וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל בזכות לייב בפייסבוק: הישראלית שהפכה לאושיית רשת בניו יורק

עודכן לאחרונה: 21.7.2023 / 10:39

עם כמעט מיליון עוקבים בטיקטוק מיקי בלנק הישראלית, אחת מיוצרות התוכן המוכרות ביותר בניו יורק, משתפת את הסיפורים שמאחורי הלייבים המפורסמים וגם כמה המלצות לקיץ לבילויים עם ילדים

מיקי בלנק ותום קרוז בניו יורק/צילום: מיקי בלנק

לפני עשור מיקי בלנק, זואולוגית ואקולוגית ישראלית, עברה לגור בניו יורק עם בעלה, ומה שהתחיל כמסע למטרת פוסט דוקטורט, הפך עד מהרה להרפתקה שהפכה אותה ליוצרת תוכן מפורסמת (mickmicknyc), שהלייבים הוויראליים שלה הפכו לשם דבר.

"כשעברנו לכאן הייתי ממש בדיכאון", היא מספרת. "לא מצאתי את עצמי, הייתי בסטרס, הכול היה לי קשה", היא אומרת. כחובבת צילום היא התחילה להסתובב בעיר ולצלם. "צילמתי קצת למגזינים כמו 'טבע הדברים', ואז גם פתחתי עמוד צילום בפייסבוק", היא מספרת. אבל בשנת 2016 התחוללה בחוף המזרחי סערת שלג חמורה ששינתה את חייה. "פייסבוק השיקה בערך באותו זמן פיצ'ר חדש של לייבים, והלייב שעשיתי מהאירוע הזה הגיע למאות אלפי צפיות. אז קלטתי את הכוח של הווידאו והתחלתי לצלם כמעט כל בוקר לייב מהעיר".

מיקי הפכה באחת לאושיית רשת, ומאחר שלא כל יום יש סופת שלגים לצלם, היא פשוט הסתובבה עם הטלפון הנייד וצילמה בשידור חי את החיים בעיר. "גם בסתם טיול רגיל בסנטרל פארק אפשר להעביר הרבה דברים מיוחדים. היום כולם עושים את זה בניו יורק, אבל אז הייתי יחידה מסוגי, וזה הפך לבסיס לקהילה מאוד גדולה של אנשים".

מיקי בלנק ותום קרוז בניו יורק. מיקי בלנק, באדיבות המצולמים
הסתובבה עם הנייד וצילמה בשידור חי את החיים בעיר. מיקי בלנק ותום קרוז בניו יורק/באדיבות המצולמים, מיקי בלנק

הסיפור על השוטרת היפה והסוס

@mickmicknyc @nypd real life Mustang patrolling around @timessquare.nyc !!! Thank you officer Jess Oliviery for sharing with us ❤️ #horsetok #nypd #mickmicknyc ♬ original sound - New York Mickey

"התחלתי בלי כלום. רק אני, הטלפון ואינטרנט"

ההצלחה בפייסבוק זלגה גם לאינסטגרם, ועמוד הטיקטוק שפתחה בשנת 2020, עם הקורונה, הביא אותה לשיאים חדשים. "מדי יום עליתי בשעה שבע בערב ללייב. הייתי מהבודדים שנשארו וכיסו את העיר. הייתי הולכת לבד ברחובות הריקים, כשמדי כמה בלוקים עברו לידי משוגעים, הומלסים, אנשים מפחידים - וגם המון חולדות. לא היו אנשים, אז החולדות יצאו החוצה".

מיקי שידרה גם באירועי הזעם בעקבות רצח ג'ורג' פלויד, אבל אחד האירועים מאותה תקופה שהיא גאה בו במיוחד היה השידור הייחודי שעשתה בערב השנה החדשה ב-2021 מהטיימס סקוור. "בחגיגה הכי גדולה בעולם הייתי לבד עם עוד כמה צלמים מגטי", היא מספרת. "לצלמים אחרים לא הייתה גישה, אבל לי כן. התחלתי פה בלי כלום. אפס קשרים, רק אני, הטלפון ואינטרנט. בהתחלה צילמתי במקומות שלא צריך להם אישור, רק לפקוח עיניים. אבל בזכות ההתמדה פיתחתי קשרים אדוקים עם מקומות כמו טיימס סקוור, רוקפלר, אמפייר סטייט, מוזיאון הטבע ועוד, וקיבלתי גישה מיוחדת לאירועים".

לדבריה, הפעילות שלה בימי הקורונה הייתה משמעותית במיוחד. "מבחינתי אני הייתי חלק מאלה שהחזירו את ניו יורק לשגרה. השארתי את ניו יורק בתודעה של האנשים, הראיתי שאפשר לחיות פה, שדברים קורים. זה גם מה שהביא אותי לקהלים גדולים".

כיום היא עומדת על מספרים מרשימים של כ-940,000 עוקבים בטיקטוק, 600,000 עוקבים בפייסבוק, 185,000 באינסטגרם, וערוץ היוטיוב החדש שלה כבר צבר 70,000 עוקבים. העיר, היא אומרת, הפכה אחרי הקורונה להיות יותר אינטנסיבית ממה שהיא הייתה קודם. "היא נהייתה יותר יקרה, השכירות עלתה. וגם אם הרבה אנשים פוטרו מההיי-טק, זה לא מפסיק את העיר". לדבריה, בעולם של יוצרי התוכן התחרות נהייתה יותר קשה. "אנשים שעבדו במגדלים כמו סאמיט ואדג' עזבו את העבודות שלהם והפכו ליוצרי תוכן. זאת עבודה מתגמלת מאוד. אין יוצר תוכן מתחיל שלא משדר מהעיר".

לאור התחרות, היא אומרת, היא עברה לדברים הבאים, וכיום היא כמעט לא משדרת לייבים, אלא מעלה סרטונים רק אחרי עריכה. "אני מצלמת גם אנשים מפורסמים, פרמיירות וסטים של סדרות. הייתי בסטים כמו הג'וקר עם ליידי גאגא, בווסטוורלד עם אד האריס. זאת עלייה ברמת הריגוש הניו יורקי מבחינתי".

נחיל דבורים ענק על בניין בעיר

@mickmicknyc Rescuing a swarm of bees in Times Square ??? #bees #timesquare #nyc #rescue ♬ original sound - New York Mickey

טיימס סקוור בראש השנה החדשה של 2021

@mickmicknyc Reply to @mommamichnyc ♬ Sail - AWOLNATION

אחת שיודעת

מיקי, שהיא אם למיקה בת השלוש, חורשת את העיר גם עם בתה ומכירה את כל האטרקציות השוות לילדים בניו יורק. הנה כמה מקומות שהיא הכי ממליצה עליהם:

  • "מוזיאון הטבע פתח ממש לפני חודש את מרכז ריצ'רד גליידר למדע, "זה מבנה ארכיטקטוני יוצא מן הכלל, מקסים ויזאולית. הכניסה אליו כלולה בתעריף של המוזיאון, אבל בתשלום נוסף יש תצוגת פרפרים מרהיבה ואת ה-Invisible World, תצוגת סינמה אינטראקטיבית של 360 מעלות, שמתארת תהליכי טבע מתחת לאדמה, ג'ונגל, צלילה מתחת למים ועוד".
  • RiseNY בטיימס סקוור הוא מקום שמחבר לחוויה הניו יורקית באמצעות תצוגות שונות שמדמות נסיעה בין האתרים והרגעים החשובים של העיר, כמו גם סדרות שצולמו בניו יורק. אבל האטרקציה המרכזית היא "מעין מתקן לונה פארק, שנותן הרגשה שכאילו עפים מעל ניו יורק. הכיסא עף לגובה מעל הטיימס סקוור". לדברי מיקי, "כדאי לחפש קופון הנחה, כמו 1+1 חינם. הרבה פעמים יש מבצעים כאלה".
  • sloomoo בברודוויי, הוא "מוזיאון שמייצר סליים בכל מיני טקסטורות, צבעים, ריחות, מאוד מאוד כיפי לילדים". במקום אפשר גם לרכוש מוצרי סליים מיוחדים.
  • "בקיץ אני מאוד אוהבת את גן החיות בסנטרל פארק - ואם אתם מגיעים יותר מפעם בשנה עם הילדים לניו יורק כדאי לעשות מינוי לגני החיות, שמעניק כניסה לכל גני החיות הטובים, ביניהם גם לגן החיות בברונקס, שהוא ברמה עולמית, גם מבחינת תצוגת בעלי החיים וגם מבחינת הפעילויות לילדים".
  • "בגני המשחקים בעיר יש כל מיני מתקני מים כיפיים בגני משחקים, שאפשר להשתעשע בהם בבגד ים, לדוגמה: Heckscher Playground בסנטרל פארק, וגם Imagination Playground, Ancient Playground, Hippo Playground. תמיד כדאי ללכת עם בגד ים בתיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully