וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג נדיר שנתפס ברשת מעורר אימה בתאילנד: "זה דג האבדון. אסון טבע בדרך אלינו"

9.1.2024 / 0:04

דייגים בתאילנד נותרו מבועתים כשתפסו ברשתם דג משוט, הידוע גם בשם "דג האבדון". על פי האמונה הוא מבשר על רעידת אדמה חזקה שצפויה לפקוד את המדינה ולהביא להמוני הרוגים. מומחים מנסים למצוא סיבה יותר הגיונית להופעתו, שכן הוא שוכן הרחק מאוד מרשתות הדייגים

דג משוט ענק נמצא בחופי קליפורניה/עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

דייגים ומקומיים מלא-נגו, שבמחוז סאטון, תאילנד, נותרו מזועזעים כשדג המשוט המבשר רעות נתפס בים אנדמן - דג שלעיתים רחוקות נצפה ע"י בני אדם, בטח שלא נתפס בידם. מקומיים רבים מאמינים שלכידתו של דג המשוט, הידוע גם בשם "דג האבדון", היא סימן לרעידת אדמה שצפויה לפקוד את הארץ ולהביא לאסונות קשים ואובדן חיי אדם.

היצור המפחיד למראה נמצא בדרך כלל עמוק בתחתית האוקיינוס, אך הוא מצא את דרכו באופן לא ברור אל המים הרדודים ב-3 בינואר השנה. התגלית אינה כזו שיש לחגוג, כפי שציינו, שכן אגדה מקומית גורסת שאם הדג נמצא במים רדודים, רעידת אדמה או אפילו צונאמי קרובה להתרחש. בשל היותו מבשר רעות, היצור מכונה גם בשם "דג רעידת אדמה". הממצא הלחיץ כל כך הרבה אנשים עד שמומחים החליטו להתערב ולומר את דברם.

מקומי אחד בשם בומרנג' אמר: "אם נתקלת בדג משוט בסביבת סאטון, זה עשוי להצביע על חשש פוטנציאלי לרעידת אדמה לאורך חוף אנדמן - ויכול להיות גם על צונאמי". אחר ששמו וואנארונג סה-ארד אמר: "זה נראה כמו דג משוט. דג משוט, המכונה 'דג רעידת אדמה', הוא דג ים עמוק. כאשר הוא צץ, רעידות אדמה מתרחשות לעתים קרובות".

בהחלט נראה כמו דג מבשר רעות

המרצה לאקולוגיה ימית, ד"ר ת'ון ת'מרונגנאסאווט, מאוניברסיטת קסטסארט אמר: "ים אנדמן עמוק, עם עומקים שמגיעים עד 2,000 מטרים בתאילנד. עם זאת, דגי משוט אינם נתפסים בדרך כלל, מכיוון שאנשים בדרך כלל לא דגים במים עמוקים". ד"ר ת'מרונגנאסאווט ביקש להרגיע את הפחדים וכתב: "לאחרונה, המים הקרים הנכנסים לים אנדמן הובילו לתצפיות חריגות של דגים עקב הדיפול באוקיינוס ההודי. בעבר נתפס דג שמש מגובשש ברשת ועכשיו דג משוט. זה סביר שהדגים האלה עוקבים אחרי מסת המים הקרים". המומחה הוסיף: "בעוד שאירועים חריגים מתרחשים באוקיינוס, הבנת ההקשר עוזרת למנוע בהלה מיותרת".

עוד דברים שקרו בים:
מיני צונאמי: צפו בגל עצום ולא צפוי שוטף את העיר

קשה לצפייה: הרגע שבו אריה ים קרע לגזרים כריש במתקפת בזק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו


דג המשוט הענק חי בעומקים של כ-1,000 מטרים. הוא ממשפחת דגי הגרם הארוכים ביותר בים, מגיע לאורך של עד 17 מטרים ומשקלו מגיע עד 270 ק"ג. דגי משוט ענקיים נראים לעתים רחוקות על פני השטח. מדענים מאמינים שהם נשטפים אל אזור בני האדם כשהם נמצאים במצוקה או מתים, או לאחר סערות או זרמים חזקים. הם קשורים לדג המשוט של ראסל הנקרא ביפן כ"שליחים מארמון אל הים".

על פי האמונה המסורתית, אם דגי המשוט נשטפים לחוף, ייתכן שתגיע רעידת אדמה. הגיאולוג היפני קיושי וודצומי אמר שאמונה טפלה זו עשויה להיות מבוססת במדע. הוא אמר בדו"ח משנת 2013: "דגי ים עמוקים החיים בסמוך לקרקעית הים רגישים יותר לתנועות אדמה מאשר אלה שליד פני הים".

עד כה לא ברור האם הופעת דגי האבדון קשורה לרעידת האדמה ביפן שהתרחשה יומיים לפני שהדגים נמצאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully