וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומלץ בקור: מדריך המעיינות החמים של ישראל 2024

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 8:44

יש פה מישהו שלא אוהב מים חמים? בימים אלו, שבהם גם הגוף וגם הנפש זקוקים נואשות להירגעות נעימה בטבע, מומלץ לשלוף את בגד הים מהארון ולצאת למסע בין מעיינות חמים בארץ. קבלו אותם

עין ג'ונס/צילום: זיו ריינשטיין

גם בלי שתגידו, אנחנו יודעים: הדבר שאתם הכי רוצים עכשיו זה להתאוורר בטבע. נכון, יש מי שבתקופה זו יתאווררו בשקט, בלי סלפי מנקר עיניים ומרדף אחרי לייקים, ויהיו מי שיסעו רחוק רק כדי להפיק את הסטורי המושלם. כן, אלו ימים משוגעים - וכל בחירה שתעשו תהיה טובה. מה שחשוב זה באמת לצאת, לצרוך קצת טבע לנשמה ובעיקר - לקבל קצת חום. כי חורף וקר, אתם יודעים.

אז בדיוק בשביל זה המציאו את המעיינות החמים. קבלו רשימת המלצות של המקומות המוסדרים, כאלו שבהם תמתין לכם מלתחה מסודרת, וגם של המקומות החצי-מחתרתיים, שבכלל לא בטוח שדווקא היום יש בהם מים חמים (אבל אולי מחר יהיו).

מעיינות חמים מרחצאות חמת גדר. אופיר אייב, אתר רשמי
כולנו צריכים קצת חום בתקופה קרה כזו/אתר רשמי, אופיר אייב

חמת גדר: פתיחה מחודשת

אמרתם "מוסדר" אמרת חמת גדר. לפני מספר ימים נפתח מחדש פארק המרחצאות התרמו-מינרליים, לאחר שהיה סגור לקהל במשך כארבעה חודשים. זו בהחלט בשורה משמחת למי שמכורים לז'אנר הזה. האתר הפופולרי ניזון ממעיינות שנובעים מעומק של מאות מטרים, הזורמים אל בריכות רחבות ידיים בטמפרטורה של 39 מעלות. אם נפלתם על יום גשם - החוויה תהיה מושלמת. יש פה גם מלתחות, המון מדשאות עם מקום לפיקניק ושאר אטרקציות לילדים. ועוד כדאי לדעת שבמקום ישנו ספא שמציע מגוון טיפולים (בתוספת מחיר) וגם מלון סוויטות, שצפוי בקרוב לחזור לפעילות מלאה.

לדעת עוד: בימים אלו המקום פתוח במתכונת הרצה, בימים שני-שבת, בשעות 17:00-9:00 (יציאה מהמים חצי שעה קודם). מחיר כניסה לחמת גדר: 118 שקלים לאדם באמצ"ש ו-128 שקלים לאדם בסופ"ש (חמישי-שבת). 50% הנחה למפונים מבתיהם (בהצגת תעודת זהות ועל פי רשימת פיקוד העורף). בווייז: חמת גדר. https://hamat-gader.com

עוד בוואלה!

רטוב וחם: מדריך למעיינות חמים בישראל

לכתבה המלאה
חמת גדר. חמת גדר,
נפתח מחדש אחרי שהיה סגור כארבעה חודשים. פארק המרחצאות התרמו-מינרליים חמת גדר/חמת גדר
ספא וילג' חמת גדר. חמת גדר,
במקום ישנו ספא שמציע מגוון טיפולים (בתוספת מחיר) וגם מלון סוויטות/חמת גדר

גן לאומי חמת טבריה: אדים מול הכנרת

לא מזמן נחנך בגן לאומי חמת טבריה "שביל רפלקסולוגיה" חמוד להפליא, שבו תוכלו לצעוד יחפים על משטחים שונים, כולל אבנים ועץ, וליהנות לא רק מתחושה נעימה אלא גם מיתרונות בריאותיים של ממש. יש אפילו שילוט שמסביר את הכל באופן מאיר עיניים. אבל אנחנו כאן בזכות המים החמים: מעיינות האתר, שמיגנטו לכאן בני אדם כבר לפני אלפי שנים, מכילים שפע של מינרלים ושאר חומרים טובים לגוף ולנפש, והם זורמים אל כמה בריכות שכשוך קטנות, שכל אחת מתהדרת בטמפרטורה ייחודית משלה, כאשר הטווח נע בין 30 ל-40 מעלות. עוד במקום: שרידי בית כנסת קדום ומרשים, שבו פסיפס מעורר השראה.

לדעת עוד: פתוח מדי יום בחורף בשעות 16:00-8:00 (בשישי עד 15:00). 14 שקלים למבוגר, 7 שקלים לילד (חינם למנויי מטמון). בוויז: "גן לאומי חמת טבריה". https://www.parks.org.il

חמת טבריה. זיו ריינשטיין
ב"שביל הרפלקסולוגיה" כבר הייתם? חמת טבריה/זיו ריינשטיין
הגן הלאומי חמת טבריה, 16 באפריל 2022. רינת רוסו, רשות הטבע והגנים
חמת טבריה יש בריכות שכשוך קטנות, שכל אחת מתהדרת בטמפרטורה ייחודית משלה/רשות הטבע והגנים, רינת רוסו

מאגר בנטל: תלוי במזל

והנה דוגמה מצוינת למעיין חם חצי-מחתרתי, שבו אין לכם מושג אם אכן יהיו מים חמים (או בכלל) כאשר תגיעו. נכון, יש בפייסבוק כל מיני קבוצות שבהן זורם מידע מתי ה"שיבר" נפתח ומתי נסגר, וגם כמה קבוצות בטלגרם, אבל הכל עניין של מזל. המעיין של מאגר בנטל הוא בעצם צינור מים עצום שניצב מול עמק זעיר ברמת הגולן. אלו הם עודפי מים לצורך חקלאי, שנובעים מבטן האדמה ונפלטים החוצה בחום גדול. אם אכן התמזל מזלכם - תזכו לחוויה נפלאה, שבה אדים סמיכים מכסים את הנוף שעוטף אתכם. תענוג.

לדעת עוד: כתבו בווייז את רצף המילים: "מאגר בנטל צינור המים החמים". כדאי לדעת כי ישנם שני מאגרים דומים נוספים בגולן: מאגר עורבים ו"חם קר" בלהבות הבשן. עם זאת, הדיווחים שקיבלנו עליהם בזמן האחרון מעט סותרים, וכדאי להתעדכן כמה שעות מראש באמצעות הקבוצות הייעודיות.

מאגר בנטל ברמת הגולן. טל שמע,
בפייסבוק יש כל מיני קבוצות שבהן זורם מידע מתי ה"שיבר" נפתח ומתי נסגר. מאגר בנטל/טל שמע
מאגר בנטל. רוי מטלון, תמונות גולשים
אם אכן התמזל מזלכם - תזכו לחוויה נפלאה. מאגר בנטל/תמונות גולשים, רוי מטלון

עין ג'ונס: כולם כבר מכירים

עין ג'ונס שממש נושק לגדר המערכת עם ירדן, ולא הרחק מהגבול הסורי, הוא דוגמה מצוינת למקום שלפני כמה שנים הכירו רק בודדים, וכיום לא תמצאו אותו ריק בשום שעה משעות היממה. אבל בואו נתחיל מהסוף - בשל מיקומו לא בטוח שמומלץ להגיע אליו בימים טרופים אלה. מצד שני, המקום גדוש בחובבי טבילה לוהטת 24/7. אז החלטה שלכם.

עין ג'ונס, הסמוך מאוד לחמת גדר, הוא בעצם מקבץ של שני מבנים הרוסים למחצה, שבליבם בריכות בעומק של מטר (פלוס-מינוס). המים חמים ברמה מטורפת (יותר מ-40 מעלות), כך שמאוד לא מומלץ לשהות בהם יותר מ-10 דקות בכל טבילה. מעבר לזה, אפשר להישאר כאן יום שלם, ולפגוש את כל סוגי האנשים שלא חלמתם שתפגשו במקום אחד ובזמן כה קצר. כי בתכל'ס, כולם אוהבים לטבול במים חמים.

לדעת עוד: שימו לב שהאתר קרוב מאוד לגבול, אז הביקור על אחריותכם. בקרבת מקום ישנו בסיס צבאי. כותבים בווייז "חמת גדר", מחנים בחניית האתר המוסדר, והולכים בשביל לכיוון מזרח. לכו בעקבות ריח הגופרית העז - ותגיעו בתוך דקות ספורות.

מעיין חם עין ג'ונס. זיו ריינשטיין
מקום גדוש בחובבי טבילה לוהטת 24/7. במזל היינו לבד. עין ג'ונס/זיו ריינשטיין
מעיין חם עין ג'ונס. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
עין ג'ונס. המים חמים ברמה מטורפת (יותר מ-40 מעלות)/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

עין קדם: ים המלח הפראי

אם הצפון פחות קוסם לכם בימים אלו, מטעמים מובנים, כדאי לדעת שגם ים המלח טומן בחובו טבילות חמות. זה הזמן להכיר את עין קדם, מצפון לעין גדי. באזור השפך של נחל קדם נפלטות מהקרקע כמה נביעות חמות עד חמות מדי, שיוצרות מעין נקודות טבילה קטנות ורדודות. לכן, מומלץ להכניס זרת לפני שאתם מדלגים עם כל הגוף פנימה, כדי שלא לזכות בכוויה עסיסית. וטיפ זהב: הביאו אתכם הרבה מים בבקבוקים, כי אתם ממש לא רוצים לחזור כל הדרך הביתה כשהגוף שלכם מכוסה בשכבת גופרית דקיקה אך מגרדת.

לדעת עוד: מצפון לעין גדי (על כביש 90) ניצב שלט שיפנה אתכם אל נחל קדם. מחנים בזהירות לצד הכביש וצועדים בירידה לעבר החוף - עניין של 10-5 דקות באיזי. הישארו צמודים לשביל הראשי, בשל סכנת בולענים.

מעיינות חמים עין קדם בים המלח. אסף יגבס, מערכת וואלה! NEWS
גם ים המלח טומן בחובו טבילות חמות. עין קדם/מערכת וואלה! NEWS, אסף יגבס
עין קדם. איל שפירא, מערכת וואלה!
מומלץ להכניס זרת לפני שאתם מדלגים עם כל הגוף פנימה/ עין קדם/מערכת וואלה!, איל שפירא

גן לאומי גן השלושה: הסחנה - גרסת החורף

אם עד עכשיו היינו באזורים של 35 מעלות ומעלה, הגיע הזמן להתקרר, בקטנה: כעת נשלח אתכם למים של 28 מעלות. זה נשמע מעט, אבל כאשר בחוץ יש 15 מעלות, מדובר בפינוק אמיתי. ברוכים הבאים לסחנה, שבחורף נראית לגמרי שונה ממה שאתם מכירים אותה. איך שונה? בעיקר כמעט ריקה מאדם. זה הזמן שלכם להתענג על בריכות הטורקיז היפות שנראות כמו ציור מים (תרתי), וגם לעשות פיקניק מושקע של חצי יום לפחות. אין לאן למהר - טמפרטורת המים כאן לעולם אינה משתנה.

לדעת עוד: במקום יש שירותים ומלתחות מסודרות. פתוח מדי יום בחורף בשעות 16:00-8:00 (בשישי עד 15:00). מחיר כניסה: 39 שקלים למבוגר, 24 שקלים לילד (הנחה של 50% למנויי מטמון). בווייז: "גן לאומי גן השלושה". https://www.parks.org.il

גן לאומי גן השלושה (הסחנה). עדי וינר,
כאשר בחוץ יש 15 מעלות, מדובר בפינוק אמיתי. הסחנה/עדי וינר
גן לאומי גן השלושה (הסחנה). עדי וינר,
זה הזמן שלכם להתענג על בריכות הטורקיז היפות בסחנה, ויש גם מפל/עדי וינר

עין פלוטית: פושר זה החם החדש

בואו נוריד ציפיות: עין פלוטית הוא לא מעיין חם. הוא אפילו די פושר, אבל הוא בטח יותר חם משאר המעיינות בארץ בעונה זו. אז תשכחו מאדים שעולים ממנו, אבל עדיין מדובר בתענוג חביב ששווה לדגום אם אתם באזור דרום ים המלח. זוהי בריכה קטנה שמימיה בצבעי טורקיז ובה שוחים דגים שהשד יודע מהיכן הגיעו אליה. ועוד עובדה שאי אפשר בלעדיה: המעיין קרוי גם "מעיין האהבה". תגיעו - תבינו.

לדעת עוד: "עין פלוטית" בווייז.

עין פלוטית. עין פלוטית, מערכת וואלה! NEWS
יותר חם משאר המעיינות בארץ בעונה זו, אז תשכחו מאדים שעולים ממנו. עין פלוטית/מערכת וואלה! NEWS, עין פלוטית
מעיין עין פלוטית. Amitbacho, באדיבות המצולמים
קרוי גם "מעיין האהבה". עין פלוטית/באדיבות המצולמים, Amitbacho

*רוב האתרים המוזכרים בכתבה אינם אתרי רחצה מוסדרים, והטבילה בהם על אחריות המטיילים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully