וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חברי הילדות מישראל ששינו את בתי המלון בעולם

מוטי ורסס

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 10:31

הסמארטפון משמש אותנו כמעט לכל דבר: תשלומים, כרטיסי טיסה ועוד. גם בתי המלון עושים צעד טכנולוגי בכיוון כדי לחסוך זמן בצ'ק אין וחלק כבר החליפו את המפתח לחדר במפתח דיגיטלי בנייד. חברה ישראלית היא חלוצת החידוש במלונות העולם

מלון מוג'י בטוקיו/צילום: יואב איתיאל

יותר ויותר צרכנים נהנים מהיתרון שבשימוש בטלפון הנייד שלהם לביצוע תשלומים ללא מגע, כשהם משאירים את הארנק וכרטיסי האשראי שלהם בבית. תשלום עבור סחורות ושירותים הפך לפשוט על ידי קירוב הטלפון החכם אל קורא כרטיסים ללא מגע, הפך לשגרה יומיומית נוחה בכל רחבי העולם.

הטלפונים הניידים הם כיום גורם מפתח כמעט בכל מהלך שאנו עושים בשגרת היומיום שלנו. אפילו בזמן מגיפת הקורונה זו הייתה האסמכתה להראות לרשויות שקיבלנו את החיסונים הדרושים. כיום אנו מציגים את הכרטיסים שנרכשו לסרטים, תיאטרון, הצגות וקונצרטים באמצעות מסכי המכשירים שלנו. ברוב שדות התעופה כרטיסי הטיסה שרכשנו מוצגים דיגיטלית בשער הטרמינל עם דרכוני הנייר שלנו. הטיסה הפכה לנוחה ופשוטה.

מלונות עושים כעת את הצעד הנוסף כדי להצטרף לטכנולוגיה הנוחה הזו על מנת לחסוך את תורי דוכני הקבלה ולהגיע ישירות לחדר האורחים. "הצ'ק-אין הנייד של המלון משיג ארבע מטרות", מסביר מקס סטרקוב, יועץ מלונות אמריקני ופרופסור נלווה לטכנולוגיית אירוח באוניברסיטת ניו יורק. "נקבל חוויית שירות מהירה ללא מגע יד אדם המועדפת על רוב הלקוחות של היום. מספר העובדים בדלפק הקבלה הדרושים לביצוע צ'ק-אין לאורחים יפתח משמעותית. זה מייעל את הקצאת צוות משק הבית ומאפשר למלונות לייצר, באופן אוטומטי, הכנסות נוספות באמצעות הצעת שירותים לשהות אקסקלוסיבית יותר".

חדר מלון. ShutterStock
אמרו להתראות למפתח הפלסטיק לחדר המלון/ShutterStock

כרטיסי המפתח לחדר המלון נמצאים במסלול לפח האשפה של ההיסטוריה

כחלק מהמסע הטכנולוגי הזה, הרעיון של שימוש בטלפון נייד לפתיחת דלת חדר מלון הוא האטרקציה החיובית הבאה. למרות שהאופציה הזו קיימת כבר כמה שנים, כיום היא הפכה לטרנדית ביותר בעולם האירוח. רבים מאבדים את כרטיס המפתח המסורתי העשוי פלסטיק, אך לעתים רחוקות אדם מאבד את הטלפון הנייד שלו. הבטחה לאבטחה נוספת תמיד תקסום יותר. הכרטיסים הקיימים אינם בני קיימא ונמצאים במסלול לפח האשפה של ההיסטוריה בתעשיית הלינה המודרנית. הקטנת השימוש בהם חוסכת כסף לבתי מלון, מצמצמת את השימוש בפלסטיק ובשימוש נכון חוסכת לנוסעים זמן יקר.

בעוד שהטכנולוגיה הזו אכן קורצת, היישום שלה מאתגר. "אימוץ מפתחות בסמארטפון עדיין נמוך יחסית בתעשיית המלונאות, למעט המותגים הבינלאומיים המובילים", אומר ג'ורדן הולנדר, מייסד שותף של HotelTechReport.com, אתר טכנולוגיית אירוח מוביל. "שיעור השימוש הנמוך בסמארטפון הוא תוצר לוואי של שתי בעיות: היסטורית ניתן היה להציע מפתחות בטלפון נייד רק באמצעות אפליקציה יעודית.

"בנוסף, בתי מלון יכלו בעבר להציע מפתח בסלולר רק בעת שדרוג חומרת מנעול יקרה. שני החסמים הללו נשברו בשנתיים האחרונות, מה שלדעתנו יוביל לכך שהטכנולוגיה הזו תהפוך לדומיננטית ברוב המלונות הבינוניים והגדולים בעולם בחמש השנים הבאות. שיעורי הורדת אפליקציות עצמאיות למלונות היו היסטוריים נמוכים ביותר, אך כעת פתרונות כמו שמציעה חברת דּוּב (Duve) התל אביבית, מאפשרים למלונות לספק מפתחות בסמרטפונים. זאת דרך לינק לאפליקציית אינטרנט ללא צורך בהורדתה, מה שמעלה את שיעורי האימוץ בקרב האורחים", מגלה הולנדר.

דוב הישראלית מובילה בתחום. החברה פיתחה מערכת לניהול חוויית אורח מותאמת לבתי מלון, כולל פתיחה דיגיטלית של דלת חדר האירוח. חברי הילדות דוד מזומן וג'רמי אטלן הובילו חברת ניהול דירות נופש בתל אביב בשנת 2016. השניים חברו לאיש המחשבים שי באר לטובת פיתוח הטכנולוגיה הייחודית. "כיום טכנולוגיית האירוח המקיפה שלנו מיושמת באלפי בתי מלון ברחבי העולם ואנחנו ספקים מוסמכים במזרח התיכון של IHG, קבוצת מותג אינטרקונטיננטל ומותג הענק הצרפתי אקור, אבל אנחנו גאים להוביל שינוי כאן בישראל" אומר אטלן, מייסד-שותף של דוב.

עוד בוואלה

איך להגן על הסמארטפון שלכם (ועל המידע בתוכו) בזמן בחופשה

לכתבה המלאה
מפתח לחדר מלון בטלפון הסלולרי. ShutterStock
פתרונות שח חברת דּוּב מאפשרים למלונות לספק מפתחות בסמרטפונים/ShutterStock

האורחים בישראל נאלצים להתמודד עם אתגר

מותגים עולמיים כמו מריוט והילטון מציעים מפתחות בטלפונים ניידים כבר די הרבה זמן, אבל האורחים שלהם בישראל נאלצים להתמודד עם אתגר. ההליך החוקי בארץ הוא בדיקה ידנית של דרכונים עם ההגעה למלון על מנת לעקוב אחר מי שצריך להוסיף מע"מ עבור שירותי המלון. תיירים פטורים מתשלום נוסף זה שעל תושבי ישראל לשלם. גם מבקרים המחזיקים הן בדרכון ישראלי והן בדרכון זר חייבים לשלם מס זה. חותמת למטרה ספציפית זו מסומנת בדרכונים בתחנות ביקורת הגבולות. עד כה רק בני אנוש ברוב המלונות מטפלים בהליך הזה ולא הטכנולוגיה, מה שהוביל לעיכוב ביישום מפתחות הסמארטפונים המאפשרים הגעה ישירה לחדר ולפסוח על דוכני הקבלה העמוסים. מספר התיירים המבקרים בישראל מאז ה-7 באוקטובר ירד באופן דרמטי והנושא נשמע אינו רלבנטי. אבל שינוי כדי להתגבר על המכשול הזה עושה את דרכו דווקא עתה גם בימינו בזכות דוב, המצדיקה את המוניטין של ישראל כ"סטארט-אפ ניישן".

באופן מפתיע מותגי מלונות ישראלים רבים הם המובילים. מלונות פתאל, הרשת הגדולה בישראל עם 63 בתי מלון - 41 פעילים ו-22 בשלבי בנייה - הם מותג שמאמץ את אתגר המפתח הדיגיטלי של דוב בחלק מהמלונות שלה. "לאורחים שהזמינו באינטרנט יש אפשרות לבצע צ'ק-אין מראש דרך אפליקציית האורחים "פאתאל וולקאם" או לבצע צ'ק-אין כשהם מגיעים לבתי המלון דרך עמדה דיגיטלית ייעודית. לקוחותינו מתבקשים לסרוק קוד QR וליהנות מאופציה לקבל מפתח פלסטיק או להוריד אפליקציה לסמארטפון שמובילה להפיכתו למפתח דיגיטלי", אומר גיל עייני, ראש מערכות מידע טכנולוגי בחברה. "הטכנולוגיה מאפשרת לתיירים לסרוק את הדרכונים שלהם וליהנות מהטבת הפטור מע"מ מבלי לפגוש פיזית בעובד דלפק קבלה. המערכת כבר פועלת ב-12 מבתי המלון שלנו, אך פועלת כיום בהרודס אילת, בוטניקה חיפה ופלאזה טבריה. אני מאמין שבעתיד הקרוב שאר המלונות יציעו גם הם מפתחות דיגיטליים לסמארטפון", הוא אומר.

אפריקה ישראל המפעילה ארבעה מלונות תחת המותג Vert ושני מלונות אורבנים בתל אביב בשם Poli, היא רשת ישראלית נוספת שאימצה את היצירתיות של דוב. "לאורחים מוצע עם הגעתם לסרוק קוד QR המופיע בדלפק הקבלה ולהוריד את האפליקציה הרלוונטית לטלפונים שלהם על מנת להשלים את הצ'ק אין, לפסוח על התורים בדלפק ולפתוח את דלת חדר האורחים עם הנייד שלהם", אומרת אלכסנדרה אליהו, מנהלת השיווק הדיגיטלי של הרשת. "תיירים שאינם ישראלים שסרקו את הדרכון שלהם בנייד כחלק מהתהליך, נהנים מביצוע צ'ק אין ללא טרחה ונהנים מתעריף ללא מע"מ. יש לציין כי במהלך המלחמה הגברנו זמנית את האבטחה ותיירים מתבקשים קודם להראות פיזית את הדרכון שלהם בדלפק. הנתונים הסטטיסטיים שלנו מצביעים על כך שיותר ממחצית מהאורחים בוחרים באפשרות מפתח הסמארטפון. זאת תודות לקמפיין שיווקי המכוון ישירות ללקוחות שהזמינו באינטרנט. המותגים התל אביביים העולמיים שלנו קראון פלאזה ומלונות אינדיגו יצטרפו לתהליך במהלך 2025", היא מסבירה.

חדר מלון. ShutterStock
לפי נתונים מסוימים, יותר ממחצית מהאורחים בוחרים באפשרות מפתח הסמארטפון במלון/ShutterStock

שומשום היפתח

"דוב התקדמה לאחרונה לדילוג מוחלט של סריקת דרכונים בנייד באמצעות יצירת ממשק עם רשות ההגירה של ישראל. באמצעותו אנו יכולים לזהות באינטרנט מיידית אם התייר פטור מתשלום המע"מ במלון, לאחר שעבר את ביקורת הדרכונים. ללקוחות המלונות שלנו אנו מציעים לשדרג את המערכות שלהם בהתאם", אומר אטלן. "אבל האתגר הגדול ביותר צפוי בשנה הבאה כאשר הטכנולוגיה תאפשר לאורחי המלון להזמין כרטיס מפתח ישירות עם Apple Pay ו-Google Wallet, בדיוק כמו לשלם בסופרמרקט מקומי. זו תהיה המהפכה האמיתית", הוא מגלה.

הביטוי 'שומשום היפתח' נגזר מהסיסמא בה השתמש עלי באבא באגדות ערב הקסומות לפתיחת דלת מערה אטומה. עם השנים הביטוי הפך לשם נרדף להצלחה, ופלטפורמת ניהול אורחים זו בהחלט נחשבת למהפכה. האם דוב תצליח לסלול את הדרך לכל בתי המלון בישראל למפתחות באמצעות סמארטפונים? ימים יגידו.

הכותב הוא מומחה תיירות ובלוגר מלונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully