וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 הערים הטובות בעולם לשנת 2024 נחשפו, כולל נציגה ישראלית

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 8:16

דו"ח שנתי של חברת Resonance Consultancy דירג את 100 הערים המובילות בעולם ובדק שלוש קטגוריות מפתח - יכולת חיים, חביבות ושגשוג. לונדון, פריז וניו יורק דורגו בשלושת המקומות הראשונים, אבל יש גם נציגות ישראלית במקום טוב באמצע

מוזיאון העיר תל אביב/ליאו תנא

רשימת 100 הערים הטובות בעולם לשנת 2024 נחשפו, ולונדון מדורגת במקום הראשון, כשאחריה פריז וניו יורק.

כך עולה מדו"ח שנתי של חברת Resonance Consultancy, שדירגה את 100 הערים המובילות מבין יותר מ-270 ערים שבהן יש אוכלוסייה של מיליון איש ויותר.

כיכר פיקדילי, לונדון. ShutterStock
הגיעה למקום הראשון. לונדון/ShutterStock

התוצאות התבססו על ציונים בשלוש קטגוריות מפתח - יכולת חיים, חביבות ושגשוג, כאשר עשרות גורמים נלקחו בחשבון. אלה כוללים הישגים לימודיים, תוצר לנפש, שיעור העוני, מספר מסעדות איכותיות, חנויות ומועדוני לילה, יכולת הליכה, מספר מסלולי האופניים, פארקים ומוזיאונים איכותיים ומספר ההמלצות באתרים כמו Tripadvisor, גוגל, פייסבוק ואינסטגרם.

בעשירייה הראשונה תמצאו ארבע ערים ביבשת אסיה, ארבע באירופה ושתיים בארה"ב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אתונה אקרופוליס יוון. Shutterstock, ShutterStock
אתונה. דורגה מקום אחד אחרי תל אביב/ShutterStock, Shutterstock

על תל אביב: "בסיס נחשק עבור אנשים כישרונים"

גם לישראל יש נציגה בתוך מאה הערים הטובות לשנה הבאה, וזו העיר תל אביב, למרות שאוכלוסייתה אינה מונה מיליון איש (כ-480 אלף). עם זאת, הסקר התייחס למטרופולין של תל אביב, שכולל את הערים חולון, הרצליה, פתח תקווה ואחרות, ובסך הכל לפי הסקר 2,799,000 תושבים. העיר העברית הראשונה דורגה די באמצע הרשימה - במקום ה-47 - ועליה נכתבו הדברים הבאים:

"עם מזג האוויר המושלם, אורח החיים הנינוח שלה ותעשיית הטכנולוגיה המתפתחת, אין זה מפתיע שתל אביב הפכה לבסיס נחשק עבור אנשים כישרונים המחפשים אקזוטיות ומשכורות גבוהות. הם מכירים את חוסר היציבות בארץ העתיקה זו, כמו במאי 2021 (מבצע "שומר החומות"), כאשר 160 רקטות נורו על העיר בזמן שמבלים בחוף הים שיוועו למסתור, וחודשיים לאחר מכן פעלו כוחות הביטחון למנוע פיגועי טרור. אבל תל אביב לא נותנת לזה להשפיע עליה לאורך זמן, ומתהדרת באוכלוסייה חכמה, קוסמופוליטית וסקרנית שזוכה לציון מספר 33 בעולם בהישגים חינוכיים".

טיול אופניים בתל אביב. Shutterstock, ShutterStock
"מזג האוויר מושלם ואורח חיים נינוח". תל אביב/ShutterStock, Shutterstock

עוד נכתב על העיר: "העיר גם מעריכה את התרבות שלה כמו את הקמפרי שלה, ודורגה במקום ה-33 בקטגוריית מוזיאונים, כמו המוזיאון לאמנות שהבניין החדש שלו של משטחים גיאומטריים מתפתלים, שתוכנן על ידי פרסטון סקוט כהן, הוא אחד מציוני הדרך של העיר. מוזיאון שטיינהרדט לתולדות הטבע, שנפתח בשנת 2018 וממוקם מעבר לנחל הירקון, הוא מעין "אנדרטה" מפוארת לעולם הטבע, שמאשרת גם את האמונה בדת אברהם של המדינה. מלונות רבים נפתחו בשנת 2022 (ועוד יגיעו ב-2023), ו-170,000 איש חגגו השנה את מצעד הגאווה של תל אביב, כולל יותר מ-10,000 תיירים".

לדירוג המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully