וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחים מגלים: כך תצאו לחופשה עם טרולי בלבד

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 8:25

כל הסיבות לעבור ממזוודות כבדות לתיק קטן שילווה אתכם בחופשה כולה. אז תארזו חכם (יותר חכם ממה שאתם חושבים), תעשו כביסה בחופשה (אפילו בכיור) ותבחרו טוב-טוב את הנעליים שלכם (רמז: רב-גוניות). ויש אפילו טריק קצת ערמומי שקשור לאריזה של מה שקניתם בדיוטי פרי

איך לארוז בגדים ליום אחד של חופשה/צילום: יוטיוב

נראה כי משנה לשנה, חברות התעופה מאפשרות לנו לקחת איתנו פחות ופחות תיקים או מזוודות בחינם, מה שמאלץ אותנו לבחור בין נסיעה עם תיק זעיר או פשוט להוציא ממון רב על שליחת המזוודה לבטן המטוס. אבל מסתבר שיש מה לעשות, במיוחד אם אתם בעניין של לטוס לחופשה עם טרולי או תיק אחד לא גדול. הטיפים הבאים לוקטו מקהילת הנסיעות של הרשת החברתית Reddit.

עוד בנושא:
5 טעויות שכדאי להימנע מהן כשטסים עם טרולי בלבד
הדיילת בלום עם הטיפ הכי חשוב איך לא לאבד מזוודה
אפשר לחכות לרגע האחרון: טיפים לאריזה מהירה וחכמה לחופשה

הסוד הוא "קפסולת ארון"

המפתח לאריזה קלילה טמון בתכנון קפדני. "אימצתי לעצמי 'מדים' קבועים", מסביר אחד הגולשים. "אם תביטו בתמונות מהטיולים שלי מהשנתיים האחרונות, זה ייראה לכם כמו טיול אחד ארוך - ואני ממש לא מתבייש בכך".

מעבר לכך, אם אתם צפויים להגיע ליעד שבו מזג האוויר משתנה, הרי שביגוד רב-תכליתי שמאפשר ליצור שכבות - הוא הדבר שאתם צריכים. "אני אורז מעין קפסולת ארון מאוד מחושבת, עם ביגוד שמאפשר שכבות שונות. זה יכול לסדר אותי בכל טווח טמפרטורות - מאפס מעלות ועד 40 מעלות", מסביר גולש אחר. לדבריו, הכוונה בקפסולת ארון הוא ליצור מגוון של פריטים רב-שימושיים ובסגנונות שונים שניתן לערבב ביניהם. כך, הם יכולים לשמש הן לפגישות עבודה והן לרביצה על חוף הים.

אישה אורזת בגדים במזוודה. ShutterStock
נסו לארוז ביגוד שמאפשר שכבות שונות בחופשה/ShutterStock

נצלו את כל נפח התיק שלכם

השתמשו בנפח התיק שלכם ביעילות. נשמע מובן מאליו? מסתבר שהדרך שבה אתם אורזים את הבגדים חשובה לא פחחות מהבחירה של הבגדים עצמם. אז כן, כולנו מכירים את הטריק של גלגול הבגדים כדי לוודא שהם תופסים פחות מקום, אבל יש מי שלוקחים את העניין צעד קדימה.

"אני משתמש בקוביות דחיסה לאריזה, תוחב גרביים ותחתונים לנעליים או לרווחים שנוצרו על ידי הנעליים, משתמש בבגדי ספורט וגופיות כדי למלא רווחים גדולים יותר ובדרך כלל אני אורז רק את מה שאני אלבש", אומר משתמש אחר.

בנוסף, לבישת הפריטים הכי כבדים שלכם בטיסה עצמה יכולה לעזור לחסוך מקום בתיק שלכם. יש גם מי שמציעים להשתמש בכיסי הז'קט או המעיל העמוקים, לנשיאת פריטים מגושמים יותר כמו מוצרי טיפוח.

עוד טריק מעניין הוא לקנות משהו בדיוטי פרי, לתחוב לשם פריטים נוספים שלא הצלחתם להכניס לטרולי - ולשאת את כל הטוב הזה באריזה המקורית מהחנות. רוב חברות התעופה יאפשרו לכם לשאת תיק פטור ממכס אחד על כמות המזוודות המוגדרת שלכם, אבל חלקן עשויות לבדוק שהוא אכן אטום ועם אותה סחורה פטורה ממכס שקניתם - כך שזהו סיכון.

ארגונית מזוודה בי פטנט מרוכז. יח"צ,
יש מי שמשתמש בקוביות דחיסה לאריזה. ארגונית מזוודה/יח"צ

תעשו כביסה בחופשה

כביסה יכולה להיות הדבר האחרון שאתם רוצים לחשוב עליו כשאתם בורחים מטרדות היומיום לחופשה שלכם. עם זאת, מטיילים רבים מצהירים שזה בדיוק המפתח לאריזה חכמה וקלילה. "תעשו כביסה לפחות פעם בשבוע. ותלבשו את אותו הפריט, כי מי יידע מזה חוץ מכם?", מייעץ משתמש Reddit אחד. "אנחנו נוסעים לחופשות של שבועות ברחבי העולם, עם כבודת יד בלבד ומדי שבוע אנחנו עושים כביסה כדי לרענן לחלוטין את מלאי הבגדים שלנו", מוסיף אחר.

ולא תמיד יש צורך ללון דווקא ביחידת אירוח שבה יש מכונת כביסה משלה. למעשה, כביסה בכיור היא מהירה, קלה ונוחה ברוב הסיטואציות. ועבור חלק מהמטיילים, היציאה למכבסה המקומית יכולה אפילו להפוך לחלק מהחוויה. "נהניתי מאוד לעשות כביסה באמצע הטיול שלנו", אומר משתמש אחד. זה מאפשר לבלות קצת עם המקומיים. עד כמה שזה נשמע מטורף, אני מאוד נהנה מהשעתיים האלה".

מרכך במכונת כביסה. ShutterStock
המלצה: "תעשו כביסה לפחות פעם בשבוע. ותלבשו את אותו הפריט"/ShutterStock

הדרך הטובה ביותר לארוז נעליים

בתור אחד מפריטי הנסיעות הכי מסורבלים - אך גם הכי חיוניים - נעליים הן ממש אתגר בכל הקשור בנסיעה שבה אורזים את המינימום. רבים מהיועצים בקהילת הנסיעות סבורים שהתשובה היא שוב - רב-גוניות. "יש לי זוג נעלי קנבס נוחות ותומכות מאוד שגם נראות טוב. הן משרתות מטרות רבות, מכיוון שאני יכול לנעול אותן כל היום, להסתובב בעיר, וגם ללכת איתן למסעדות או להופעות כי אפשר לשלב איתן מכנסיים יפים", הסביר גולש אחר. "לרוב אני נוסע עם זוג אחד של נעלי ספורט נוחות להליכה יומית ממושכת, שיכולות לשרת אותי גם בחדר כושר וגם בטיולים קלים. בנוסף, אני אורז גם זוג סנדלים לסיטואציות קלילות יותר, למנוחה או למקומות חמים." מוסיף אחר.

כמובן, בטיסה הכי טוב לנעול את הנעליים הכי כבדות שלכם - בין אם מדובר בנעלי הליכה או בנעלי ספורט. כך, הנעליים הקומפקטיות יותר ימצאו את מקומן בקלות בתוך התיק שלכם. בנוסף, כפכפים או נעלי סירה יכולים להיתחב אל הכיס צדדי של התיק שלכם.

אריזת מזוודה לחופשה. ShutterStock
בטיסה הכי טוב לנעול את הנעליים הכי כבדות שלכם/ShutterStock

אז למה בכלל לארוז מעט?

מלבד היתרון הגדול של חסכון כספי בנסיעה עם כבודת יד בלבד, יש לא מעט סיבות להתחיל לטוס עם טרולי צנוע בגודלו או תיק שאפשר לקחת איתכם למטוס. בראש ובראשונה, זה חוסך לכם את התור הארוך של הצ'ק-אין עבור מי שמעלים מזוודה למטוס. ולא פחות חשוב: נסיעה עם תיק קטן ומעט פריטים - מחזירה את הכיף לחופשה. ככזו, היא מאפשרת תחושת חופש אמיתית. "דמיינו שאתם עושים צ'ק-אאוט מהמלון שלכם בשעה 10:00, זורקים על הגב את התיק שלכם, נושאים אותו עליכם כל היום מבלי לחשוב על זה, עד שאתם עושים צ'ק-אאוט במלון הבא שלכם, או תופסים את הרכבת או ממשיכים אל שדה התעופה. כל זה, בלי לבקש אחסון של המזוודות במלון, לחזור לאסוף אותן, לריב על מקום ברכבת או במטוס, וגם לא לאבד לעולם מזוודה".

ולמרות החסרונות שעלולים להיווצר בנשיאת תיק אחד קטן לחופשה, חסרונות הקשורים בעיקר להיעדר לבוש לא הולם בסיטואציות מסוימות - יש מי שמכריזים כי לעולם לא יחזרו לאחור, אל המזוודות המסורבלות.

"אני אמשיך לבחור באריזה קלילה בזכות החופש הזה, של לרדת מהמטוס, לצאת מדלתות שדה התעופה ולהיות מסוגל ללכת לכל מקום מבלי להפקיד את הדברים שלי במקום האירוח. וגם בזכות היכולת לנוע בקלות בכל כלי תחבורה", מסכם אחד הגולשים את הרעיון כולו. "היכולת לפרוק או לארוז מחדש את הכל בתוך פחות מחמש דקות, חשובה מכדי לוותר על עוד זוג נעליים או כמה פריטי לבוש נוספים או יותר מוצרי טיפוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully