וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: הרגע שבו אריה ים קרע לגזרים כריש במתקפת בזק

30.11.2023 / 0:01

תיירת בחוף בקליפורניה תיעדה רגע מדהים שבו אריה ים קרע את גרונו של כריש במהלך קרב שנמשך שלוש דקות. צפו בסרטון שזכה למעל 5 מיליון צפיות

קרב של כריש מול אריה ים/Instagram/loriannah

תיעוד נדיר שצולם בקליפורניה מראה קרב קטלני בין אריה ים לכריש כחול. בניגוד למה שמצפים במפגש בין כריש לאריה ים בקליפ המדמם נראה אריה הים גובר על הכריש ואוכל אותו בעודו בחיים.

הצילומים, שפרסמו על ידי @natureismetal באינסטגרם, צולמו בחודש שעבר מסירת טיול מול חופי מפרץ מונטריי באוקיינוס השקט על ידי לורי הספה, אחות בדימוס וצלמת חיות בר שהפעילה במקרה את המצלמה שלה בדיוק בזמן כדי לתפוס את המפגש הקטלני. הוא מתחיל עם אריה הים שמנענע את הכריש קדימה ואחורה לפני שהוא קורע גוש בשר מפניו. אריה הים מחזיק את גוש הבשר המדמם בין לסתותיו ואז נעלם בחזרה מתחת למים. תוך זמן קצר, הכריש מתחיל לזוז, אך עד מהרה המים נותרים דוממים.

"מעולם לא ראיתי דבר כזה בים, הוא קרע את הגרון שלו בשניות", סיפרה לורי, "הייתי ממש בהלם" היא הוסיפה שה"קרב" הזה נמשך בערך שלוש דקות לפני שהסתיים בצורה ברוטאלית ב"נוקאאוט" לטובת אריה הים.

אזהרה: תיעוד קשה

"דגים ודיונונים הם מרכיבים קבועים בתזונה של אריה ים, אבל היונקים הימיים הללו ידועים בכושר הסתגלותם ובאופורטוניזם שלהם",הסבירו במגזין הטבע המקוון Nature Is Metal. "כשמקורות המזון נעשים קשים להשגה, אריות הים עשויים לגוון את תזונתם, מה שיוביל אותם לבחירות טרף לא שגרתיות".

אריה ים שנוגס בכריש אולי עשוי להיראות כמו מראה מוזר, אבל מומחים ימיים אומרים שזו למעשה התנהגות נפוצה למדי. "אנחנו נוטים לחשוב על כרישים כעל דברים גדולים ומסוכנים. הם הטורף בדרך כלל, לא הטרף", אמר דייב באדר, קצין התפעול והחינוך הראשי של המרכז לטיפול ביונקים ימיים בקליפורניה, לדיילי מייל. "אבל רוב מיני הכרישים הם הטרף".

עוד תיעודים נדירים

צפו בתיעוד ראשון מסוגו של כרישים גדולי-פה, המין הנדיר בעולם, לפני הזדווגות

קשה לצפייה: אמר ש"לא יקרה כלום" ואז נמשך ע"י כריש למים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כריש כחול זכר מגיע בבגרותו לאורך של 1.82-2.82 מטרים (6.0-9.3 רגל) בממוצע ולמשקל של בין 27 ל־55 ק"ג ולעומתו אריה ים זכר בוגר יכול להגיע למשקל של 360 ק"ג ולאורך של כשני מטרים.

כרישים כחולים הם "הכריש אותו דגים הכי הרבה על פני כדור הארץ", על פי Shark Trust כשעל פי ההערכות, בין 10 ל־20 מיליון כרישים כחולים נהרגים בכל שנה כתוצאה מדיג - פחות למאכל ויותר כדי להשיג את הסנפירים הנחשקים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully