וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משולש ברמודה" הבריטי גבה את חייהם של 50 בני אדם ב-17 שנים

16.5.2024 / 18:03

משולש ברמודה הוא אחד המקומות המסתוריים ביותר בעולם בשל מספר כלי הטיס והספינות שדווח על היעלמותם בעת שעברו בו. מסתבר שלבריטניה יש אזור בעייתי משלה עם מטוסים שעברו בו ולא שבו

מה קרה לתעלומת משולש ברמודה?/ירון זילברשטיין

"משולש ברמודה" הוא אחד המקומות המסתוריים ביותר בעולם והאכזריים שבו נטען שנעלמו הרבה מאוד מטוסים שהתרסקו שם מסיבה שאינה מובנת עד היום. האזור הזה נמצא בין פלורידה לפורטו ריקו באוקיינוס האטלנטי, אבל מסתבר שגם לבריטניה יש "משולש ברמודה" טרגי משלה, שבו נהרגו לפחות 50 אנשים בהתרסקויות מטוסים לאורך 17 שנים.

"משולש ברמודה" הבריטי משתרע על השטח שבין דרבישייר ויורקשייר בפארק הלאומי פיק, והוא מחביא עבר אפל,כששרידי המטוסים המחלידים שנותרו בו מספרים חלק מהסיפור של התרסקויות המטוסים שהתרחשו שם - בין הגבעות מעל גלוסופ, מעט מעבר לגבולות מנצ'סטר רבתי, שכעת נותר שם רק שדה קברים מתכתי.

מבין התאונות הקטלניות הרבות שהתרחשו באזור, אחת המפורסמות הייתה של מטוס חיל האוויר האמריקאי B-29, הידוע בכינוי " מפציץ בליקבלו" או "חשוף יתר על המידה". בואינג B-29 סופרפורטרס (באנגלית: B-29 Superfortress - מבצר־על) הוא מפציץ כבד מתוצרת חברת בואינג האמריקנית והוא היה המפציץ העיקרי של חיל האוויר האמריקני בזירת האוקיינוס השקט במהלך מלחמת העולם השנייה כשמפציצי B-29 אף הטילו את פצצות האטום על הערים היפניות הירושימה ונגסאקי, באוגוסט 1945. עד ליציאתו משירות בשנת 1960, נבנו כ־3,970 מטוסים כאלה.

@ukhiddengems B29 Crash Site | The Bleaklow Bomber was a US Air Force (USAF) Boeing RB-29A Superfortress which crashed near Higher Shelf Stones on Bleaklow in the Peak District in 1948. It was modified as a reconnaissance aircraft, rather than as a B-29 bomber. #peakdistrict #travel #b29crash #tiktoktravel #fyp #foryou ♬ Epic Emotional - AShamaluevMusic

הטייס של המטוס המפציץ שחלף בתוך עננים סמיכים, היה משוכנע שכבר חצה את הגבעות והחל בהנמכה, אולם התנגש בגבעה בנובמבר 1948. ההתנגשות גבתה את חיי כל 13 האנשים שהיו על סיפונו.

בפגיעה בגבעה התרסק המטוס לחלוטין, ופיזר שברים על פני כל הגבעות באזור. רק זנב המטוס נותר שלם. בבוקר שלמחרת ההתרסקות, נמצאו גופות הצוות והנוסעים ופונו לבסיס חיל האוויר הסמוך..לפי הדיווחים, בעת ההתרסקות, המטוס נשא גם 7,400 דולר במשכורות עבור המשרתים בבסיס חיל האוויר - ו הכסף שרד את האש ונמצא בשלמותו בזירת ההתרסקות על ידי המשטרה הצבאית.

עכשיו, 76 שנה אחרי, מטיילים יכולים לבקר במקום ההתרסקות שם ניתן לראות חלקים מהמטוס ליד צלבים מעץ ולוח זיכרון עליו כתוב: "ספק אם הצוות אי פעם ראה את הקרקע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

למרות שמדובר במוקד משיכה פופולרי בקרב מבקרים, רבים מהתושבים המקומיים כלל לא מודעים לקיומם של השברים.שכוללים חלקים מהמנועים, החלונות וגוף המטוס.

בתוך 17 שנה מאז ההתרסקות, התרחשו עוד שבע התרסקויות מטוסים הרסניות בפסגות הללו, שהביאו למניין כולל של 50 הרוגים והעניקו למקום את הכינוי הלא מחמיא "משולש ברמודה של בריטניה".

הנחמה היחידה בכל אובדן החיים הטרגי הזה היא שהמוניטין של הפארק הלאומי פיק כ"מחסל מטוסים מסתורי" היה קצר יחסית. תנאי מזג האוויר הקשים כבר לא מספיקים כיום כדי לבלבל טייסים עם ציוד חדשני יותר ולהפיל את המטוסים שלהם - בזכות התפתחויות בטכנולוגיית התעופה. האסון האחרון במקום התרחש בשנת 1956.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully