וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני משעינה את המושב לאחור במטוס ושכולם יתפוצצו

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 11:02

יש האומרים שלהשעין את המושב לאחור במטוס - זו פעולה גסה. אבל סופי פוסטר, עיתונאית תיירות ב"דיילי מייל", לא מסכימה וטוענת שמותר לכם "להתרווח" קצת בקופסת הסרדינים במחלקת תיירים הצפופה. מסכימים? ענו על הסקר שלנו

פעוטה קופצת על מגש אוכל במטוס/צילום: Reddit

מיליוני נופשים עומדים לטוס לחו"ל הקיץ הזה, וכמו בכל עונת חופשות יש מחלוקת אחת במטוס שלא נס ליחה: השענת המושב לאחור במטוס - לגיטימית או לא?

מצד אחד - אלה שחושבים שהורדת המושב היא חטא. ומאידך, אלה שחושבים שזו זכות שמותר להם לממש.

עוד בנושא:
האם לאסור על השענת המושב לאחור בטיסה?
חלון או מעבר? מה בחירת המושב במטוס אומרת עליך
תיעדה נוסע מאחוריה נותן אגרופים למושב שלה - אך ברשת מאשימים אותה


ויכוחים רבים בנושא עולים לרשתות כמו X (בעבר טוויטר), טיקטוק ו-Reddit בעולם בכל עונת תיירות, שמדברים על נוסעים שדופקים מושבים בברכיים, גונבים מקום לרגליים, או מפילים את האייפדים על ידי דחיפת המושב שלהם למצב שכוב.

אבל לטענת סופי פוסטר (Sophie Foster), סגנית עורך במדור התיירות של ה"דיילי מייל" הבריטי, היא לוחצת על הכפתור הקטן במושב כדי להזיז את המושב האחורי שלה כמה סנטימטרים בכל פעם שהיא טסה. בטור מיוחד שכתבה למדור שלה, היא מסבירה שהיא רואה את זה כחלק מחבילת הטיסה שהיא רכשה. "עם כל כך מעט יוקרה שנותרה במטוסים במחלקות תיירים, זה למען האמת משהו שאני רוצה לנצל", היא כותבת.

נוסעת ישנה בזמן טיסה. ShutterStock
לגיטימי או לא? השענת המושב לאחרו בטיסה/ShutterStock

"אני רוצה ושילמתי על זה"

פוסטר מוסיפה: "כשאת מזמינה מושב בתשלום בטיסות לואוקוסט ואחרות, זה אומר ששילמת עבור מקום לשבת, שולחן מגש, חגורת בטיחות, הובלה וכן, היכולת להישען מעט כדי שתוכלי להירגע, לנמנם, או פשוט כדי להילחץ קצת פחות בזמן שאת מתפרצת לתוך השמיים בקופסת פח. במקרים רבים בטיסה, כל דבר אחר עולה אקסטרה - משליחת מטען ועד להעלות תיק לתא הנוסעים, אוכל, שתייה ואפילו אוזניות. אז למה שלא תיהנו מקטע האחרון של היוקרה שמציעה חברת תעופה לאלו שטסים במושבים הזולים ביותר?

"אני בהחלט אעשה זאת, כי אני רוצה ושילמתי על זה. ולעולם לא אשמור טינה לנוסע שלפניי אם הוא רוצה לרבוץ קצת בזמן שהוא במחלקת תיירים (במחלקת עסקים או פרימיום אקונומי הבעיות סביב שכיבה מתפוגגות, כי כולם מקבלים נתח גדול של נדל"ן במטוס). אני פשוט אשב במושב שלי ואקח בחזרה את המרחב שלי מאלה שמאחוריי".

ולגבי אלו ששואלים "מה עם אלה מאיתנו שגבוהים או צריכים את החלל הנוסף?" אז פוסטר אומרת שתתלוננו אצל חברת התעופה שסידרה את המושבים באופן כה צפוף (כדי להרוויח עוד מקום לנוסעים). "בני אדם הולכים וגדלים, ואילו המושבים הולכים וקטנים ואם זה משהו שמשפיע לרעה על רבים כל כך, למה המתלוננים לא נוקטים בפעולה, מפרסמים מכתבים ומתעללים במנכ"לי חברות תעופה עד שמשהו משתנה? לחלופין, הזמינו את שורת היציאה או מושבים עם מרווח רגליים נוסף", היא כותבת. "אם אתה בגובה שני מטרים כמו חבר שלי, אתה יכול אפילו לשאול את אנשי הצוות בשער העלייה למטוס אם יש מושב מרווח יותר, וכשהם מסתכלים עליך, מלמעלה למטה, לעתים קרובות הם יעבירו אותך למושב מרווח יותר בחינם אם אחד זמין".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
נוסעים ישנים בטיסה. ShutterStock
"לעולם לא אשמור טינה לנוסע שלפניי שרוצה לרבוץ קצת". נוסעים ישנים בטיסה/ShutterStock

להשעין המושב - לא בכל מצב

"עלי לציין שיש כמה נקודות בטיסה שבהן תמיד לא הייתי משעינה את המושב שלי לאחור (אני לא מפלצת מוחלטת) - במהלך ההמראה והנחיתה (כיוון שאלה הם דרישה) ובזמני הארוחה. למנוע ממישהו לאכול פסטה טעימה של עגבניות מלוחות במיוחד ורולדה יבשה, זה משהו שלעולם לא הייתי עושה - בין השאר כי זה יעצבן את הצוות. אבל הצוות יהיה לצידך אם השענת המושב שלך תעורר ויכוח בכל זמן אחר.

"עדיין לא משוכנעים שכדאי לכם להשעין את המושב כדי לקבל עוד קצת מקום? אתם אף פעם לא יכולים לדעת - זה עשוי להקל על חלק מהלחץ שאתם כנראה מרגישים בטיסה".

האם לדעתכם זה בסדר להשעין את המושב שלכם לאחור במטוס?

כן, תן להרגיש קצת נוחות
לא, זה מפריע לנוסע/ת שמאחוריי
1742 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully