וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעלומה ממשיכה: המונולית המסתורי שהופיע בלב מדבר ביוטה צץ פתאום ברומניה - ונעלם גם משם

2.12.2020 / 23:47

נראה כי המונולית המתכתי - או בשמו השני "הפורטל למימד מקביל" - שעורר סערה ברשת כשנמצא בלב מדבר ביוטה ונעלם מספר ימים לאחר מכן - נמצא עומד יציב בפיאטרה ניאמט שברומניה. כשגם משם הוא הספיק להיעלם תיאוריות הקונספירציה החלו לחגוג

מונולית שנמצא במדבר האדום ביוטה/Utah Department of Public Safety/reuters

הרשת געשה בשבוע שעבר מסיפור המונולית המתכתי שאותר במקרה בלב מדבר ביוטה ונעלם כלא היה כמה ימים לאחר מכן. כעת נראה שהוא למעשה עבר לרומניה - וגם משם כבר הספיק להיעלם.

המונולית שנמצא ברומניה

איך הכל התחיל?

התעלומה החלה כשצוות סריקה של מחלקת הבטיחות הציבורית של יוטה (DPS) הבחין במונולית מתכתי מבריק שניצב בולט בתוך הסלעים האדומים שבמדבר בדרום מזרח יוטה. הם הניחו שמדובר במעשה ידי אדם אך תהו מי הציב מבנה מוזר שכזה בלב מדבר ומה הסיכויים שמדובר ב"פורטל למימד מקביל". סגן ניק סטריט, דובר DPS, אמר ל"טיימס" כי הרשויות בטוחות שהמבנה הוא מיצב אמנות של מישהו, או ניסיון לכך".

ברשת החלו לרוץ הרבה ספקולציות לגבי מוצאו של המונולית, כשרבים השתעשעו ברעיון שמדובר בחייזרים שאחראים לו. אחרים טענו שהמבנה יושב קרוב לפארק הלאומי קניונלנדס ולכן ייתכן שמדובר בשאריות של תפאורה הוליוודית. היו גם כמה חובבי אמנות שטענו כי מדובר ביצירה של ג'ון מקראקן, פסל מינימליסטי אמריקני שהתמחה בפסלים שטוחים שהיו מורכבים בדרך כלל מלוח יחיד, מונוכרומטי, הנשען על קיר. דובר גלריית האומנות דייוויד זווירנר אמר כי ייתכן שמדובר ביצירה של אמן במחווה למקראקן. מאוחר יותר צייץ דיוויד זווירנר תמונה של מה שנראה כפסל כמעט זהה שנמצא בגלריה בניו יורק - מה שמחזק את ההשערה שמדובר ביצירה של ג'ון מקראקן או קופיקאט - אם כי לא ברור כיצד היא הגיעה לאמצע המדבר. מה שהעצים את התעלומה הוא דיווח של הלשכה לניהול קרקעות לפיו המונולית נעלם מהמקום לאחר שנלקח בידי "גורמים לא ידועים" ב-27 בנובמבר, כשרק סלעים נשארו לסמן את המקום בו עמד.

המונולית מיוטה

מונולית שנמצא במדבר ביוטה. Utah Department of Public Safety, רויטרס
מונולית שנמצא במדבר ביוטה/רויטרס, Utah Department of Public Safety

הלשכה לניהול קרקעות ביוטה כתבה בפוסט בפייסבוק: "קיבלנו דיווחים אמינים כי המבנה שהותקן באופן לא חוקי, המכונה 'מונולית', הוסר מהאדמות הציבוריות של יוטה. לא אנחנו הסרנו את המבנה, הנחשב לרכוש פרטי ולכן החקירה עוברת לידיו של השריף המקומי". כמה ימים לאחר ההודעה, צלם המסעות רוס ברנרדס, שנכח באתר עם חברו מייק ניולנדס, חשף כי הוא ראה ארבעה גברים לא מזוהים מסירים את החפץ המהולל. "הם לקחו את זה מכמה סיבות", אמר ניולנדס ל"USA TODAY", "זה פסולת ויש לכבד אדמות ציבוריות. זה לא המקום המתאים לכך. זו סביבה טהורה ורגישה".

האם המונולית מיוטה שייכת לאמן ג'ון מקראקן או נבנתה בהשראתו?

הנה הוא רגע לפני שנעלם

המונולית הרומני

יום לאחר היעלמותו, האובייקט מסתורי - או אחד שממש דומה לו - הופיע ברומניה וגם משם נעלם עשרה ימים לאחר מכן. המבנה המתכתי נמצא בשבוע שעבר בגבעת בטקה דומני בעיר פיאטרה ניאמט שבצפון רומניה - קרוב לנקודת הציון הארכיאולוגית של מבצר פטרודאבה דאצ'יאן. רויטרס דיווחה שלשום כי המונוליט המתכתי הרומני נעלם וציטטה את העיתונאי רוברט יוסוב מהעיתון המקומי זיאר פיאטרה ניאמט: "המבנה בגובה 2.8 מטרים נעלם בן לילה בדיוק כפי שהופיע בשבוע שעבר", אמר יוסוב.

ראש עיריית פיאטרה ניאמט, אנדריי קרבליה, בירך על התגלית בפוסט פייסבוק הומוריסטי ב-28 בנובמבר, יום לאחר שהמונוליט ביוטה נעלם. "היקום עשה את בחירתו", כתב קרבליה, והבטיח ש" אין סיבה לפחד, או לפחות אין סיבה להיבהל למי שמאמין שיש עדיין חיים זרים ביקום". "פיאטרה ניאמט מארחת אובייקט מסתורי", כתב, "הניחוש שלי הוא שכמה חייזרים מתבגרים שובבים ומפחידים עזבו את ביתם עם החללית של הוריהם והחלו לשתול מונוליטים ממתכת ברחבי העולם. תחילה ביוטה ואחר כך בפיאטרה ניאמט. לכבוד הוא לי שהם בחרו בעיר שלנו". הוא הוסיף: "אני אעריך מאוד אם הקבלן פעל לפי הצעדים החוקיים לקבלת היתר בנייה". על אף שראש העיר השתעשע ברעיון, היו לא מעט שתמכו ברעיון שמדובר בחייזרים. אחרים העדיפו לבסס השערות ריאליות יותר. חלק האמינו שמדובר ביצירת אמנות בהשראת הדגם מיוטה, שבעצמו כנראה נבנה בהשראת האמן ג'ון מקראקן. אחרים בטוחים שמדובר במתיחה בהשראת סרטי מדע בדיוני.

הדגם הרומני פחות אטרקטיבי, לא כך?

מונולית מסתורי נמצא ברומניה. www.ziarpiatraneamt.ro/AFP via G, צילום מסך
מונולית מסתורי נמצא ברומניה/צילום מסך, www.ziarpiatraneamt.ro/AFP via G

בדיקה מדוקדקת יותר של המונולית הצביעה באופן מובהק על מקור אנושי, בהשוואה ליצירה האיכותית יותר של יוטה. "אדם לא מזוהה, ככל הנראה רתך מקומי לא מוכשר במיוחד, עשה את זה... כעת כל שנותר הוא רק חור קטן מכוסה באדמה סלעית" אמר יוסוב. דוברת משטרת פיאטרה נימאט, ג'ורג'יאנה מוסו, מסרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי השוטרים עורכים חקירה בנושא המבנה שהותקן באופן לא חוקי באזור ארכיאולוגי מוגן וכעת עוד לא נמסרו ממצאים.

עוד פרטים על המונולית שנעלם ביוטה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully