וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת מסע חמורה לאיי הבהאמה: 18 מעשי רצח רק בינואר

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 8:40

חשבו פעמיים לפני שתטוסו לקריביים של איי בהאמה בתקופה הקרובה, שכן כמעט 20 מעשי רצח בוצעו במדינת החופים רק בחודש האחרון. מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אזהרת מסע חמורה לאזרחיה שחושבים להגיע ליעד המבוקש

כך נראים החיים הטובים של החזירים באיי הבהאמה/ערוץ היוטיוב של GoPro

מתכננים חופשת אסקפיזם עם מי טורקיז וחול לבן הכי רחוק שאפשר? חשבו פעמיים לפני שתטוסו לאיים הקריביים בתקופה הקרובה.

שגרירות ארה"ב באיי בהאמה פרסמה אזהרת ביטחון ואזהרת מסע, לפיה מדינת האי אינה בטוחה כעת לתיירים על רקע 18 מקרי רצח - "בעיקר" מונעים על ידי אלימות כנופיות - רק בחודש ינואר בלבד.

חששות לביטחון התיירים הגיעו לנקודת רתיחה, כשגורמים אמריקנים רשמיים טענו שתיירים לא צריכים אפילו לנסות "להתנגד פיזית" בעת שוד. "רציחות התרחשו בכל שעות היממה, כולל לאור היום ברחובות", כתבה השגרירות בהודעה, והמליצה גם להשתמש ב"זהירות יתרה" בצד המזרחי של עיר הבירה של איי בהאמה, נסאו (Nassau).

בנוסף, השגרירות מפצירה באמריקנים להיות ערניים במיוחד בשעות הלילה ו"לשמור על פרופיל נמוך" תמיד.

איי בהאמה. ShutterStock
הפשע משתלט על היעד האהוב והתיירים בסכנה. איי בהאמה/ShutterStock

עלייה בדרגת אזהרת המסע

מחלקת המדינה האמריקנית, שהכניסה ביום שישי את איי בהאמה לאזהרת מסע בדרגת "זהירות מוגברת", ציינה כי הסכנה נמשכת באזורים תיירותיים ולא תיירותיים.

ראש הממשלה של האיים פיליפ ברייב דייויס התייחס לאלימות המפחידה בשבוע שעבר, ואמר שיהיו חסימות דרכים ופעולות משטרתיות סמויות יזומות כדי להכיל את המשבר, כך לפי ה-Nassau Guardian. "הפעולות האלה עלולות לגרום לכם לאחר לפגישות שלכם, או לעכב תוכניות שיש לכם, אבל מדובר במחיר קטן עבור התועלת הכללית של הפיכת הרחובות שלנו לבטוחים יותר, כך שחיינו יפגעו פחות על ידי רצח ופשעים אלימים אחרים", אמר.

קיים גם חשש לפעילות של כלי שיט בלתי מוסדרים, שעל פי מחלקת המדינה עשויה שלא להיות מוסדרת או מתוחזקת כראוי למען הבטיחות, כמו גם לקיחת שיקול דעת לא תקין בנוגע לבטיחות הלקוחות, כפי שקרה בעבר על ידי בעלי הכלים. "למפעילי כלי שיט מסחריים יש שיקול דעת להפעיל את כלי השיט שלהם ללא קשר לתחזיות מזג האוויר, מה שגרם בעבר לפציעות והרוגים", נכתב בתקשורת המקומית.

עוד בוואלה!

בלי מחיר מינימום: האי הפרטי שיימכר החודש במכירה פומבית

לכתבה המלאה
נסאו איי בהאמה. ShutterStock
עיר הבירה של איי בהאמה, נסאו/ShutterStock

בעיות גם בג'מייקה

מוקדם יותר השבוע, מחלקת המדינה גם העלתה את ג'מייקה הסמוכה לרמה שלוש מתוך ארבע באזהרת המסע שלה למדינה - "לשקול מחדש נסיעות ליעד", כשאזהרת המסע הכי גבוהה היא "לא לנסוע".

"פשעים אלימים, כמו פלישות לבית, שוד מזוין, תקיפות מיניות ורציחות הם שכיחים", מזהירים במחלקת המדינה. "תקיפות מיניות מתרחשות לעתים קרובות, כולל באתרי נופש הכל כלול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully