וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריטים עפים על תל אביב: כך תטיילו בעיר היקרה בעולם ב-100 ליש"ט ליום

עודכן לאחרונה: 28.10.2022 / 8:34

"העיר הישראלית הזו ידועה לשמצה ביוקר המחייה שלה, אבל אל תתנו לזה לעצור אתכם". כתבה שפורסמה בבריטניה מהללת את תל אביב וממליצה על כמה אתרי חובה: מכיכר דיזנגוף ("ביתה של מזרקת האש והמים של תל אביב") ועד לינה בפלורנטין ("שכונת ההיפסטרים של דרום העיר")

מרוץ האהבה בתל אביב/צילום רחפן: אורן אלון, שוונג

"העיר הישראלית הזו ידועה לשמצה ביוקר המחייה שלה", כך נפתחת כתבה נרחבת שפורסמה באתר הבריטי דיילי מייל. זאת ודאי לא חדש לכם, בטח לאחר שתל אביב "נבחרה" כעיר היקרה ביותר בעולם בשנת 2021 על ידי מגזין האקונומיסט. עם זאת, בהמשך הכתבה, נכתב כי למרות זאת, עדיין ניתן לחוות אותה בפחות מ-100 ליש"ט (כ-400 שקלים) ללילה. "תל אביב היא ככל הנראה העיר היקרה בעולם, אבל אל תתנו לזה לעצור אתכם מלחוות את העיר התוססת הזו - אבן שואבת לחובבי אוכל, היסטוריה ותרבות, לצד קו חוף ארוך וחולי".

אז מה חושבים הבריטים על חופשה בתל אביב, ואיך מטיילים בה מבלי לקרוע את הכיס? הנה הטיפים שלהם.

תיירים תל אביב. ShutterStock
"אבן שואבת לחובבי אוכל, היסטוריה ותרבות, לצד קו חוף ארוך וחולי". תל אביב/ShutterStock

"מלון עם אווירה של סיטקום משנות ה-70"

באשר ללינה, בכתבה ממליצים על מלון סנטרל, "מלון שני כוכבים שבו 12 חדרים ואווירה של סיטקום משנות ה-70". עוד צוין כי המלון קרוב לכיכר דיזנגוף - "ביתה של מזרקת האש והמים של תל אביב" (הכוונה כמובן למזרקה של יעקב אגם).

מלונות נוספים שעליהם ממליצה הכתבת, אנג'לה אפשטיין, הם WOM אלנבי ומלון קפסולות השינה The O Pod Hotel. על האחרון נכתב כי הוא נמצא בנווה צדק: "אחת השכונות הוותיקות, שבה בתים שובי לב, גנים, סמטאות מפותלות ומבנים משוחזרים להפליא". בנוסף, ממליצה הכתבת על דירת Airbnb בפלורנטין - "שכונת ההיפסטרים של דרום תל אביב, שבה מחסנים ישנים הפכו לברים, בתי קפה ומקומות שמתמחים במוזיקה".

מלון סנטרל

The O Pod Hotel

מלון WOM

בין "שביל העצמאות" לשוק הכרמל

בקטגוריית ה"מה לראות ומה לעשות", ההמלצה הראשונה היא לשוטט לאורך הטיילת של תל אביב, "שפועמת הן ביום והם בלילה, ובה אנשים בני כל הגילים עוסקים בפעילות גופנית". עוד נכתב כי "הטיילת נמתחת לאורך של כ-2.5 ק"מ לאורך חוף הים התיכון, ובה המוני הולכי רגל, רוכבי אופניים וגולשי סקייטבורד, בזמן שהמוזיקה בוקעת מהברים. על החוף תמצאו מתקני כושר מוצלים ורשתות כדורעף". בנוסף, ממליצה הכתבת לצאת לטיול אופניים באמצעות מיזם "תל אופן".

להמלצה חמה זוכה מסלול ההליכה המשולט "שביל העצמאות", המקשר בין נקודות ציון היסטוריות, בהן הקיוסק הראשון של העיר. "למדו על הקמת מדינת ישראל", ממליצה אפשטיין.

שביל העצמאות

טיילת תל אביב

בנוסף, התיירים הבריטים מוזמנים לבקר בשוק הכרמל, "השוק הפתוח הוותיק והגדול בתל אביב", וכן ביפו, על סמטאותיה, הנמל שלה, הגלריות, המסעדות ושוק הפשפשים".

לסיום החלק של "מה לעשות", ישנה המלצה לבקר במוזיאון בית בן גוריון, "שבו תוכלו לראות את ספרייתו, חדרי העבודה וחדרי המשפחה שלו".

שוק הכרמל

מוזיאון בית בן גוריון

שוק הפשפשים

"אחרי הסביח לא תוכלו לאכול עד סוף היום"

אי אפשר לדבר על תל אביב מבלי לדבר על אוכל, ובכתבה הבריטית מוצגים כמה ממוסדות האוכל הבלתי מעורערים של העיר. כך למשל חומוס אבו חסן עלי קרוואן ביפו. "בישראל, חומוס הוא הרבה יותר ממטבל של מעמד הביניים. הוא כוכב. וזוהי אחת ממסעדות החומוס המפורסמות בארץ", כותבת אפשטיין, וממליצה בין השאר גם על "פלאפל רצון" ברחוב קינג ג'ורג', על רשת סודוך ועל "סביח טשרניחובסקי". "הסביח הוא מרכיב יסודי במטבח הישראלי-עיראקי. הקלאסיקה הזו תעלה לכם 9 ליש"ט - אבל אחריה לא תוכלו להמשיך ולאכול עד סוף היום".

אבו חסן

פלאפל רצון

סביח טשרניחובסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully