וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האי שבו חיים בחושך 24/7 ומסתבר שזה לא כל כך רע

2.12.2022 / 0:06

החושך גורם לכם להרגשה קודרת ופחד תושבי סבאלברד חיים בחשיכה תמידית, אבל מסבירים שזה דווקא מקום מאוד בטוח לחיות בו: "פשיעה כמעט לא קיימת כאן, אין לנו פה כלא". אז איך מבדילים בין לילה ליום, מה הסכנה הכי גדולה של המקום ולמה אסור לגדל שם חתולים?

הבחורה שחיה באי שחשוך 24 שעות ביממה מספרת על הפשיעה בו/TikTok/@sejsejlija

אם החורף והימים החשוכים שמתלווים אליו גורמים לכם להרגשה קודרת, תחשבו מה עובר על החבר'ה שגרים בסבאלברד. האי, שממוקם בין נורבגיה לקוטב הצפוני, חשוך לגמרי 24 שעות, שבעה ימים בשבוע במשך ארבעה חודשים - אבל מסתבר שזה לא כל כך רע. הסיבה לחושך התמידי היא ליל הקוטב -המתרחש כשהשמש מסתתרת לאורך כל שעות היממה מתחת לקו האופק.

למרות שחשיכה מביאה עמה בדרך כלל הזדמנות לאנשים לבצע פשעים כמו גניבה, ססיליה בלומדאל תושבת המקום מסבירה שאין כמעט בכלל פשע במקום הזה ובהחלט משתלם לגור בו.

בסרטון שהיא העלתה לטיקטוק ונצפה מעל 2.3 מיליון פעמים, היא הסבירה: "אני יכולה להגיד בשמחה שרמת הפשיעה כאן נמוכה מאוד, עד כמעט לא קיימת. וזה לא משתנה בגלל שאנחנו בארבעה חודשים של חשיכה. המשטרה המקומית מדווחת שיש בין 130 ל-150 מקרי פשיעה בכל שנה. רוב הפשעים הם פשעי גניבה או נזקים לרכוש. פשעים כמו לרכב על המזחלת שלך כשאתה שיכור או להכות מישהו בבר, כנראה יכניסו אותך לכלא במקום אחר, אבל אין לנו כלא כאן".

חיים בכיף עם החשיכה

ככה זה נראה כשהחושך מתחיל

זה מצב הפשיעה באזור

למה היא בכלל חיה שם?

אז ממה בכל זאת יש לתושבים המקומיים לחשוש אם לא מהפשיעה? ססיליה מסבירה ש"אנחנו ממש צריכים לדאוג מדובי הקוטב. אנחנו מתסובבים חמושים בגללם והם חוששים מאיתנו".

אז איך מתמודדים עם החיים בחשיכה תמידית? ססיליה הסבירה: "זה מאוד קל לאבד את השגרה שלך במהלך היום משום שקשה להסביר לגוף שלך שעכשיו יום ולא לילה. מצאתי אור מיוחד שעוזר לי לקום בבוקר ואומר לגוף שלי שעכשיו זה יום".

אכן אי מוזר, וכבר ראיני איים מוזרים בחיים
הצצה לאי הנטוש בו שומר המגדלור השתגע, אנס והוציא להורג את שכניו
האי עם האוצר החבוי שהעניק השראה ל"פארק היורה" - והכניסה אליו אסורה ומסוכנת

להמ חתולים אסורים לגידול שם?

@sejsejlija Cats are banned on Svalbard! I've gotten sooo many q's about this lately so here are the facts! #svalbard ♬ In The Forest (Acoustic Indie No Copyright) - Instrumental - Lesfm & Olexy

"אני גם לוקחת ויטמין D, אוכלת אוכל מזין ועובדת בחוץ במהלך היום", היא הוסיפה, "אני יודעת שהרבה אנשים כאן עובדים בטעות באמצע הלילה משום שהם נחים אחרי הצהריים ומתעוררים בשמונה בערב וחושבים שהם ישנו בלילה והולכים לעבודה בשמונה בבוקר".

בעיה נוספת במקום שמפתיעה הרבה מאוד אנשים היא שאסור להחזיק ולגדל חתולים בסבאלברד, מאז 1992. הסיבה לכך היא חשש שהם יפיצו מחלות ויפגעו בציפורים הנדירות שחיות בסביבה. בכפר סמוך ישנם חתולים, אבל הם רשומים כשועלים ארקטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully