וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הבית הבודד ביותר בעולם - והוא נמכר בכמעט חצי מיליון שקלים

16.5.2024 / 0:01

הבית הבודד בעולם שוכן על אי מבודד במרחק של שעתיים נסיעה מהעיר או משדה התעופה הקרובים ביותר. לבעליו החדשים יש תכניות שאפתניות לגביו

ככה נראה הבית הבודד בעולם/https://fyr.no/

לפעמים רעשי היומיום רק גורמים לנו לרצות לברוח לאיזה אי בודד. בני משפחת בירוי הם בין היחידים שיכולים להרשות לעצמם לעשות את זה. הם הבעלים של הבית הבודד ביותר בעולם ששוכן על אי מבודד, שעתיים נסיעה מהעיר או משדה התעופה הקרובים ביותר. לבעליו החדשים של הבית יש תכניות שאפתניות עבורו - אבל אל תחשבו שאתם מוזמנים להתארח.

סקאלמן הוא האי הרחוק ביותר בארכיפלג שאליו הוא שייך ואין אליו כניסה למבקרים. כדי להגיע לאי מהעיר הקרובה ביותר או משדה התעופה הקרוב ביותר, המבקרים (שוב, לא אתם. אתם לא מוזמנים) צריכים לקחת שתי מעבורות נפרדות ואחריהן לשוט בסירה למרחק של 6.5 קילומטרים. הבניין היחיד על הקרקע הוא בית קטן ועליו מגדלור ישן, מפחיד ורעוע.

על אף שסקאלמן נטול בני אדם, עבור זוג אחד זה הולך, ככל הנראה, להיות המקום המושלם לנופש, שכן הם הוציאו סכום עתק של 89,000 ליש"ט (כ-412 אלף שקלים) כדי לקנות אותו. האי הקטן - שמשמש גם כשמורת ציפורים מוגנת ויושב בקצה הצפוני של אזור מערב נורבגיה, ממערב לטרונדהיים - הוכיח את הפופולריות שלו כשלקוני הבית היחיד שבו נרשמו מתחרים. הוא יצא לשוק תמורת 36,000 ליש"ט, אך נמכר במחיר של כמעט פי שניים וחצי מהמחיר ההתחלתי לאנדראס בירוי ואשתו, מונה קרוז בירוי.

אנדראס, מטונסברג, שדרומית לאוסלו, הוא בעלים של חברה שקונה ומוכרת נכסים. אנדראס אמר לתקשורת המקומית: "בילינו באזור הרבה במהלך השנים, אנחנו אוהבים אותו ודגנו הרבה בסביבת סקאלמן. זה היה מאד רלוונטי עבורנו. אנחנו עוסקים הרבה ברכוש במקצוענו ואוהבים פרויקטים. לא בכל יום אתה יכול לקנות בית מגדלור. חשבנו שזה יהיה מגניב לשחזר אותו כדי שיהיה טוב כמו שהוא צריך להיות ואז נוכל לבלות יותר זמן באזור במקום שהוא שלנו".

עוד מקומות ביזאריים בנורבגיה
אסור למות, אסור להיוולד וחובה לשאת אקדח: הצצה נדירה לאי הנורבגי הביזארי

האי שבו חיים בחושך 24/7 ומסתבר שזה לא כל כך רע

לרכישת סקאלמן הגיעו תחילה חמש הצעות, אך רק שני צדדים נאבקו עליו עד הסוף. אנדראס ומונה מתכננים "לשפץ לחלוטין את הבניין", אבל הם יודעים שהם יצטרכו להשקיע יותר מזומנים בתהליך. אנדראס אמר: "צריך לקיים דיאלוג עם העירייה וגורמים אחרים, אבל המטרה היא שזה יהיה במצב טיפ טופ. זה לא יהיה בחינם, זה בטוח".

עוד מועמד לתואר

מה הסיפור האמיתי של "הבית הבודד בעולם"?

לכתבה המלאה

המגדלור של סקאלמ, שגובהו 16 מטרים, נבנה ב-1907. השומר הראשון שלה היה אנטון לונד, שיצא למסע עם החוקר המפורסם רואלד אמונדסן. השמועות הן שעדיין ניתן לראות את טביעת הרגל של הכלב שלו על האי.

האור הראשי על גבי המגדלור פולט הבזק לבן אחד כל 30 שניות שנראה למרחק של כ-28 ק"מ. המגדלור לא מאויש כבר יותר מ-20 שנה. השלטונות החליטו בשלב מסוים להרוס אותו לפני שתגובת נגד של המקומיים גרמה להם לנסות למכור אותו קודם - וכך קרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully