וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמרר: צוללנים נתקלו ב"דגי אבדון שמבשרים על צונאמי" מחוררים משיני כרישים

20.7.2023 / 0:05

הדגים שנראים כמו משוטים, נמצאו במעמקי הים סמוך לחופי רופיאנג, ולפי האמונה המקומית הם עלולים לגרום לזרם מים שיוצר צונאמי או רעידת אדמה וגרמו בעבר לאסון ביפן

דג משוט ענק נמצא בחופי קליפורניה/עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

צוללנים מטייוואן היו מהופנטים לאחר שנתקלו בדג משוט ענק - שלפי האגדות המקומיות הם סימן לרעידות אדמה שמתקרבות - שהיו להם חורים מסתוריים בגופם, כפי שניתן לראות בסרטון שיוצר גלים באינסטגרם.

בצילומים המבעיתים, שצולמו סמוף לחופי רופיאנג, ניתן לראות את הצוללנים מקיפים יצור כסוף ומנצנץ שמרחף במים לידו. בשלב מסוים, אחד הצוללנים מושיט את ידו ונוגע ב"דג האבדון".

בניו יורק פוסט דווח שהצוללנים העריכו שאורכו של "דג רעידת האדמה" היה כשני מטרים, שזה אמנם גדול אך לא מתקרב לאורכם המרבי של דגי המשוט שיכולים להגיע ל17 מטרים - הארוך ביותר מכל דגי הגרם שמשקלם הממוצע הוא 270 קילוגרם.

לדג היו גם מכתשים מסתוריים על פני גופו, שמומחים מאמינים שהם פרי עבודתו של כריש סיגר. הטורף הזה, ניזון מדיונונים, שטרגליים ודגי תהומות שונים החיים במצולות אותם (וחלקם דומים לו בגודלם) הוא תופס באמצעות יניקה מהירה של המים סביבו. בנוסף הוא ניזון מבשר של יצורי ים שונים, על ידי נשיכה של בשרם וחיתוך האזור על ידי הסתובבות ושיסוע של הבשר. הוא ידוע ב"סילוק" נתחים מדגים גדולים, לווייתנאים ואפילו צוללות גרעיניות - במקרים של טעות בזיהוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עוד תיעודים של דגי משוט
תיעוד נדיר של יצור ימי עצום שאוכל לעצמו את הזנב

צפו בתיעוד נדיר של "המפלצות הימיות" של מקסיקו

הטיול אל פני השטח של דג המשוט הזה הוא אולי גם סימן רע עבורנו, בהתחשב בעובדה שחלק
מהמקומיים מאמינים שהדגים האלה - המתגוררים בעומקים של בין 200 ל-1,000 מטרים מתחת לפני האוקיינוס - הם סימן לכך שרעידת אדמה באופק.

האמונה התפלה הסיסמית הזו מבוססת על המיתולוגיה היפנית, הקובעת שהדגים אוכלי הפלנקטון הדקים הללו יעלו בכוונה אל פני השטח ויגיעו לחוף לקראת רעש אדמה צפוי. בתרבות היפנית הם נחשבים כסמלים לאבדון - וכשהם מגיעים אל פני השטח, כך על פי האמונה המקומית, אסון טבע צפוי לפקוד את הארץ.

החששות הללו גברו במהלך רעידת האדמה והצונאמי שהיכו בפוקושימה ב-2011, כאשר עשרות דגי משוט נשטפו לכאורה לחוף בשנתיים שקדמו לאסון. עם זאת, מומחים טוענים כי לתיאוריה הזו של חיזוי רעידות אדמה אין בסיס עובדתי.

"אין הוכחה מדעית לקשר בין הדברים, כך שאני לא חושב שאנשים צריכים לדאוג", הסביר הירוקי מוטומורה, פרופסור לאיכתיאולוגיה (חקר הדגים), "אני מאמין שהדגים הללו נוטים לעלות אל פני השטח כאשר מצבם הפיזי מתדרדר, והם עולים על זרמי מים - וזו הסיבה שלעתים קרובות הם כבר מתים כאשר הם נמצאים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully