וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים עונה: אלו החופים הכי שווים ויפים באירופה ב-2024

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 16:40

בספרד לבדה נמצאים ​​28 אחוזים מהחופים הטובים ביותר באירופה, כך לפי דירוג חדש שבדק את החופים הכי טובים ביבשת לפי מדד איכות המים, בטיחות, פופולריות, מזג אוויר ונגישות. ומי במקום הראשון ב-2024

חוף פסייאקה, קרואטיה/צילום: יוטיוב

הקיץ מזדחל אלינו מהר וגם באירופה מתחיל להתחמם, בטח כשחופשת פסח "יוצאת" השנה על סוף אפריל. אז אם אתם הולכים על חופשה שתשלב ביקור בחופי ים באירופה, אז הכתבה הזו בדיוק בשבילכם.

פלטפורמת הזמנות עולמית של ריטריטים (יוגה, מדיטציות, טיפולים וסדנאות) בשם BookRetreats, דירגה חופים ברחבי 16 מדינות אירופיות על סמך מה שלטענתם הכי חשוב לתיירים: פופולריות, מזג אוויר, בטיחות, נגישות ואיכות המים. באמצעות נתונים מביקורות בגוגל, דירוגי בטיחות מ"מדד השלום העולמי" ומידע על איכות המים מהסוכנות האירופית לאיכות הסביבה (EEA), כל מיקום קיבל ציון מ-0 עד 1 עבור קטגוריות הנ"ל עם ציון אפשרי כולל של 5.

מתוך יותר מ-14,000 יעדים, חברת הזמנת הריטריטים בחנה מקרוב 251 חופים. היא ניתחה את כולם מהמקומות המבודדים הפופולריים ביותר - רחוק מנמלי תעופה מרכזיים - כמו פראיה דה סמוקיירה (Praia da Samoqueira) בפורטוגל, או קאלה מריולו (Cala Mariolu) באיטליה ועד למדינות כמו קפריסין שבהן 99.2 אחוז מאתרי הרחצה דיווחו על איכות מים מצוינת.

עוד על חופים לפני החופשה שלכם:
כבר סימנתם וי? 20 החופים הכי מדהימים באירופה
5 יעדים עם חופים מטריפים לחופשת בטן-גב ארוכה בעולם
איפה אסור להרעיש ומה בחינם: מדריך לחופי הכינרת

חוף קאלה מריולו, סרדיניה. ShutterStock
חוף קאלה מריולו, סרדיניה/ShutterStock

אלו הם החופים הטובים ביותר באירופה לביקור בקיץ הזה

25 החופים הטובים ביותר באירופה פרוסים על פני היבשת מיוון, דרך קרואטיה ועד גרמניה. אבל כשזה מגיע לעשרת הראשונים, יש אזור אחד שבולט בדירוג הזה - חצי האי האיברי.

חוף מרינהה (Marinha) בפורטוגל מגיע למקום העשירי ופראיה דה פאלסיה (Praia da Falésia) במקום השני. בספרד, חוף קאלה קומטה (Cala Comte) זכה במקום השישי, לאס קנטרס (Las Canteras) במקום הרביעי וחוף לה קונצ'ה (La Concha) מדורג במקום הראשון.

כלומר, בחצי האי האיברי נמצאים רבים מהחופים הטובים ביותר ביבשת. למעשה, בספרד לבדה נמצאים 28 אחוזים מהחופים הטובים ביותר באירופה, כך לפי דירוג BookRetreats.

הנה מבט מקרוב על חמשת החופים הראשונים ברשימה.

עוד בוואלה!

החל מאפריל: החוק החדש בחופי יוון שכל ישראלי חייב להכיר

לכתבה המלאה

5. לאמה מונצ'ילה, איטליה: הניחו את מגבת החוף שלכם במפרץ איקוני

במקום החמישי דורג חוף החצץ של לאמה מונצ'ילה (Lama Monachile) באיטליה. המפרץ הזה ששוכן בין שני צוקים מרהיבים באמצע העיירה פוליניאנו א-מארה (Polignano a Mare) בדרום הים האדריאטי. לחוף יש דירוג של 4.7 מ-5 מתוך 14,900 ביקורות בגוגל.

הקיץ היא עונה מושלמת לאוהבי שמש במקום, והטמפרטורה הממוצעת בעונה היא 30 מעלות צלזיוס ומצב "הדגל הכחול" שלו מבטיח איכות מים צלולה ומצוינת. איטליה מדורגת במקום ה-34 בעולם מבחינת בטיחות, וחוף זה נגיש בקלות גם ברכב במרחק של 50 ק"מ בלבד מנמל התעופה בארי.

בסך הכל זה מזכה את לאמה מונצ'ילה בציון של 4.15 מתוך 5 - החוף האיטלקי המדורג הגבוה ביותר ברשימה.

חוף לאמה מונצ'ילה, איטליה. ShutterStock
חוף לאמה מונצ'ילה, איטליה/ShutterStock

4. חוף לאס קנטראס, ספרד: תפוס קרניים מבלי לעזוב את העיר

בלב התוסס של לאס פלמאס, גראן קנריה, לאס קנטראס (Las Canteras Beach) הוא החוף בעל הניקוד הגבוה ביותר באיים הקנריים. יש לו גם דירוג של 4.7 מ-5 מתוך 14,400 ביקורות של מטיילים.

שמש אינסופית מביאה לטמפרטורות קיץ של 28 מעלות צלזיוס ואיכות המים מצוינת על פי נתוני הסוכנות הסביבה האירופית (EEA) - בונוס גדול אם אתם מתכננים לשחות מהחוף ולחוות את שונית הלבה התוססת שלה ששופעת ביצורים ימיים. בנוסף, ספרד מדורגת במקום ה-32 בעולם מבחינת בטיחות, ולכן החוף זוכה לאותו ציון בטיחות כמו שאר החופים הספרדיים ברשימה. כשזה מגיע לנגישות, לאס קנטראס נמצא במרחק של 22.5 ק"מ בלבד מנמל התעופה של גראן קנריה.

בסך הכל, BookRetreats מעניק לחוף הזה ציון של 4.21 מתוך 5, כלומר הוא החוף הרביעי הטוב ביותר באירופה.

לאס קנטראס, ספרד. ShutterStock
לאס קנטראס, ספרד/ShutterStock

3. חוף פסייאקה, קרואטיה: גלה פנינה נסתרת בים האדריאטי

חוף פסייאקה (Pasjača) השוכן בין צוק גבוה לים האדריאטי, הוא החוף העליון בקרואטיה. החוף קיבל דירוג של 4.8 מ-5 מתוך יותר מ-2,400 ביקורות - פחות מאחרים אבל זו אינדיקציה לכך שהחוף יכול להיות פנינה נסתרת אמיתית. הטמפרטורה מגיעה ל-28 מעלות צלזסיוס במהלך הקיץ וגם המים באיכות מעולה, ולחובבי מים חמים מדובר בים החם ביותר באוגוסט. קרואטיה נמצאת במקום ה-14 בעולם מבחינת בטיחות, מה שגם העניק לחוף הזה כמה נקודות נוספות בדירוג, והוא גם מאוד נגיש מנמל התעופה צ'יליפי (דוברובניק) - מרחק של 7.5 ק"מ בלבד.

עם ציון כללי של 4.22 מתוך 5, חוף פסייאקה הוא השלישי הטוב ביותר באירופה.

חוף פסייאקה, קרואטיה. ShutterStock
חוף פסייאקה, קרואטיה/ShutterStock

2. פראיה דה פאלסיה, פורטוגל: להתחמם מתחת לצוקים זהובים

מוקף בצוקי החימר הזהובים של האלגרבה, לחוף פראיה דה פאלסיה (Praia da Falésia) יש דירוג ממוצע של 4.7 מ-5 מתוך 13,000 ביקורות בגוגל. ימי שמש בהירים מגיעים לממוצע של 28 מעלות צלזסיוס בקיץ, וכמו כל שאר החופים בחמישייה הראשונה - יש לו איכות מים מעולה. מבחינת הבטיחות, פורטוגל מדורגת במקום השביעי בעולם - אחת מחמש מדינות החוף הבטוחות ביותר באירופה. והגישה לחוף קלה, כשפראיה דה פאלסיה נמצא במרחק של 31.4 ק"מ נסיעה בלבד מנמל התעופה של פארו.

חוף פראיה דה פאלסיה, פורטוגל. ShutterStock
חוף פראיה דה פאלסיה, פורטוגל/ShutterStock

1. חוף לה קונצ'ה, ספרד: בקרו בחוף הטוב ביותר באירופה

חוף לה קונצ'ה (La Concha) נמצא ממש מזרחית לבילבאו, ליד הגבול בין צרפת לספרד. החוף זכה לאחד מהדירוגים הגבוהים ביותר באירופה עם ממוצע של 4.7 מ-5 ומעל 21,000 ביקורות בגוגל. בקיץ הטמפרטורות הממוצעות עומדות על 24 מעלות צלזסיוס, ואיכות המים המעולה הופכת אותו למקום נהדר לשחייה.

גם לא קשה להגיע גם לחוף - בסביבות 30 דקות מנמל התעופה של סן סבסטיאן. ובקטגוריית הבטיחות, כאמור, ספרד מדורגת במקום ה-32 בעולם, מה שנותן ללה קונצ'ה בסך הכל ציון של 4.29 מתוך 5, מה שמקנה לו את המקום הראשון ברשימה.

חוף לה קונצ'ה, ספרד. ShutterStock
חוף לה קונצ'ה, ספרד/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully