וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני צונאמי: צפו בגל עצום ולא צפוי שוטף את העיר

31.12.2023 / 0:00

גל "שכמוהו לא נראה שנים" שטף את רחובות העיר ונטורה במערב קליפורניה: "בגלל סופות ציקלון באוקיינוס השקט הגלים יכולים עכשיו להגיע לגובה 8 מטרים". צפו ברגע הבהלה, שבעקבותיו אושפזו שמונה אנשים בבית החולים

גל עצום היכה בחוף בקליפורניה/רויטרס

העיר ונטורה במערב קליפורניה ידועה בעיקר בחופיה ששוכנים צפונה מלוס אנג'לס. בדרך כלל היא נוטה להיות שלווה ומושכת תיירים רבים, שנהנים מהתצפית לאוקיינוס השקט. בסוף השבוע זה כמעט נגמר באסון עבור שמונה אנשים שאושפזו בבית החולים בגלל גל ענק ולא צפוי ש"תקף" את המזח.

הגל, שכמוהו לא נראה "הרבה שנים" לדברי התושבים, הגיע במפתיע בזמן הגאות ונשבר על המזח לעיני הקהל המבועת שהחל לרוץ לכל עבר. הסחף נמשך לאורך כמה מאות מטרים, ובעקבותיו זאת נפצעו שמונה אנשים באורח קל ופונו לבית החולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

השירות המטאורולוגי בארה"ב שיגר אזהרה וקרא לכל מי שנמצא ברצועת החוף המערבית של ארה"ב לא להגיע בסמוך לים. "יש אנרגיה עצומה ומסוכנת, שעלולה ליצור גלים כאלה בשל סופות ציקלון באוקיינוס". על פי האזהרה, הגלים עלולים להגיע לגובה של שמונה מטרים. בשירות קראו להיזהר במיוחד מ"גלים חמקניים" - גל שצובר גובה פתאומי בדומה לזה שתקף את ונטורה.

ואכן גלים גבוהים במיוחד הכו אתמול (שבת) ושלשום את חופי קליפורניה שבארצות הברית, וגרמו להצפות ולנזק רב לרכוש. הגלים שהגיעו לגובה של עד 12 מטרים, נגרמו כחלק ממערכת סופות רחבה באוקיינוס השקט שהביאה גם גשמים כבדים לאורך החוף המערבי של ארצות הברית, ואת "גאות המלך" - הגאות הגבוה ביותר שנמדדה השנה.

גלי ענק מכים בחופי קליפורניה. רויטרס
גלי ענק מכים בחופי קליפורניה/רויטרס
גלי ענק מכים בחופי קליפורניה. רויטרס
גלי ענק מכים בחופי קליפורניה/רויטרס
גלי ענק הכו בקליפורניה. רויטרס
גלי ענק הכו בקליפורניה/רויטרס

רבים מתושבי עיירות החוף בילו את סוף השבוע במילוי שקי חול בניסיון להתוגנן מהגלים הגבוהים, וכן בתיקון הנזק שהגלים גרמו לרכושם. אולם אחרים לבשו חליפת גלישה, וניסו לתפוס את הגלים, הגבוהים בהרבה מהמוצע לאזור. קני פאוול בן ה-64, תושב עיירת החוף ונטורה הסביר כי התנאים הקשים לא איפשרו גלישת גלים של ממש. "היינו צרכים לברוח מהמים", אמר. "לא היינו מוכנים למה שאמא אדמה הכינה לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully