וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת המונולית המסתורי שהתגלה באמצע המדבר נפתרה - ואז הוא פתאום נעלם

29.11.2020 / 23:56

מונולית מתכתי ומסתורי אותר במקרה באמצע המדבר ביוטה וגרר גל ספקולציות לגביו, החל מחייזרים ועד תפאורה של סרט, אבל נראה שכעת נמצא מי שאחראי לבנייתו (אם כי עדיין לא ברור איך הוא הגיע למיקום המבודד בו נמצא) - ואז פתאום - הוא נעלם!

מונולית שנמצא במדבר האדום ביוטה/Utah Department of Public Safety/reuters

צוות סריקה של מחלקת הבטיחות הציבורית של יוטה (DPS) טס נמוך במסוק מעל ארץ הסלעים האדומים בשבוע שעבר וסרק את הנוף. הצוות עבד עם החטיבה למשאבי חיות בר במטורה לספור את אוכלוסיית הכבשים גדולות הקרניים, שמסתובבות בחלק מבודד זה של המדבר בדרום מזרח יוטה. אך במקום החיות המטפסות, משהו אחר משך את תשומת ליבם של החוקרים - מונולית מתכתי מבריק שניצב בולט בתוך הסלעים האדומים. מבנה מוזר בעל שלושה צדדים שבלט בתוך המדבר שמסביב לו ודמה למשהו מתוך סרט מדע בדיוני - בעיקר אודיסיאה בחלל. מאז התגלית עלו השערות רבות לגבי כיצד הגיע המונלית הזה למקום המבודד, אבל נראה שבסוף השבוע נפתרה התעלומה.

"אחד הביולוגים זיהה אותו ופשוט טסנו ישירות מעליו", אומר הטייס ברט האצ'ינגס לתחנת הטלוויזיה המקומית KSL. "הוא התחיל למלמל- 'וואו, וואו, וואי, תסתובב, תסתובב!' ואני הייתי כמו, 'מה?' והוא אמר - 'יש את הדבר הזה שם - אנחנו צריכים ללכת להסתכל על זה!'". הצוות ירד ברגל כדי לבדוק מקרוב את החפץ ומצא כי מדובר במבנה בגובה כ- 3 או 4 מטרים, והוא מעוגן היטב בסלעים שמתחתיו. "התבדחנו בינינו שאם אחד מאיתנו נעלם פתאום, אז כולנו בורחים", הוא סיפר.רבים מהם חשבו שהם מסתכלים על מבנה שנצור על יד "צורת חיים זרה", אבל ברגע שהם התקרבו הם הבינו שהאובייקט כולל ברגים והוא ככל הנראה מעשה ידי אדם - וכעת התגלה בדיוק מי שם אותו שם.

כך נראה המונולית

מונולית שנמצא במדבר ביוטה. Utah Department of Public Safety, רויטרס
מונולית שנמצא במדבר ביוטה/רויטרס, Utah Department of Public Safety
מונולית שנמצא במדבר ביוטה. Utah Department of Public Safety, רויטרס
מונולית שהתגלה ביוטה/רויטרס, Utah Department of Public Safety

למרות שהאובייקט הוא באופן ברור מעשה ידי אדם, לממחים לא היה מושג מדוע הוא שם - או מי יכול היה לשים אותו שם, כפי שדיווחה ליאה אסמלש ב- CNN. בסרטונים שסופקו על ידי ה- DPS של יוטה, אנשי הצוות נראים מטפסים על הסלעים האדומים המשופעים בסביבה כדי לבחון אותו מקרוב. ה- DPS של יוטה פרסמה ביום שני שעבר תמונות וסרטונים של הממצאים אך הקפידה שלא לחשוף את מיקומו המדויק של המונולית. בהצהרה הזהירו גורמים רשמיים כי סקרנים שינסו להגיע למקום עלולים להיפגע או ללכת לאיבוד אם ינסו למצוא את המבנה.

"המיקום המדויק לא נחשף מאחר שהוא נמצא באזור מרוחק מאוד ואם אנשים היו מנסים לבקר שם, קיימת אפשרות משמעותית שהם עלולים להיתקע ויזדקקו להצלה. אנו קוראים לכל מי שמכיר את מיקומו של המונולית שלא לנסות לבקר בו בגלל תנאי הדרך ", הזהירו במחלקה. כמובן שזה לא הפריע למומחי הרשת למצוא את הקוארדינטות שלה המקום בגוגל ארת' ואף לגלות שעד 2016 המבנה לא היה נמצא שם.

כיוון שהמונולית יושב על אדמות המנוהלות על ידי הממשלה הפדרלית, הוסיפה הלשכה לניהול קרקעות ביוטה כי "השימוש, הכיבוש או הפיתוח של האדמות הציבוריות או המשאבים שלהן ללא אישור נדרש אינו חוקי, לא משנה מאיזה כוכב לכת אתה". סגן ניק סטריט, דובר DPS, אומר ל"טיימס "כי הרשויות בטוחות שהמבנה הוא מיצב אמנות של מישהו, או ניסיון לכך". הלשכה המקומית לניהול קרקעות תחליט בקרוב האם לערוך חקירה במבנה או לא, אך בעוד שהפקידים נותרו מבולבלים מהאובייקט המוזר, הם שמחים על דבר אחד: משימת ספירת הכבשים הצליחה.

והפתרון לתעלומה הוא...

כמובן שבאינטרנט החל לרוץ הרבה ספקולציות לגבי מוצאו של המונולית כשרבים כמובן משוכנעים שמי שאחראי לו הם חייזרים. כפי שדווח ב-Gizmodo, מי שניסו לאתר את הקואורדינטות של המבנה באמצעות תמונות לוויין מ- Google Earth. אמרו שנראה שהמבנה יושב קרוב מאוד לפארק הלאומי קניונלנדס, מה שהוביל להשערה שייתכן שמדובר בשאריות של תפאורה הוליוודית. מספר סרטים ותוכניות טלוויזיה ידועות צולמו בפארק, כולל "Westworld" של HBO, שהחל לצלם בשנת 2016, וגם אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון, תלמה ולואיז ו- 127 שעות ועוד.

המבנה של המונולית גרם לרבים להשוות אותו לסצנה בסרט הקלאסי של סטנלי קובריק משנת 1968: אודיסיאה בחלל, בה מונוליתים שנשלחו מהחלל החיצון משפיעים על האבולוציה האנושית ומעבירים מסרים מסתוריים מחייזרים. עם זאת, רוב הסרט הזה צולם והופק באנגליה. "האם המונולית היה אביזר בסרט בעל תקציב גדול או בתוכנית טלוויזיה? השאלה הזו עדיין באוויר, אבל זה נראה כמו הסבר מתקבל על הדעת יותר מאשר חייזרים. למרות שאנחנו באמת מקווים שזה היה חייזרים", נכתב ב-Gizmodo. בכל מקרה, דובר מטעם ועדת הקולנוע ביוטה, אמר לניו יורק טיימס, כי "למיטב ידיעתנו, המונולית שנמצא ביוטה אינו חלק מהפקה קולנועית."

כמה מחובבי אמנות מיהרו גם לערוך השוואות בין המונולית המוזר ליצירתו של ג'ון מקראקן (1934-2011), פסל מינימליסטי אמריקני שעבד בחוף המערבי במשך רוב חייו, והתמחה בפסלים שטוחים שהיו מורכבים בדרך כלל מלוח יחיד, מונוכרומטי הנשען על קיר. אולם גם התיאוריות הללו התבדו, לפחות בהתחלה: "אמנם לא מדובר ביצירה של האמן האמריקני המנוח ג'ון מקראקן, אך אנו חושדים כי מדובר ביצירה של אמן עמית שעושה מחווה למקראקן", אמר דובר של גלריית האומנות זווינר לעיתון "ארט".

מקראקן התגורר בניו מקסיקו לפני מותו בשנת 2011 ואת עבודתו מייצגת כיום גלריית דיוויד זווינר שמאוחר יותר פרסמה הצהרה עבור הניו ורק טיימס לפיה "מומחי הגלריה חלוקים בדעתם בנושא הזה, אבל רובנו מאמינים שזו בהחלט עבודה של ג'ון. מי ידע של- 2020 יש הפתעה נוספת עבורנו. בדיוק כשחשבנו שראינו הכל".

ביום רביעי צייץ דייוויד זווינר בטוויטר: "הפורטל ליוטה נמצא בגלריית שלנו ברחוב ה -20". בציוץ הייתה תמונה של מה שנראה כפסל כמעט זהה שנמצא בגלריה בניו יורק, מה שמאשר לכאורה את העובדה שהמונולית המדברי ביוטה אכן נעשה על ידי ג'ון מקראקן - אולם עדיין לא ברור איך בדיוק היא הגיעה לאמצע המדבר.

הציוץ שפתר את התעלומה?

למרות האזהרות - היו מי שמצאו את המקום והגיעו אליו

התעלומה מסתבכת - המונולית נעלם

אבל בדיוק כשהיה נראה שהתעלומה נפתרה - CNN דיווחו שהמונולית נעלם מהמקום לאחר שהוא נלקח על ידי "גורמים לא ידועים" מתישהו במהלך סוף השבוע, כך מסרה מחלקת ניהול הקרקעות ביוטה בפוסט בפייסבוק. "קיבלנו דיווחים אמינים כי המבנה שהותקן באופן לא חוקי, המכונה 'מונולית', הוסר" מהאדמות הציבוריות של יוטה. לא אנחנו הסרנו את המבנה, הנחשב לרכוש פרטי ולכן החקירה עוברת לידיו של השריף המקומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully