וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 שנות הפסקה: מונולית מסתורי שוב הופיע באמצע מדבר נבאדה

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 0:07

חייזרים, אמנים או מתיחה? כן. זה קורה שוב... אחרי ש-23 מבנים מסתוריים התגלו ברחבי העולם ב-2020 ונעלמו, מונולית נוסף נמצא ולמשטרה יש שאלה מרכזית אחת בעניין

מונולית שנמצא במדבר האדום ביוטה/Utah Department of Public Safety/reuters

מונולית "מסתורי" נחשף במסלול טיולים סמוך ללאס וגאס בנבאדה, כך מסרה משטרת המטרופולין של לאס וגאס (LVMPD). "אנחנו רואים הרבה דברים מוזרים כשאנשים יוצאים לטיולים - כמו כאלה שלא מוכנים למזג האוויר, לא מביאים מספיק מים... אבל תראו את זה", כתבה המחלקה בפוסט בפייסבוק ביום שלישי שהציג תמונות של המבנה המסתורי שנראה מכוסה בזכוכית מראה. "איך זה הגיע לשם?"

ב-CNN דווח שהמונולית (מצבה, פסל או צורה טבעית העשויה מאבן יחידה) נמצא בסוף השבוע ליד פסגת גז צפונית ללאס וגאס, והוא מזכיר את אלו שצצו בכל העולם זמן קצר לאחר שמונולית כסוף בגובה שלושה מטרים התגלה בסוף 2020 על ידי צוות מסוק שטס מעל מדבר יוטה. לא פחות מ-23 מבנים דומים הופיעו לפתע ברחבי העולם, בין היתר על פסגת הר בקליפורניה, יער ברומניה, והאי וייט מול החוף הדרומי של אנגליה. כמעט כולם נעלמו באותה צורה מסתורית שבה הופיעו.

התצפיות של המונוליתים המסתוריים הואטו במידה רבה מאז 2021, אבל במרץ השנה, בנאי בשם קרייג מיור ממחוז פוויס שבוויילס נתקל באחד במהלך הליכה במעלה גבעה. הוא אמר ל-BBC שנראה שהוא נטוע עמוק באדמה. "לא היו עקבות ברורות מסביב למרות שהגיוני לחשוב שהקמה של משהו כזה יגרום להרבה באלגן", הוא אמר.

לגבי המונולית שנמצא כעת במסלול ההליכה בלאס וגאס, היו גולשים ברשתות החברתיות שטענו שהוא בכלל לא חדש. "כל מי שגר בצד המערבי רואה את זה על בסיס שבועי", נטען בתגובה אחת מתחת לפוסט הפייסבוק של LVMPD. "כן! אני רואה את זה כבר שנים", כתב מגיב אחר, בין פוסטים שמתבדחים על האפשרויות שזה הוקם על ידי חייזרים, מתחנים שובבים או שזה פורטל למימדים אחרים.

"לאובליסקים יש כוח ומטרה לא ידועים. אני חושב שזה מעשה ידי אדם אבל חייזרים עדיין חיים בינינו. שימרו את העיניים פקוחות ואת המצלמות מוכנות", כתב גולש אחד.

זוכרים אותם?
תעלומת המונולית המסתורי שהתגלה באמצע המדבר נפתרה - ואז הוא פתאום נעלם

טוויסט לתעלומה: מונולית מסתורי שמיני הופיע וצבעו זהב - הוא זה "ששולט על כולם"?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אחרים הניחו שזו יצירת אמנות, השערה שהועלתה גם לגבי המונוליתים הקודמים. האוצר דייוויד זווירנר העלה את הטיעון בשנת 2020 שהמונולית ביוטה הוא פרי עבודתו של הפסל המינימליסטי המנוח ג'ון מק'קרקן, ושהוא הוקם איכשהו לאחר מותו ב-2011. מאוחר יותר הוא חזר בו מהתיאוריה ואמר "כשאתה מסתכל מקרוב על התמונות ניתן לראות מסמרים וברגים - שאינם תואמים לאופן שבו ג'ון רצה שהעבודה שלו תיבנה. הוא היה פרפקציוניסט".

במקביל, המעצב טום דנפורד טען בשיחה עם BBC בדצמבר 2020 שהוא הקים את המונולית באי וייט, "בשביל הכיף". לטענתו, "כשראיתי את הראשון צץ (ביוטה) חשבתי שהוא מבריק, ואז השני הופיע וקיבלתי הודעת טקסט מחבר שאומר 'אתה האיש שיכול לעשות את זה על האי שלנו. אני תמיד הייתי מוקסם לחלוטין מעיצוב עתידני, מדע וחלל. הרעיון האמיתי עלה כשחזרתי למשרד והיה לנו לוח ישן של פרספקס מראות."

בנבאדה, משטרת לאס וגאס ניצלה את ההזדמנות להזכיר למטיילים שיוצאים לשבילי הטיול להיות בטוחים שם בחוץ - להביא הרבה אוכל ומים, ערכת עזרה ראשונה, מקור אור, לבדוק את מזג האוויר וליידע אנשים לאן אתם מתכוונים ללכת ומתי אתם צפויים לחזור.

ומה עם המונולית? דובר ה-LVMPD אמר כי הוא "משאיר לגולשים באינטרנט את העבודה של פתירת התעלומה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully