וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משולש ברמודה? מעל 20,000 איש נעלמו ב"משולש אלסקה" ללא הסבר

19.11.2023 / 0:11

משולש אלסקה הוא אולי הרבה פחות מפורסם כאזור מסתורי מאשר משולש ברמודה, אבל מסתבר שהוא אחראי להיעלמותם של הכי הרבה אנשים אי פעם. מה הסיבה לכך? אף אחד לא יודע

תעומת משולש אלסקה/PRIME

המיתוס סביב משולש ברמודה מפורסם וידוע, אבל מעט מאוד אנשים שמעו על משולש אלסקה - למרות שהוא המקום שבו נעלמו יותר אנשים מאשר כל מקום אחר בעולם. כמה? ובכן, על פי ההערכות לא פחות מ-20,000 בני אדם נעלמו ברצועת האדמה שקרובה לעיר ג'ונו שבאלסקה מאז שנות ה-70.

בהתחשב בעובדה שמדובר באזור שמאוכלס בדלילות רבה, מספר הנעלמים בו הוא פשוט מדהים, כאשר על פי ההערכות בממוצע 2,250 אנשים נעלמים שם בכל שנה. אם אתם רוצים להתחמק מהגעה לשם, המיקום של משולש אלסקה מוגדר באופן רופף, אבל בגדול הוא נמצא בין שלוש הנקודות של אנקורג' וג'ונו בדרום, לבין Utqiagvik, עיר קטנה ונידחת שנמצאת בחוף הצפוני.

האנשים הכי מפורסמים שנעלמו באזור הזה הם תומאס בוגס, בכיר בממשל המקומי וניק בגיץ', איש קונגרס מאלסקה. שני הפוליטיקאים האלו נעלמו ב-16.10 בשנת 1972 בזמן שטסו במטוס קל מאנקורג' לג'ונו, כאשר יחד איתם נעלמו גם הטייס דון ג'ונז וראסל בראון. נעשו הרבה מאמצים למצוא את ארבעת הנעדרים, אבל שום גופה לא נמצאה וגם לא שאריות של המטוס הנעלם. התקרית הזו הציתה הרבה מאוד תיאוריות קונספירציה, בעיקר בגלל שבוגס היה חבר בוועדת וורן, הגוף הרשמי שהוקם כדי לחקור את ההתנקשות בנשיא ארה"ב ג'ו קנדי ולפי הדיווחים לא הסכים עם רבים מממצאי הוועדה.

מקרה בולט נוסף היה ההעלמות של גארי פרנק סותרדן, ניו יורקי בן 25 שהגיע למדבריות של אלסקה באמצע שנות ה-70 למסע ציד, אך הוא מעולם לא חזר הביתה. בקיץ 1997, צייד מצא גולגולת אנושית לאורך נהר הפורקופין שבצפון מזרח אלסקה, שממנה הושג דנ"א בשנת 2022. חוקרים מטעם הצבא הגיעו מאוחר יותר למסקנה שהגולגולת שייכת לסותרדן, שככל הנראה מת בהתקלות אלימה עם דוב.

עוד דברים שקורים באלסקה
הצצה נדירה: ככה נראים החיים בעיירה בה כל התושבים גרים בבניין אחד

דוב נכנס לעיירה, השתולל, רדף אחרי תושבים וגרם למותם של אישה וילד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אז מה קורה שם?

באתר המדעי iflscience כתבו שבמקום הסברים של כוחות מיסטיים או ביקורים של חייזרים, מבחינה הגיונית נראה מובן מאליו שהחלקים המרוחקים של אלסקה הם מקום שקל מאוד להיעלם בו. באלסקה יש יותר איילי צפון מאנשים והיא המדינה האמריקאית הכי גדולה מצד אחד (שטחה 1,717,854 קמ"ר) והכי פחות מאוכלסת מצד שני - רק 730,000 אנשים חיים בה, כלומר רק 1/20 מאחוז אחד של שטח המדינה מאוכלס.

כל השאר היא שממה נטושה יחסית, עם רכסי הרים מחוספסים, קרחונים, מזג אוויר קר בצורה קיצונית, מיליוני אגמים, אינספור נקיקים, עמקים עצומים והרבה מאוד דובים קטלניים.

אבל כמובן שלא ניתן בלי הסברים על טבעיים ותיאוריות קונספירציה, עם מספר שיא של תצפיות של עב"מים משולשים, רוחות רפאים ויצורים "אגרסיביים" דמויי ביגפוט או ייטי.

ההעלמויות המסתוריות הואשמו במהלך השנים בכל דבר אפשרי, מהפרעות אלקטורמגנטיות שמשבשות אצת המצפנים של המטיילים, דרך חטיפות של חייזרים, ועד יצור אוכל בשר דמוי ביגפוט שנקרא וונדיגו - יצור מיתולוגי או רוח רעה שמקורם בפולקלור של שבטי האומות הראשונות של אלגונקווין שבסיסם ביערות החוף המזרחי של קנדה, באזור המישורים הגדולים של ארצות הברית ובאזור האגמים הגדולים של ארצות הברית וקנדה. לעתים קרובות אומרים כי הוונדיגו הוא רוח מרושעת, המתואר לעיתים כיצור בעל מאפיינים דמויי אנוש, המחזיק בבני אדם. ידוע כי הוונדיגו מעורר תחושות של בצע / רעב שאינו יודע שובע, את הרצון לקניבליזציה של בני אדם אחרים, כמו גם את הנטייה לרצוח באלה שנמצאים בהשפעתו.

בסרט תיעודי חדש של ערוץ דיסקברי סיפרו עדי ראייה על כמה מתצפיות העב"מים המסתוריות והמרתקות ביותר באזור. אחד מהם, ווס סמית', אמר שהעצמים המשולשים ה"מוזרים מאוד" שראה בשמיים ריחפו לא זזו כמו מטוסים. הכלים המסתוריים התעופפו בגובה נמוך והיו שקטים לחלוטין ואפילו לא פלטו זמזום כמו רחפן. "זה כאילו כל מה שלימדו אותנו אי פעם יצא מהחלון - כי איך זה אפשרי?" הוא שאל.

בדיילי סטאר דווח שעובדי הצלה מנוסים שנשלחו לחקור את מקרי הנעדרים הרבים במדינה דיווחו ששמעו קולות פנטום, חוו בילבול וסחרחורות עקב מה שהגדירו "תכונה לא ידועה של מדבריות השממה של אלסקה".

השאלה האם ישנה תופעה פיזיקלית לא ידועה שאחראית לאורות שמופיעים בשמי הלילה של אלסקה נותרה בגדר תעלומה. מומחית העב"מים דבי זיגלמייר מאמינה שאלסקה "אטרקטיבית" לחוצנים דווקא בגלל שהיא לא ממש מאוכלסת. "הם יכולים ללכת לאן שהם רוצים", אמרה דבי, שהיא חוקרת צוות הכוכבים של ארגון מחקר העב"מים MUFON. "זו האטרקציה של אלסקה."

המטפל בהיפנוזה וחוקר התופעות העל-טבעיות ג'וני אנוך אמר ש"ברור שמשהו מוזר קורה במשולש אלסקה". הוא משער שבכירים בצבא האמריקני נמצאים בקשר חשאי עם מי - או מה שזה לא יהיה שאחראי למסתורין.

בעוד שחייזרים הואשמו במספר הלא פרופורציונלי של דיווחים על נעדרים במשולש אלסקה, כמה מומחים על טבעיים חושבים שיכול להיות להן הסבר אחר לגמרי.

קליף ברקמן הוא קריפטוזולוג (תחום פסאודו-מדעי העוסק בחקר יצורים, בעיקר בעלי חיים, אשר נחשבים בדרך-כלל למיתולוגיים, דמיוניים או נכחדים,) והוא אומר ש"כל דבר, בכל גודל", יכול להסתתר במדבריות אלסקה. "עם כל כך הרבה בתי גידול פנטסטיים וכל כך מעט אנשים להתחרות בהם, לסאסקואץ' יש בעצם שליטה באלסקה". כלומר הוא טוען שמי שאחראי לאותם אנשים נעדרים הוא הגרסה המקומית לביגפוט, היצור המיתולוגי שמתואר כיצור דמוי אדם גדול ממדים בעל טביעות רגל ענקיות - שקיומו מעולם לא הוכח. עוד הסבר שהושמע לא פעם להעלמויות הרבות באלסקה הוא התקפות של חיות אדם פרהיסטוריות ענקיות - בזמן שכמובן, הההסבר ההגיוני והפשוט ביותר הוא שהשטח שם בלתי עביר ברובו ומזג האוויר בלתי צפוי וקשוח.

אבל עם כל כך הרבה אנשים נעדרים, שלא ייראו שוב, אי אפשר להכחיש שיש תעלומה שמחייבת פתרון במשולש אלסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully