וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריכה בתולית ומסתורית "מלאה בחלב" נחשפה במערה עמוק מתחת לאדמה

2.11.2023 / 0:01

במעמקי המערה מצאו חוקרים בריכה שיד אדם לא נגעו בה ונראה שהיא מלאה בנוזל חלבי מסתורי. האמנם? קבלו הצצה לפלא הטבע הזה

ברכת חלב בתולה נמצאה במערה במקסיקו/@archaeodiscoveries/v

ללא ספק מדובר באחת התגליות היפות ביותר שראינו לאחרונה: בריכה מסתורית מלאה ב"חלב" שיד אדם מעולם לא נגעה בה, נמצאה במערה בעומק של יותר מ-200 מטרים מתחת לאדמה. מאחר שנראה כי כבשנו כבר את רוב פני השטח על כדור הארץ, חקרנו מערות ואת מעמקי האוקיינוס, זה בהחלט מפתיע להיתקל בפלא טבע שאף אדם לא ראה לפני כן.

חוקרים איתרו בריכת מים יוצאת דופן במעמקי המערה, שנראה כי במקום מים היא מלאה בחלב. האמנם? עובדי הפארק הלאומי של מערות קרלסבאד בניו מקסיקו, ארה"ב, תיארו את המראה כ"נפלא" ואמרו שהבריכה "בתולית לחלוטין" (כלומר במצבה הקדמוני).

היא מוקפת בסלע חלבי לבן - ובעוד שהמים בה נראים עכורים עם גוון שמנת, אין בה חלב קסום למרבה הצער. זוהי אשליה אופטית והמים למעשה צלולים, כך הסביר ל-Earthly Mission מנהיג המשלחת, מקס ווישק, שאמר שהמים הגיעו ככל הנראה ממי גשמים עתיקים שחלחלו דרך גג אבן הגיר.

בריכת "חלב" נמצאה במעמקי מערה. earthlymission.com, אתר רשמי
בריכת "חלב" נמצאה במעמקי מערה/אתר רשמי, earthlymission.com

התגלית המדהימה נמצאה בעומק 700 רגל ׁ(213 מטרים) מתחת למערות קרלסבאד, במערת לצ'וגיז'ה, שהיא אחת מהמערות הגדולות והעמוקות בעולם שידועות לאדם. הצוות הנרגש בפארק הלאומי קרלסבאד הכריז על הממצא שלהם ב-2019 בפוסט בפייסבוק בו כתבו: "חקירה במערות מניבה לפעמים מראות קטנים אך מופלאים. בריכת המערה הזו, שנמצאת במערת לצ'וגיז'ה, נראית בתולית לחלוטין. נראה שהקצוות מתחת לבריכה הזו הם 'אצבעות בריכה', שעשויות להיות מושבות חיידקים שהתפתחו לחלוטין ללא נוכחות אנושית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אף אדם לא דרך בבריכת החלב הזאת עד היום. earthlymission.com, אתר רשמי
אף אדם לא דרך בבריכת החלב הזאת עד היום/אתר רשמי, earthlymission.com
אשליה אופטית גרמה למים הצלולים להיראות חלביים במערה שהתגלתה לאחרונה על ידי חוקרים. earthlymission.com, אתר רשמי
אשליה אופטית גרמה למים הצלולים להיראות חלביים במערה שהתגלתה לאחרונה על ידי חוקרים/אתר רשמי, earthlymission.com
הפתח למערה "הקסומה". earthlymission.com, אתר רשמי
הפתח למערה "הקסומה"/אתר רשמי, earthlymission.com
הבריכה המדהימה נמצאה בעומק של יותר מ-200 מטרים מתחת לאדמה. earthlymission.com, אתר רשמי
הבריכה המדהימה נמצאה בעומק של יותר מ-200 מטרים מתחת לאדמה/אתר רשמי, earthlymission.com

הממצא התגלה כאשר "צוות של חוקרים מיוחדים קיבל אישור לחקור מעבר לגוף מים הידוע בשם 'אגם השמיים הנוזליים'". תוכנית המשלחת לקחה זמן רב לגיבוש, כאשר אגם השמיים הנוזליים התגלה לראשונה ב-1993. רודני הורוקס מפארק קרלסבאד אמר: "בריכה זו הייתה מבודדת במשך מאות אלפי שנים ומעולם לא ראתה אור יום לפני כן". ווישק הוסיף: "בריכות שמעולם לא נגעו בהן כמו זו חשובות מבחינה מדעית, מכיוון שדגימות המים הינן נקיות יחסית ממזהמים והאורגניזמים המיקרוביאליים שעשויים לחיות באותן בריכות הם רק אלה ששייכים לשם".

קבלו עוד הצצה:

"זיהום יכול להגיע מפני השטח שמעל למערה, אבל במקרה של מערת לצ'וגיז'ה, זה לא בעיה מכיוון שהיא ממוקמת באזור שממה המוגן היטב", הוא הוסיף, "הבריכה שהתגלתה במערה היא הכי בתולית שהיא יכולה להיות".

מערות קרלסבד היו מקור לחקר במשך עשרות שנים ובכל זאת אזורים חדשים עדיין מתגלים בהן לעתים קרובות, כך למשל בשנת 2012 חוקרים מצאו רשת חדשה לגמרי של מנהרות מקשרות המובילות לחדר ענק, באורך של כמעט 180 מטרים וגובה של 45 מטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully