וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתכן שישבנים גדולים מבלבלים את הבידוק הביטחוני בשדה התעופה?

6.8.2024 / 0:03

סוכן רשות אבטחת התעבורה של ארצות הברית טוען שמכשיר הבידוק בשדה התעופה מצפצף לאנשים שיש להם ישבן גדול. הם לא שללו את הטענה

ישבן גדול מפעיל את האזעקה בשדה התעופה?/@alysecarolyn

עוכבתם בבידוק הבטחוני של שדה התעופה ואין לכם מושג מדוע? יתכן שזה בגלל גודל הישבן שלכם. סוכן של רשות אבטחת התעבורה של ארצות הברית (TSA) טוען שישבן גדול עלול לעורר חשד אצל הבודקים הבטחוניים שאתם נושאים מטען חריג - כלומר כזה שאסור לעלות איתו לטיסה.

מי שחשפה את המידע הזה הייתה אשתו. "בעלי הוא סוכן TSA והוא פשוט אמר לי שאנשים עם 'אחוריים מבורכים' מפעילים את מכשיר הרנטגן לעתים הרבה יותר קרובות יותר", אמרה משפיענית טיפוח השיער אליס קרוליין בסרטון טיקטוק ששיתפה בפני יותר מ-233,000 העוקבים שלה. "אני מרגישה שזה משהו שחייבים לבדוק אותו, כולם. אם יש לך תחת שמן, בפעם הבאה שאתה מגיע לשדה התעופה, בבקשה תגיד לי - האם הפעלת את האזעקה של מכשיר השיקוף?".

מגיבים החלו לחלוק את החוויות שלהם ממכשירי הבידוק בנמלי התעופה השונים בעולם, כאשר לא מעט עם ישבן גדול טענו שזה לגמרי קרה גם להם בעבר. "כן. זה קורה לעתים קרובות", כתבה אחת ואחרת הוסיפה: "אצלי זה קבוע. אומרים שיש לי 'אי סדירות באזור המפשעה'".

ומה התשובה הרשמית של רשות אבטחת התעבורה של ארצות הברית? נציגים שלה אמרו ל"ניו יורק פוסט": " אנחנו לא יכולים לאמת את האותנטיות של טענות שהועלו בטיקטוק ללא הקשר נוסף לגבי הזמן והמקום שבהם התרחשה בדיקת האבטחה".

"יחד עם זאת", הוסיף הדובר, "אני יכול לומר בוודאות שטכנולוגיית הסריקה האישית של TSA סורקת ביעילות אוכלוסיות מגוונות של נוסעים מדי יום. במהלך הפיתוח, אלגוריתמי סריקת גוף האדם של TSA אומנו לזהות את הרכב הגוף" - וישבנים יכולים להיות מוקדי מפתח במהלך בדיקת טרום הטיסה, על פי הרשויות. "ייתכן שתידרש לעבור הליך של בדיקה גופנית אם טכנולוגיית הסריקה מעוררת התרעה", נכתב ב-TSA.gov, "בדיקה גופנית עשויה לכלול בדיקה של אזורים רגישים כמו שדיים, מפשעות וישבן".

עוד בנושא:
מומחה מזהיר: אתם שמים סרט זיהוי על המזוודה בטיסה? זה עלול לעלות לכם ביוקר

לעולם אל תטוסו עם מזוודה צבעונית - מזהיר מומחה אבטחה

על אף שלא ברור האם ישבן שופע מספיק אכן עושה צרות במהלך הבידוק הבטחוני, דיווחים קודמים מה-CNN חשפו: "כשאתה נכנס לסורק הגוף, הטכנולוגיה סורקת אותך ומציינת אזורים בגוף שמצדיקים בדיקה נוספת בהתבסס על בליטות או חריגות שאינן תואמות את מה שלימדו את המכונה", וכיווןן שסורקי הגוף של ה-TSA נועדו לזהות "פריטים מתכתיים ולא מתכתיים", הם עשויים להיות מופעלים על ידי דברים חריגים בגוף כמו שיער עבה המיוחד, פירסינג בגוף או אפילו חוט ברזל בחזיה.

עוד בעיות

"הישבן שלי גדול מדי בשביל מושבי המטוסים, צריך להגדיל אותם"

לכתבה המלאה

גם הזעת יתר יכולה להשפיע על מכשיר הבידוק והשיקוף. "הזעה היא כנראה הדבר המוזר ביותר שיכול להפעיל את הסורקים", אמר הסופר מלוויני רדן בראיון ל-Reader's Digest, "זה קשור לטכנולוגיית גלי מילימטר ולאופן שבו הגלים מקפיצים נוזלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully