וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייר הפיל שקית חטיפים במערה הגדולה בארה"ב - וזה יכול לגרום לכאוס

22.9.2024 / 0:02

פארק לאומי פרסם אזהרה חמורה לאחר שתייר השליך שקית חטיפים, בטענה כי הדבר עלול לגרום להשלכות משמעותיות ו"משנות עולם"

מה תהייה ההשפעה של שקית הצ'יטוס על המערה?/PATTRN

כולנו מכירים את הסיפורים על תיירים שמשאירים אחריהם לכלוך ואשפה ומותירים את אזורי התיירות יותר גרועים ממה שהיו כשהגיעו אליהם. נכון שרובינו חושבים שלזרוק חתיכת לכלוך קטנה בטבע זה לא כל כך נורא כמו להשחית או להרוס יצירת אמנות יקרת ערך או לפגוע בחלק מהטבע, אבל לקבל נזיפה מפארק לאומי זה גם לא נעים.

זה מה שקרה כשהנהלת הפארק הלאומי מערות קרלסבד ניצלה את הרשתות החברתיות כדי לבייש תייר שהפיל שקית מלאה צ'יטוס בזמן שטייל במערות והדגישו שיכולות להיות למעשה שלו השלכות 'משנות עולם' שיכולות לגרום לכאוס אמיתי.

בפוסט בפייסבוק שפורסם ב-6 בספטמבר, הנהלת הפארק הסבירה בצורה פואטית כיצד כולנו חולקים את כדור הארץ וכיצד אירוע קטן ביותר יכול להיות בעל השלכות גדולות יותר. במקרה הזה, לא מדובר בעניין גדול במיוחד עבור בני האדם, אבל בעניין גדול מאוד עבור המגוון העצום של בעלי החיים והחרקים המתגוררים באחת המערות, ה"חדר הגדול", חלל המערה הבודד הגדול ביותר בנפחו באמריקה הצפונית - שאורכו כמעט 1,220 מטרים, רוחבו 191 מטרים וגובהו, בנקודה הגבוהה ביותר, 78 מטרים. החדר הגדול הוא האולם תת-קרקעי הטבעי החמישי בגודלו באמריקה הצפונית ומספר 28 בעולם.

בהודעה נכתב: "כאן במערות קרלסבד, אנו אוהבים את העובדה שאנחנו יכולים לארח אלפי אנשים במערה מדי יום. ומבינים שמעשים בעלי השפעות מקריות יכולים להיות קשים או בלתי אפשריים למניעה - כמו העובדה הפשוטה שכל צעד שאדם לוקח לתוך המערה משאיר אחריו שובל עדין של מוך.

"השפעות אחרות בהחלט ניתנות למניעה - כמו למשל שקית חטיפים מלאה שנפלה מהמסלול אל תוך החדר הגדול. על בעל שקית החטיפים ההשפעה היא ככל הנראה מזערית, אבל על המערכת האקולוגית של המערה הייתה לזה השפעה עצומה" - והם אפילו לא הזכירו את הבזבוז של חטיף נהדר.

עוד מערות בעולם
התגלית המדהימה והמסוכנת במערת הקריסטלים הסודית

הצצה למערה הגדולה ביותר בעולם בה יש יער גשם, נהר עצום ומינים חדשים של בעלי חיים

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה

האזהרה נמשכה: "התירס המעובד, שהתרכך מהלחות של המערה, יוצר את הסביבה המושלמת לאירוח של חיים מיקרוביאליים ופטריות. צרצרי מערות, קרציות, עכבישים וזבובים התארגנו במהרה ליצירת רשת מזון זמנית, תוף שהם מפזרים את החומרים המזינים ברחבי המערה ולמבנים הסובבים. העובש התפשט גבוה יותר על פני השטח הסמוכים, על פירות, מת והתחיל להסריח - והמחזור ממשיך. בממד של הפרספקטיבה האנושית, שקית חטיף שנשפכה עשויה להיראות כמו משהו טריוויאלי, אך לחיי המערה היא יכולה להיות אירוע משנה עולם".

הם ציינו שפקחי הטבע הקדישו עשרים דקות להסרה בזהירות של הלכלוך והעובש הזרים ממשטחי המערה וההודעה בפייסבוק הסתיימה במילים: "בין אם אנחנו גדולים או קטנים, כולנו משאירים השפעה בכל מקום שאנחנו הולכים אליו. בואו כולנו נשאיר את העולם מקום טוב יותר ממה שמצאנו אותו".

למרות שההודעה שלהם דווחה בהרחבה בכלי תקשורת בארה"ב, המטייל שלו שייכת שקית הצ'יטוס לא נמצא עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully