וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המלחמה: באיים המלדיביים יאסרו על כניסת ישראלים

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 13:47

הפרלמנט המלדיבי העלה השבוע הצעה לתיקון חוק ההגירה, שיאסור על בעלי דרכונים ישראלים להיכנס למדינה בעקבות "תוקפנות חסרת הבחנה של ישראל נגד עזה". המלדיביים היא מדינה מוסלמית שאלפי ישראלים באים אליה בשנה, בעיקר גולשים

קלאב מד קאני באיים המלדיביים/צילום: אור יריב

לידיעת הגולשים (תרתי משמע): מדינת האיים מלדיביים מתכננת לאסור על ישראלים להיכנס לשטחה בעקבות המלחמה בעזה.

חבר הפרלמנט המלדיבי, מוחמד נאשיד עבדולה, העלה ב-20 בנובמבר הצעה לתיקון חוק ההגירה הלאומי במטרה לאסור על בעלי דרכונים ישראלים להיכנס למדינה, זאת בעקבות "תוקפנות חסרת הבחנה של ישראל נגד רצועת עזה", כך לפי אתר The Cradle שמסקר חדשות במערב אסיה.

חבר הפרלמנט אישר, כי מטרת תיקון חוק ההגירה היא להטיל סנקציות על ישראל באמצעות איסור כניסה על אזרחיה למדינה בעקבות המצור הקטלני של ישראל על רצועת עזה. לפי האתר, נכון לעכשיו הצבא הישראלי הרג יותר מ-12,300 אזרחים פלסטינים, כולל למעלה מ-5,000 ילדים, מאז תחילת מבצע "מבול אל-אקצא" ב-7 באוקטובר.

האיים המלדיביים. Shutterstock, ShutterStock
מטרת תיקון החוק היא להטיל סנקציות על ישראל באמצעות איסור כניסה על אזרחיה. המלדיביים/ShutterStock, Shutterstock
קלאב מד קאני באיים המלדיביים. אור יריב, תמונות גולשים
אלפי גולשים מגיעים בכל שנה למדינה עבור הגלים. קלאב מד במלדיביים/תמונות גולשים, אור יריב

הפגנה מול הפרלמנט המלדיבי

מדינת האיים המלדיביים חברה בארגון התאגיד האיסלאמי (OIC), שכבר הפעיל איסור כניסה על אזרחים ישראלים. עבדולה לוחץ להעביר את הצעתו בהתאמה לשאר חברי ה-IOC ומביע את הסולידריות של המלדיביים עם פלסטין.

בשבוע שעבר התאספו מפגינים מול הפרלמנט המלדיבי, שהביעו את זעמם על מעשיה והאלימות של ישראל בעזה, וקראו לאסור כניסה באופן מיידי.

עוד פרסם האתר, כי בינואר 2022 טענו מקורות בממשלת ישראל שהאיים המלדיביים יזמו צעדים לחידוש היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, שנותקו בשנת 1974. בעקבות המלחמה בעזה ב-2014, המלדיביים ניתקו לחלוטין את הקשרים עם ישראל ואסרו כל יבוא מישראל. מאז תחילת הסכסוך, מספר מדינות החזירו את שגריריהן מישראל, כולל קולומביה, הונדורס, ירדן, בחריין וטורקיה, בעוד מדינות כמו בוליביה ובליז השעו את היחסים עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully