וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרכון הישראלי בין החזקים בעולם השנה, ויש לכך סיבה טובה

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 14:32

השנה רק נפתחה, וזה הזמן להציג את הדרכונים החזקים בעולם שפותחים הכי הרבה דלתות למדינות ללא צורך בוויזה. ולמרות המלחמה, הדרכון הישראלי עולה 4 שלבים למעלה ומתחזק. הנה הדירוג

דרכון ישראלי בין היקרים בעולם/קרדיט תמונה: שאטרסטוק

באופן חסר תקדים, לא פחות משש מדינות חולקות השנה את ראש דירוג הדרכונים החזקים בעולם, שמעניקים גישה ללא צורך בוויזה למספר שיא של יעדים בכל העולם, כך לפי מדד הדרכונים לשנת 2024 של חברת היעוץ Henley & Partners, שלאחרונה פתחה נציגות ראשונה בישראל בעיר תל אביב.

לאחר חמש שנים בשליטה בלעדית של מדינות אסיה, השנה הצטרפו לסינגפור ויפן בראש הדירוג, ארבע מדינות החברות באיחוד האירופי - צרפת, גרמניה, איטליה וספרד. אזרחיהן יכולים לבקר ב-194 יעדים מתוך 227 ברחבי העולם ללא ויזה.

עוד בנושא:
לא רק יאיר נתניהו: כך תשיגו דרכון דיפלומטי ישראלי
מה תוקף הדרכון שנדרש להיות לפני יציאה מהארץ?
לאיזו מדינה הדרכון הכי יקר; וכמה עולה הישראלי?


דרום קוריאה מצטרפת השנה לפינלנד ושבדיה במקום השני, עם גישה ל-193 יעדים ללא צורך בוויזה. את המקום השלישי חולקות ארבע מדינות האיחוד האירופי - אוסטריה, דנמרק, אירלנד והולנד - עם גישה ל-192 יעדים. שאר המקומות בעשירייה הראשונה במדד נשלטים גם הם על ידי מדינות אירופה, כאשר בריטניה מטפסת השנה למקום ה-4 בדירוג, עם גישה ל-191 יעדים, בהשוואה ל-188 בשנה שעברה. גם בעלי הדרכון האוסטרלי והניו זילנדי קופצים בדירוג ישר למקום ה-6 עם גישה ל-189 יעדים. בעוד שארה"ב שומרת על מקומה ה-7 בדירוג, עם גישה ל-188 יעדים, ללא צורך בוויזה. בדיוק עשור עבר מאז שארה"ב ובריטניה החזיקו במקום הראשון בדירוג - מאז סכסוכים גיאופוליטיים וכלכליים שונים, כמו הברקזיט בבריטניה ועוד שלל התפתחויות הצליחו מעט לפגוע במקומן.

כרטיס טיסה עם דרכון. ShutterStock
6 מדינות חולקות השנה את ראש דירוג הדרכונים החזקים בעולם/ShutterStock

ומה איתנו?

על רקע הצטרפותה של ישראל לתכנית הפטור מוויזה לארה"ב, החלטה שנכנסה לתוקף באוקטובר האחרון, הדרכון הישראלי עלה בדירוג ומעניק היום גישה ל-166 יעדים בעולם, תוספת של 4 יעדים לעומת השנה שעברה, והוא ממוקם במקום ה-21 והמכובד ברשימה.

עוד בוואלה!

מה תוקף הדרכון שנדרש להיות לפני יציאה מהארץ?

לכתבה המלאה
דרכון ישראלי. ShutterStock
קפץ 4 שלבים. הדרכון הישראלי/ShutterStock

אלו עשרת הדרכונים החזקים בעולם ל-2024

1. צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, יפן, סינגפור - 194 יעדים
2. פינלנד, דרום קוריאה, שבדיה - 193 יעדים
3. אוסטריה, דנמרק, אירלנד, הולנד - 192 יעדים
4. בריטניה, פורטוגל, בלגיה, לוקסמבורג, נורבגיה - 191 יעדים
5. יוון, מלטה, שוויץ - 190 יעדים
6. אוסטרליה, צ'כיה, ניו זילנד, פולין - 189 יעדים
7. ארה"ב, קנדה, הונגריה - 188 יעדים
8. אסטוניה וליטא- 187 יעדים
9. לטביה, סלובקיה, סלובניה - 186 יעדים
10. איסלנד
21. ישראל - 166 יעדים

דרכון גרמני. ShutterStock
דרכון גרמני. במקום ה-1 בחברה טובה עם צרפת, איטליה, ספרד, יפן וסינגפור/ShutterStock

המנצחים והמפסידים הגדולים של השנה

איחוד האמירויות היא המדינה שרשמה את הקפיצה המשמעותית ביותר במדד הדרכונים בעשור האחרון. מאז 2014 הוסיפה המדינה לא פחות מ-106 יעדים, מה שהוביל לזינוק של 44 מקומות בדירוג, הישר למקום ה-11, וצעד אחד מהעשירייה הראשונה.

שתי מדינות נוספות שרשמו זינוק מרשים מאוד בעשור האחרון, עם עלייה כוללת של 21 מקומות בדירוג ו-2 רק השנה, הן אוקראינה וסין, הראשונה ניצבת במקום ה-32 עם 148 יעדים, והשנייה במקום ה-62 עם 85 יעדים, לעומת 44 בלבד ב-2014. בעשור האחרון, רוסיה הוסיפה לדרכונה לא פחות מ-24 יעדים אשר לא דורשים מאזרחיה ויזה, אך מאז 2017 דירוגה כמעט ולא השתנה, והיא ממוקמת השנה במקום ה-51 עם גישה ל-119 יעדים.

בהתייחס למזרח התיכון, ד"ר רוברט מוגילניצקי, חוקר בכיר במכון מדינות המפרץ הערביות בוושינגטון מסביר: "למרות ההשפעות ההרסניות של הסכסוך הישראלי-חמאס, מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC) מקווה להמשיך את המומנטום הכלכלי של 2023. במקביל, ה-GCC הסכימה להקים מערכת אשרות, שתאפשר לתיירים לנסוע בצורה חלקה ברחבי האזור. השיפורים המתוכננים בניידות במפרץ, ישפיעו באופן חיובי על הדירוג של מדינות האזור הקטנות יותר, ביניהן: בחריין, כווית, עומאן וקטאר. פרויקט ויזת התיירות המאוחדת של ה-GCC, משמש דוגמה חשובה לאינטגרציה וקישוריות תת-אזורית - תהליך שיהיה קשה מאוד לשכפל ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully