וואלה!

האיים המלדיביים: חופשה בריזורט הכי מפנק שיש לישראלים

אור יריב

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 8:48

משפחת יריב חלמה בטורקיז על חופשת חגים באיים המלדיביים, ונחתה בקלישאת גן עדן שהתממשה: ים תכול, חול לבן, המון פעילויות מים ולינה בבקתות עץ באמצע האוקיינוס. למרות שלא הכל היה צלול כמו הים, הם סימנו "וי" על אסקפיזם מושלם

קלאב מד קאני באיים המלדיביים/צילום: אור יריב

אז יצאנו כולנו לחופשה החלומית שלנו בטורקיז בחגי תשרי. היעד: האיים המלדיביים. נהוג לחלק את המלדיבים לפי תנאי מזג אוויר: לעונה היבשה והעונה הרטובה. לקחנו הימור והגענו בסוף העונה הרטובה. צריך לציין, שגם בעונה זו, למעט מונסונים קלים, הטמפרטורה גבוהה.

הטיסות נבחרו בקפידה וחברת אמירייטס סיפקה את הסחורה: מטוסים יפים וחדישים, קונקשן מהיר ונוח בדובאי ועוד שדרוג קטן של המיקום למחלקת פרימיום שהילדים קיבלו, כי מסכי הטלוויזייה במושבים מולם לא עבדו.

נחתנו במאלה, בירת המלדיביים ואחד מ-200 איים מיושבים ברפובליקה. היעד שלנו: קלאב מד "קאני", עליו שילמנו במיטב כספנו כמעט 3,000 דולרים לאדם, כולל טיסות, לשבוע בבקתות הפרימיום על המים. משם בקצב הודי/מלדיבי נציג של הקלאב מנסה לאסוף כמה שיותר תיירים לאי. מחכים לסירה שתאסוף אותנו כדי לשוט לריזורט. סך הכל הליך די מהיר. כבר קיבלנו מראש את כל התכניות מהאפליקצייה של הקלאב ומה ניתן לעשות בו, להזמין, לאכול, לרקוד ועוד, והילדים בנו תוכניות לפי הלו"ז של השבוע שבו שהינו במקום.

לא הכל שמשי באזור ההאוקיינוס ההודי. האיים המלדיביים/תמונות גולשים, אור יריב
קלאב מד קאני באיים המלדיביים אור יריב. אור יריב, תמונות גולשים
כבר בדקות הראשונות צילמנו תמונות שמוציאות את העיניים. קלאב מד "קאני"/תמונות גולשים, אור יריב
קלאב מד קאני באיים המלדיביים. אור יריב, תמונות גולשים
לקחנו הימור והגענו בסוף העונה הרטובה, שבה יש גם מונסונים קלים/תמונות גולשים, אור יריב

להוציא את העיניים לחברים

קלאב מד תפסו שני איים במרחק של כחצי שעת שיוט משדה התעופה, ונוחות ההגעה בסירה מהירה היתה יעילה. ברגע שעגנו, הגענו לתמונת גלוייה אינסטגרמית כפי שתראו בכל פרסומת מלווה בכמה קלשונים יפים. לאחר ההגעה, ערכנו סיבוב בריזורט עם ה-G.O שאחראי על הצד שלנו, שנתן תדריך זריז של מה ניתן לעשות בכל מקום על האי, כולל שעות פתיחה ופינוקים נוספים באזור הפרימיום שעליו שילמנו מראש. וכמובן, איך אפשר בלי קבלת פנים של השף דה וילאז' בחיוך גדול ומלמול של כמה מילים בעברית בסיסית.

הזמנו שתי בקתות על המים, שבהחלט סיפקו את הסחורה: אמבטיה שמשקיפה למי טורקיז,
חולות לבנים ומרפסת עם מיטות שיזוף מפנקות, כולל ירידה במדרגות לרחצה במים התכולים-ירקרקים. כבר בדקות הראשונות של השמש, צילמנו כמובן תמונות שמוציאות את העיניים לכל מכר/חבר/קולגה ברשתות החברתיות. ומספר הלייקים עלה במקביל.

אבל לא הכל שמשי באזור ההאוקיינוס ההודי. רוחות חזקות, גשמי מונסון מפתיעים ומזג אוויר יציב של 30 מעלות עם לחות קבועה של הזעה, בישרו לנו שאנחנו באזור טרופי. בנוסף, עננות גבוהה די קלקלה את היומיים הראשונים שלנו בריזורט, אבל הבנו שצריך לנצל כל יום ונהננו ממה שיש.

האטרקציות של הספורט הימי מגוונות ומרובות - מגולשים מגניבים, דרך צלילות ושנירקול עם או בלי בלוני חמצן ועד שיט בקיאקים וקטמרן. ה-G.O's של הקלאב נראו כאילו הוצאו מפרסומת של "בנטון" - בכל הצבעים והסוגים ומכל המדינות. בלילה הראשון התרעות של אזעקה הקפיצו אותנו בארבע לפנות בוקר - והחדירו בנו תחושה פוסט-טראומטית של עוד סבב בעזה. לאחר מספר צפצופים חוזרים שלא פסקו, אספנו את הילדים מהבקתה ליד ובסופו של דבר סיימנו עם ארבע נפשות במיטה זוגית. האזעקות נבאו מגלאיי אש לא מכוילים, לדברי ה-G.O המקומי.

אטרקציות הספורט הימי מגוונות ומרובות. קטמרן/תמונות גולשים, אור יריב
גולשים רבים מגיעים לאיים במיוחד בשביל חוויית הגלישה במים הזוהרים/תמונות גולשים, אור יריב
הבקתות על המים בהחלט סיפקו את הסחורה. אמבטיה שמשקיפה למי הטורקיז/תמונות גולשים, אור יריב

הכל כלול, עד הספורט הימי

הבקתות על המים מעוצבות להפליא והרוחות העזות נשמעות היטב מבין החריצים, ועדיין זה לא מקלקל את החוויה של שינה על המים. לצערנו חוויית השנרקול שהקלאב מציע מרגישה כמו בלוף מקומי, או ניסיון שיווקי לסיור בתשלום. נשלחנו עם סירה לצד השני של האי ונזרקנו למים העמוקים ללא שום שונית באזור. אחרי 20 דקות של סיבוב סביב עצמנו עם שנורקל וראות אפסית, עלינו עייפים ומותשים חזרה לסירה, בדרך לעוד ארוחה.

כמובן שהאוכל אין-סופי בכמויותיו, כיאה לכל קלאב מד בעולם. לא נפלנו מהמנות, אבל המגוון עשיר ביותר - מאוכל הודי, אסייתי ועד מערבי צמחוני וטבעוני. היין המקומי היה למרבה הפלא מצוין. כמובן שבקלאב מד הכל כלול ובחינם, וקשה למצוא את עצמך רעב או צמא בין שלוש המסעדות ושני ברים משני צידי החוף. אבל ה"כל כלול" נגמר כשמגיעים למתחם הספא היוקרתי והאטרקציות הספורטיביות של האיים. פה צריך להכניס את היד עמוק לכיס.

למשפחה בת ארבע נפשות דרושים כמה מאות דולרים לכל אטרקציה: ג'ט-סקי (250 דולרים לאדם), צלילה (כ-350) דולרים לשתי צלילות בארבע שעות), סירה שלוקחת אותך לשנרקל (180 דולרים) וגלישה (השכרת גלשן ליום 40 דולרים) - הופכים לעסק יקר. גם כשהזמנו סיור שנורקל לריזורט הקרוב ליד מפעל טונה מקומי, שבו ניתן לראות את שלל היצורים הימיים הנכספים, מנוע הסירה הפסיק לעבוד באמצע הדרך ומצאנו את עצמנו מתנדנדים עם הגלים בין שמיים וארץ, מחכים לחילוץ שלקח כשעה עד שהגיע.

קלאב מד קאני באיים המלדיביים. אור יריב, תמונות גולשים
הבקתות על המים מעוצבות להפליא והרוחות העזות נשמעות היטב מבין החריצים/תמונות גולשים, אור יריב
לא נפלנו מהאוכל, אבל המגוון עשיר ביותר/תמונות גולשים, אור יריב
מסיבות הערב נותנות הזדמנות לטעום ממבחר הקוקטיילים המרשים/תמונות גולשים, אור יריב

מדינה איסלמית שישראלים מרגישים בה נוח

מסיבות הערב נותנות עוד הזדמנות לטעום ממבחר הקוקטיילים המרשים שהתפריט מציע, וההופעות המקומיות מספקות אתנחתא קומית קלה ומעבירה את הזמן עד שהילדים, וגם המבוגרים, נגררים לריטואל ריקודי ה"קרייזי סיינס", בטח כשמשמיעים לך את "ג'סיקה" של אתניקס.

לגבי וויי-פיי, והוא, כאמור, חשוב מאוד להוצאת העיניים באינסטוש, אז ישנה רשת אלחוטית ברמת פרימיום שעובדת בצורה סבירה בריזורט של הווילות על המים ומספקת את הסחורה בשליחת וואטסאפ והעלאת תמונות מפתות. אל הקורונה מתייחסים כלא היתה ואין התייחסות או הגבלות בנושא, למעט הצהרת בריאות לרפובליקה שיש למלא, שאותה גם לא ביקשו להראות בכניסה למדינה.

התחושה כישראלי בקלאב היא נוחה ובטוחה, על אף שמדובר במדינה איסלמית שמאה אחוזים מתושביה מוסלמים, ומי שמבקש להתאזרח בה נאלץ להמיר את דתו. כיוון שמדובר באי, הגלישות פה דורשות ניסיון קודם, בשל תנאי מזג האוויר הרוחות החזקות והגלים הגבוהים, וגולשים רבים מגיעים במיוחד בשביל חוויית הגלישה במים הזוהרים.

לחובבי ז'אנר הצלילות, אז במלדיביים מדובר בחוויה פשוט מדהימה: כרישים, צבי ים, מנטות (מנטה ריי) ענקיות ועוד אלפי יצורים חיים סביב השוניות באוקיינוס. המדריכים נוסכים תחושת ביטחון והמקומיים עוזרים בכל תפעול ציוד הצלילה. לפריקים שבעניין, ספינות רבות עגנו לידינו ובתוכן ספארי צלילה וגלישה למשך שבוע באתרים השונים באיים.

השקיעות מהקלאב מהממות (וגם הילדה)/תמונות גולשים, אור יריב
בכל בוקר מסתובבים ילידי המקום כדי לנקות את החופים הלבנים מאצות הים/תמונות גולשים, אור יריב

מה היית לוקח לאי בודד? (לא את הילדים)

בכל בוקר על חופי האי מסתובבים עשרות ילידי המקום, העובדים בכפר ומנקים את החופים הלבנים מאצות הים, על מנת לא לפגוע בחלום של התייר המערבי שמעוניין לראות על הבוקר גלויה של חופים לבנים ומים תכולים. 90 אחוזים מכלכלת האיים בנויה מתיירות - דבר הדורש כוח עבודה רב על מנת לשמר את אוצר הטבע העולמי.

ההליכה על החוף מזכירה את השאלה "מה היית לוקח לאי בודד בלב האוקיינוס?" (כנראה שלא את הילדים...), אבל מצד שני החופש והעצמאות שהילדים חווים בכפר היא מדהימה. במועדון הילדים והנערים ישנה תוכנית מסודרת ומאורגנת של פעילויות אינסופיות, עם מדריכים שמשקיעים בילדים גם מעבר לשעות הפעילות.

וזה כל מה שרצינו מחופשת החגים שלנו: אסקפיזם מושלם ביחד עם הילדים.