וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעולם אל תטוסו עם מזוודה צבעונית - מזהיר מומחה אבטחה

31.3.2024 / 0:04

יש לכם מזוודה או טרולי צבעוניים? מומלץ מאוד להחליף אותם, כי הם "קוראים לגנב". מומחה אבטחה בטיולים מסביר איך תארזו חפצים יקרי ערך בצורה נכונה ואיך תימנעו מגניבות ואובדן

רוכבים לטיסה: המזוודה שמסיעה אתכם בשדה התעופה/סיפור בדקה

מתכננים לטוס בקרוב? אחרי שאתם מוודאים שהדרכון שלכם בתוקף, כדאי שתדאגו שהמזוודה או הטרולי שלכם יהיו בצבע שחור או אפור, אבל בטח שלא צבעוניים. שאזאד עלי, מומחה אבטחה בטיולים מזהיר שמזוודה צבעונית מושכת תשומת לב שלילית ומגדילה את הסיכון שהיא תיגנב.

"למרות שמזוודה צבעונית עשויה להיות אופנתית ויהיה לכם אולי יותר קל למצוא אותה במסוע אחרי הטיסה - לא רק לכם היא אטרקטיבית יותר", הזהיר עלי, "עדיף לרכוש מזוודה שנראית פשטה יותר וכמו רוב המזוודות ואם זה אפשרי - אז תבחרו מזוודה שחוקה שלא תבלוט בין האחרות ועם מנעול באיכות גבוהה. זה יכול לעשות את ההבדל שישמור על החפצים שלכם בטוחים".

לעומת זאת, בגראדיאן פורסם שמנהל שדה התעופה של פרנקפורט המליץ לתיירים גרמנים דווקא לוותר על מזוודות שחורות ולהצטייד במזוודות צבעוניות יותר שמושכות את העין - וזאת כדי להקל על איתורן בשדות התעופה שנאבקים בכאוס של הטיפול במטען. הוא אמר שהדומיננטיות של המזוודות השחורות תרמה לקשיים איתם התמודדו חברות תעופה ומטפלי מזוודות, מכיוון ש"קשה להבדיל ביניהן".

נוסעת עם מזוודה בשדה התעופה. ShutterStock
טרולי ורוד? לא מומלץ/ShutterStock

עלי ממליץ גם לסמן את המזוודה שלכם בסרט או סטיקר כדי להימנע מטעויות ולוודא שאף אחד לא ייקח את המזוודה שלכם "בטעות". לגורו האבטחה יש המלצות נוספות גם לגבי סידור החפצים שלכם לפני הטיסה. הוא הסביר: "כשאתם אורזים את המזוודה או התיק, תארגנו את החפצים לפי שלוש קטגוריות: חפצים בעלי ערך רב כמו מסמכים, כרטיסי אשראי, ניידים ומזומנים, חפצים בעלי ערך מופחת כמו תכשיטים ואלו עם הכי פחות ערך כמו בגדים, מוצרי טיפוח ועוד.

"את החפצים בעלי הערך הגבוה ביותר שלא צריך להשתמש בהם בשדה התעופה מומלץ למקם בחגורת כסף שתישאר צמודה לגוף שלכם כל הזמן עד שתגיעו ליעדכם", הוא ממליץ, "את החפצים שאתם צריכים לשדה התעופה כמו הדרכון כדאי לשים בתיק גב קטן או בשקית שתהיה עליכם כל הזמן. אחרי הבידוק, כדאי לכם לשים גם את החפצים האלו בחגורת הכסף".

הוא הוסיף גם שחפצים יקרי ערך כמו תכשיטים מומלץ להסתיר בין חפצים פחותי ערך כמו בגדים במזוודה הגדולה. "זה אולי נראה ברור מאליו והרבה אנשים חושבים שהכול תחת שליטה, אבל זה לא המצב. תוודאו שכל החפצים ממוקמים לפניכם ולא מאחוריכם. תשקלו לשים לרכוש מכשיר מעקב במזוודה שלכם, שיעזור מאוד במידה שהיא תלך לאיבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully