וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר התקיפות המיניות בקרוזים הוכפל ב-5 שנים בלבד

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 9:53

131 תקיפות מיניות אירעו בספינות בארה"ב בשנת 2023 בלבד, כשכ-79 מהתלונות היו על אונס. הזמינות של אלכוהול על הסיפון והפופולריות של הקרוזים, גורמים לעלייה בפשיעה המינית בים. וגם: היזהרו מאנשי צוות ששמים סם אונס במשקה שלכם

קרוז של Life at Sea Cruises/צילום: אתר רשמי, יוטיוב

תלונות על תקיפות מיניות בספינות שיט כמעט הוכפלו תוך חמש שנים בארה"ב, עם 131 תקיפות מיניות שדווחו בספינות בשנת 2023, על פי נתוני ה-FBI.

באופן מזעזע, כ-79 מהתלונות הללו היו על אונס. הפופולריות של הפלגות והזמינות הקלה של אלכוהול על הסיפון הם הגורמים שתרמו לעלייה בפשיעה המינית בים. "זה ידוע שספינות קרוזים הן מקום טוב עבור 'טורפים מיניים' לברוח מדברים רעים", אמר עורך הדין הימי הוותיק במיאמי מייק וינקלמן לניו יורק פוסט. "יש תחושה שכשאתה על ספינת תענוגות, יש לך סיכוי טוב יותר לברוח ממעשים רעים בים מאשר ביבשה".

עוד בנושא:
הרגע בו עובד קרוז נתפס על חם מצלם בשירותי נשים
ספינת האהבה: 80% מהתיירים בקרוזים עושים סקס
ספינת האהבה האמיתית: שיט תענוגות עם מסיבות סקס פרועות
"כולם שוכבים עם כולם": וידויו של עובד בשיט תענוגות


נושא ההטרדות המיניות בים פרץ לאור הזרקורים בשבוע שעבר, לאחר שזוג נשים מקנטקי טענו שסוממו והתקפו מינית בזמן חופשת שיט באיי בהאמה. על פי החשד, התקרית אירעה באתר נופש בו ביקרו דונגאיילה דובסון ואמבר שירר במהלך טיול יבשתי, שבו לטענתן צוות המלצרים הוסיף סם אונס למשקאות שלהן בזמן שהן ירדו מהספינה. המשטרה באיי הבהאמה מטפלת בתיק הזה.

דובר של אתר הנופש באיי בהאמה, אמר כי צילומי האבטחה מהיום אינם תואמים את הדיווח של הנשים על מה שקרה. החקירה עדיין נמשכת. שתי הנשים גם הוסיפו, כי חברת הספנות "קרניבל" שעמה שטו, לא הזהירה אותן שיש אזהרת מסע של מחלקת המדינה האמריקנית לאיי בהאמה, זאת רק לאחר החוויה הקשה שעברו.

דונגאיילה דובסון ואמבר שירר שסוממו והותקפו מינית במהלך קרוז. אינסטגרם, צילום מסך
לטענתן, צוות המלצרים הוסיף סם אונס למשקה שלהן כשירדו מהספינה. דובסון ושירר/צילום מסך, אינסטגרם

אלכוהול - הגורם שמעורב ברוב המקרים

כל חברות השיט המפעילות הפלגות אל נמלי ארה"ב ומחוצה להם, חייבות להגיש ל-FBI (הבולשת הפדרלית) דיווחים על תקריות חמורות על תקיפות, מקרי מוות חשודים, נעדרים, גניבות של חפצים בשווי של יותר מ-10,000 דולר ופשעים הקשורים למין המתרחשים על הסיפון.

לא ברור כמה מהמקרים שדווחו לבולשת ב-2023 הובילו למעצרים, אבל המספר מצביע על עלייה חדה מ-77 תקיפות מין שדווחו ב-2018, כשאונס לא דווח בנפרד מתקיפות מיניות אחרות בנתונים הקודמים שנאספו.

בלמעלה מתריסר תביעות שנבדקו על ידי הפוסט שהוגשו לבית המשפט הפדרלי במיאמי בשנה שעברה, אלכוהול היה גורם מרכזי כמעט בכל מקרה. חבילות הכל כלול של אלכוהול, שמוצעות לנוסעים על הסיפון מפתות מאוד ועולות בסך הכל החל מ-60 דולר ליום. עו"ד ימי אחר, ג'ק היקי, אמר: "קווי השיט שואבים אחוז גדול מההכנסות שלהם ממכירת משקאות, מחבילות משקאות. הם עושים את זה בצורה מאוד ליברלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ברמן קרוז נורוויג'ן ויוה. זיו ריינשטיין
חבילות הכל כלול של אלכוהול מפתות לרכוש אותן. ברמן בקרוז/זיו ריינשטיין

תקיפות רבות בוצעו על ידי אנשי צוות

המקרים מתארים מגוון תקיפות מיניות, רובם לכאורה, בוצעו על ידי אנשי צוות. הפשעים התרחשו באזורים כמו תאי דיג'יי, כמו גם באזורים סודיים של עובדים מחוץ לראיית מצלמות המעקב.

כמה מקרים מתארים נשים שקיבלו משקאות על ידי עובדים ולפתע החלו להתנודד על גבול איבוד ההכרה. מקרם אחרים כללו עבירות נגד קטינים. במקרה מתמשך אחד, ניגש איש צוות לנערה באזור הכושר של ספינה של "קרניבל" בחודש מרץ האחרון, והציע שירותי מתיחות בחינם. היא ליוותה את הגבר לאזור פרטי ולפי החשד שם הוא תקף אותה מינית.

בנות-הדודות של הנערה החלו לדאוג כשלא חזרה לחדר הכושר, ובסופו של דבר מצאו אותה כשהעובד תוקף אותה מינית, כך לפי מסמכי בית המשפט. "מה לעזאזל אתה עושה לבת דוד שלי?" צרחה אחת מהן על העובד, שהכחיש שעשה משהו.

בתיק שהוגש בחודש שעבר, טענה אישה שעובד בספינת תענוגות של "סלבריטי" הציע לה משקה כשחזרה לשבת בבר מהשירותים. היא "שתתה את המשקה שגרם לה להרגיש חוסר קואורדינציה פיזית וירידה חמורה במיומנויות המוטוריות", לפי התלונה. "היא גם הרגישה כאילו הרדימו אותה". לאחר מכן הוביל אותה איש הצוות במעלה מספר סיפונים לחדר ואנס אותה, כך נטען בתביעה.

בתיק שהוגש נגד רויאל קריביאן, טוענת אישה כי היא קיבלה משקה על ידי עובד בזמן שיט באפריל 2022, התבלטה ונאנסה. בתביעה נכתב כי מאוחר יותר היא נבדקה חיובית לפנטניל (Fentanyl - אופיואיד שנחשב לסם מסוכן) לאחר שחזרה הביתה מהטיול.

עובד קרוז נתפס על חם מצלם בשירותי נשים

@sajalapeno This man was in the women's restroom located at the kids club. Please don't leave your children unattended on any vacation & be aware of your surroundings at all times. #cruise #cruiseshipcrew ♬ original sound - Saja ??

סכנה גם באזורי המיועדים לבני נוער

נשים שנמנות עם קורבנות תקיפה מינית בשיט, מדווחות כי היו עם בעליהם וילדיהם במהלך החופשה, מה שהחמיר את הטראומה שלהם. בתביעה שעדיין נדונה בבית משפט, טענה אישה שהיא הייתה עם חברתה בבר של ספינת התענוגות MSC Meraviglia בפברואר 2022. בעלה וחברים נוספים בהפלגה שלהם היו במקום אחר על הספינה.

לאחר שהבר כמעט נסגר, ביקשו שתי הנשים משקה אחרון. הברמן אמר לאחת הנשים ללכת אחריו לאזור פרטי שם יספק לה עוד משקה. לאחר מכן הוא השתלט עליה ואילץ אותה לבצע בו מין אוראלי, לפי מסמכי בית המשפט. בן זוגה חיפש אחריה בטירוף באזור ובסופו של דבר תקף את הברמן, לפי התביעה.

מחברות קרניבל, רויאל קריביאן ו-MSC לא נמסרה תגובה לאירועים הנ"ל לפי הניו יורק פוסט.

עורך הדין הימי היקי טוען, כי חברות השיט מגנות בחירוף נפש על המוניטין שלהן, ומתמודדות עם תביעות בית המשפט שמוגשות נגדן. עורך הדין גם הדגיש את הסיכונים הנשקפים בחלקי ספינות המיועדים לבני נוער, כולל אזורי ריקוד. כך למשל, בתביעה שעדיין בעיצומה שהוגשה על ידי הוריה של נערה, נטען כי היא הותקפה מינית בתוך חדר אמבטיה על ידי נוסע אחר בשירותים המחוברים לדיסקוטק.

עם זאת, סאלי אנדרוז מהאגודה הבינלאומית לשיט, טוענת שנוסעי קרוזים נמצאים בסכנה פחותה על בספינות מאשר על החוף. "ספינות שיט הן אחת מאפשרויות החופשה הבטוחות ביותר בעולם, עם שיעורי פשעים חמורים הנמוכים מאוד מאלו ביבשה, בשל מעגלי אבטחה מרובים ואופי השיוט", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully