הישוב. מעבר להיסטוריה ולשלווה הפסטורלית המאפיינת אותה, מזה שנתיים שתושביה מתגאים גם בפארק המרשים המשתרע על 55 דונם ומשקיף על הפנורמה היפה של אזור הכרמל. בפארק עשו הומאז' לימיה החקלאים של המושבה ונטעו חלקות כרמים, מטעים, שדרת עצי תמר ושדרה של פרגולות שמחופות בגפנים.

כמו בכל הפארקים, גם כאן תמצאו מתקני שעשועים מאתגרים שמוצלים בסככות, מתקני ספורט, מדשאות, אמפיתיאטרון, שביל אופניים וכמובן את המזרקה הבלתי נמנעת, שהמקומיים קוראים לה "מים קופצים" בשל זרנוקי המים הפורצים מהאדמה.

איפה: רחוב דרך רבין, שכונת חלומות זכרון

עוד באותו נושא

מזגן זה לפקידים: 6 מעיינות לצינון הגוף והנפש ביום שרבי

לכתבה המלאה
מזרקה פארק המושבה בזכרון יעקב. צילום: זיו מרגולין, מערכת וואלה! NEWS
אז אתם קופצים? מזרקת "מים קופצים" בפארק המושבה, זכרון יעקב/מערכת וואלה! NEWS, צילום: זיו מרגולין

כיכר העצמאות, נתניה

המזרקה של עיר היהלומים ממוקמת בלב העיר, בכיכר הכי מרכזית ומפורסמת שכל תייר צרפתי מכיר - כיכר העצמאות. אחרי שנים הכיכר הוותיקה, והעצומה בגודלה, שופצה והפכה לכיכר אינטראקטיבית עם פסל מודרני המשלב מסכי לד, הקרנות וידאו ארט על מסכי מים, משחקי סאונד, תאורת לדים שעולה הרצפה ועוד כאלה בסגנון.

לטובת השיפוץ והשדרוג הזיזו את מזרקת החבצלת, המזוהה עם הכיכר, מערבה לכיוון הים ובמקומה הקימו מזרקת שעשועים עם 70 סילוני מים שמתפרצים מהקרקע ובמרכזה כדור מתכת בוהק.

איפה: רחוב הרצל/

מזרקה כיכר העצמאות בנתניה. צילום: פלג אלקלעי,
70 סילוני מים שמתפרצים מהקרקע. המזרקה בכיכר העצמאות, נתניה/צילום: פלג אלקלעי

פארק רמת השרון

הריאה הירוקה של הרמת שרונים היא פארק מטופח, המשתרע על 40 דונם ומתפאר במאות עצי אקליפטוס המצלים עליו. בין צמרות העצים נתלו מתקני חבלים - גשרים, סולמות וכיפה גאודזית מאתגרת שהילדים מוזמנים לטפס ולהתלות עליהם משל היו טרזן בג'ונגל. בשטח תמצאו משחקי מדע, חשיבה, תנועה ומוזיקה, נדנדות מתוחכמות, מתחם מוצל עם משחקים לקטנטנים, מסלולי אופניים, מגרשי ספורט ובריכה אקולוגית עם דגי זהב.

עם כל הכבוד למתקנים המושקעים, בימים חמים, ובכלל, מרכז העניינים בפארק הוא המתחם הרטוב שרופד במשטח בטיחותי נגד החלקה. בשטח הציבו עמודי מפלונים, סילונים שיוצאים מהאדמה ותותחי מים שהילדים מזיזים וצולפים בשמחה זה על זה.

איפה: רחוב הנצח (בסמוך למתחם תעש).

פארק רמת השרון. צילום: אתר העירייה, אתר רשמי
המתחם רופד במשטח בטיחותי נגד החלקה. פארק רמת השרון/אתר רשמי, צילום: אתר העירייה

פארק גבעתיים

הפארק העירוני נחשב למקום המפגש האולטימטיבי לאמהות בעיר. הגן מוקף במדשאות ועצים מצלים המזמינים לפרוס פיקניק קטן, בשטח פזורים מתקני משחקים ושעשועים, מתקני ספורט מזרקה דקורטיבית וברוח הטרנד גם מזרקה קרקעית. המשטח הרטוב רופד באריחים רכים מונעי החלקה מתוכו פורצים זרמים חלשים כך שגם תינוקות יכולים להשתעשע במים בבטחה.

איפה: רחוב דרך יצחק רבין, בסמוך לקניון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם תינוקות יכולים להשתעשע במים בבטחה. פארק גבעתיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספלאש, הוד השרון

גם להוד השרון יש אטרקציית מים מיוחדת והיא משתרעת על 500 מ"ר של משטח צבעוני מונע החלקה. המתחם הרטוב יושק ב-12 ביוני בתרועת "מים, מים בששון" ובזמן שאתם תהיו עסוקים בשופינג, הילדים יוכלו להשתעשע במגוון מזרקות, סילונים, תותחים ומתקני מים מדליקים בהם מנהרה המתיזה סילוני מים, מזרקות בצורת פרחים ופטריות ודלי מים ענק שיתהפך מעל ראשם. בתום המשחקים, ורגע לפני שתיפרדו לשלום, הילדים היכנסו למתקן שייבש את גופכם תוך 3.5 שניות.

מתי: ראשון-חמישי, 9:30 - 21:00, שישי, 9:30 – 16:00, שבת, 10:00 - 21:00
כמה: 20 שקלים, 150-90 שקלים ל-12-6 כניסות
איפה: מתחם שרונים, הוד השרון (בסמוך לשדרת המסעדות ולמתחם פארק השעשועים).

ספלאש פארק מים מתחם שרונים בהוד השרון. צילום: אורן דאי, מערכת וואלה! NEWS
מגוון מזרקות, סילונים, תותחים ומתקני מים. פארק מים בהוד השרון/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אורן דאי

יריד המזרח, נמל תל אביב

המזרקות של הנמל הן הסמן הימני לכל אחיותיהן הרטובות שפורחות בארץ. סלוני המים המטירו על הרחבה והילדים, שבאו עם ההורים לזלול פיצה וללקק גלידה, לא עמדו בפיתוי קפצו ורקדו במים גם בימים קרים.

ומאז נראה שהכל כבר היסטוריה רטובה וזו אחת ממזרקות הרצפה הכי פופולאריות בארץ. המזרקה הותיקה עברה שדרוג וברוח הזמן נוספו לה אלמנטים של מוזיקה ותאורה בשעת החשיכה.

איפה: בצמוד לגלידה אייסברג.

ככר המזרקה ביריד המזרח. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
אחת ממזרקות הרצפה הכי פופולאריות בארץ .יריד המזרח/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

גן בעברית, ראשון לציון

66 דונם של בסיס צריפין פינו מקומם לטובת הפארק המיוחד, המקדש את השפה העברית. בין המדשאות ועצי האקליפטוס העבותים תגלו שדרת פרחים ושיחים שסודרו לפי הא'-ב', מבוך מילים וסיפורים, מדרגות שמטפסות לראש "גבעת אלפון", משחק קלאס מילים, משחקי שירים וסיפורים עם ערך לימודי ותרבותי, מתקני משחק לפעוטות, נדנדות, טרמפולינות, מגרשי ספורט, מתקני כושר, שבילי אופניים, שולחנות פיקניק ובריכת נוי אקולוגית עם נופרים ודגי זהב.

ההיי-לייט של הגן המקסים הוא מתחם מזרקת האותיות, שבין שכשוך למשחק במים, הילדים יכולים לשלוט על זרמי המתזים, לסדר את האותיות הרטובות ולהרכיב את שמם.

איפה: רחוב חנה ומיכאל לוין, במזרח העיר.

מזרקות בגן העברית. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
בריכת נוי אקולוגית עם נופרים ודגי זהב. גן בעברית, ראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

פארק טדי, ירושלים

הפארק המרשים, הממוקם למרגלות מגדל דוד, מנציח את טדי קולק, ראש העירייה המיתולוגי של העיר. הפארק מתהדר במזרקה המשלבת 1,500 גופי תאורה ו-256 זרנוקי מים שנעים בקצב המוזיקה שמנגנת תזמורת העיר. עם רדת החשיכה, מצטרף למופע המזרקות גם מופע תאורה מרשים ביופיו, שתפאורת חומת האבן וצריח המגדל מוסיפים לו הוד והדר מרגשים.

הילדים, ביניהם לא מעט דתיים, לא עומדים בפיתוי להלך יחפים בתוך תעלות המים ולהתרוצץ בין סילוני המים, כשהם צוהלים ורוקדים עם כל בגדי השבת שלהם.

עוד בפארק: פסל גלובוס בגובה 2.5 מטר, באר משאלות, שעון שמש וסלעים שעליהם נחקקו פועלו של קולק וסיפור התפתחות העיר.

איפה: בין מתחם ממילא למוזיאון מגדל דוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטרנד הכי לוהט בישראל. מזרקה בפארק טדי קולק/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיטי פארק, באר שבע

כבר הכתרנו את עירו של אברהם אבינו כבירת המזרקות, הודות ל-30 כאלה המפארות את רחובות העיר. המזרקות המיוחדות הן מהזן הארכיטקטוני-דקורטיבי, הן משפריצות לאורך היום ועם רדת החשיכה הן הופכות לחגיגה עשירה ומרנינה של אור וצבע, שסוחטות קריאות התפעלות מהצופים בהן. למרות הפיתוי להיכנס אליהן ולהתרענן מהחום המדברי, חל איסור לעשות כן.

ומי שבכל זאת רוצים להשתעשע במים, מוזמנים לסור למתחם העירייה ומרכז האמנויות. בצד אחד תמצאו שדרה של סילוני מים שבוקעים מהרצפה ומובלים למזרקה עגולה עם סילונים המתמרים לגובה, ומעבר לכביש תופתעו מהמזרקה הכי מדליקה שעוצבה כסוג של חוף ים. "הים" רוצף ב-140 ג'טים רטובים ועל "החוף" הציבו מיטות מאבן להשתרע ולהשתזף, וכן פרגולת עץ ארוכה בצורת גל עם פודיומים לישיבה בצל. גם כאן, עם ערב מתחיל מופע של אור ומים.

איפה: סיטי פארק , שדרות רגר.

מזרקה סיטי פארק בבאר שבע. באדיבות: עיריית באר שבע,
עיר המזרקות של ישראל. המזרקה בסיטי פארק, באר שבע/באדיבות: עיריית באר שבע

המזרקה המוזיקלית, אילת

המזרקה הדרומית ביותר בארץ נחנכה בשבוע שעבר והיא מתהדרת בתואר "המזרקה הגדולה בארץ" שמשתרעת על 1500 מ"ר. למזרקה 320 סילוני מים, המתמרים לגובה של עד 30 מטר, ובלילה הם מוארים ב-400 פנסי לד צבעוניים. ביום משטח סלוני המים מתפקד כמתחם שעשועים רטוב למבקשים להתרענן בחום המדברי ועם רדת החשיכה היא נותנת שואו אורקולי המסנכרן את התאורה עם המוזיקה לקול תרועת התיירים.

למחליקים שבחבורה, בסמוך למזרקה הכשירו מתחם סקייטפארק לחובבים ומקצוענים.

איפה: בסמוך לפירמידה של IMAX
מתי: מופעי המזרקה מתקיימים בימי שלישי, חמישי, שישי ושבת ב- 20:00, 21:00, 22:00

מזרקה מוזיקלית באילת. מערכת וואלה! NEWS
תרקדו את הלילה. המזרקה האור קולית שנחנכה בשבוע שעבר באילת/מערכת וואלה! NEWS
  • עוד באותו נושא:
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully