וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקפת את צרפת: טורקיה תהפוך למדינה ה-2 הכי מתוירת באירופה

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 10:12

עם עלייה של 73% במספר התיירים שהגיעו אליה השנה, גוברת טורקיה על שני השווקים הגדולים באירופה, צרפת וספרד, בהשוואה ל-2019, והיא עתידה לעקוף את צרפת ולהתברג כמדינה השנייה הכי מתויירת באירופה ב-2024

בווידאו: ארדואן בנאום מגנה רצח ישראלים, אבל אומר שישראל מבצעת טבח בעזה/צילום: רויטרס

בניגוד לישראל, שהתיירות אליה לא רק שלא חזרה למספריה היפים לפני הקורונה אל נעצרה לגמרי באוקטובר, באירופה מספרי התיירים בעלייה מתמדת ואף שוברים שיאים.

עם פריחת התיירות לאורך שנת 2023, מספר המבקרים באירופה עומד סוף סוף בקנה אחד עם המספרים של טרום המגיפה. אם מודדים את המספרים במונחים של הכנסות, אז התיירות שהגיעה לאירופה השנה הניבה נתון של 19% יותר מאשר בשנת 2019, כך על פי דו"ח הנסיעות העולמי של WTM - World Travel Market שפורסם לאחרונה במגזין Tourism Economics.

למרות שמספר הביקורים הכולל באירופה ירד ב-3% מ-440 מיליון ב-2019 ל-428 מיליון ב-2023, טורקיה מציגה נתונים לא פחות ממדהימים. בנוסף, היא אמורה לעקוף את צרפת, שתהפוך למדינה השנייה המתויירת ביותר באירופה בשנת 2024.

שדה התעופה הבינלאומי באיסטנבול. זיו ריינשטיין
התיירות לאירופה ירדה מעט השנה, אך בטורקיה זינקה. שדה התעופה באיסטנבול/זיו ריינשטיין

טורקיה רואה עלייה של למעלה מ-70 אחוז במספר המבקרים

המדינה של ארדואן רשמה עלייה של 73 אחוזים במספר המבקרים בהשוואה ל-2019. בכך טורקיה גוברת על שני השווקים הגדולים באירופה, צרפת וספרד, שעלו ב-33% וב-31% בהשוואה ל-2019, בהתאמה. קרואטיה, השוק העשירי בגודלו ביבשת, מציגה אף היא מספרים יוצאי דופן של כניסת תיירים ב-2023, שצפויים לעלות ב-51% מהנתונים שלפני המגפה.

עוד בוואלה!

ישראלים שביקשו לבטל נופש בטורקיה, סורבו בגלל שהם ישראלים

לכתבה המלאה
מרמריס, טורקיה. ShutterStock
קו החוף של המדינה, שמציע מים תכולים, מושך תיירים רבים. מרמריס/ShutterStock

מה עומד מאחורי תנופת התיירות של טורקיה?

ירידת ערך הלירה הטורקית, הפכה את החופשות בטורקיה לזולות יותר עבור תיירים רבים. בנוסף, קו החוף של המדינה, שמציע מים תכולים וצלולים ואתרי נופש יוקרתיים, הפך לחלופה ידידותית יותר וזולה מאשר הריביירה האיטלקית או הצרפתית.

מעבר לכך, איסטנבול מושכת אליה מבקרים לשכונות התוססות שלה ולארכיטקטורה העות'מאנית המרהיבה, בעוד שהאתר הארכיאולוגי אפסוס (Ephesus) שבחוף המערבי הוא פלא עתיק של מונומנטים ענקיים שרבים מגיעים לראות. ובלב טורקיה, התיירים יכולים לחוות את הנוף החצוב בסלע, כמו גם מלונות שנחצבו במערות, באזור קפדוקיה בזמן שהם טסים בכדורים פורחים.

טורקיה הוא גם אחד היעדים היחידים באירופה שלא אסרו טיסות מרוסיה בזמן המלחמה באוקראינה, כשכל אירופה אסרה זאת, עם סך של 7 מיליון רוסים שצפויים לבקר במדינה ב-2023, לעומת כ-5 מיליון ב-2022.

אל תשכחו גם, שתעשיית תיירות המרפא של טורקיה, שנחשבת זולה במיוחד להשתלות שיער וניתוחים אחרים, הפכה אותה למוקד משיכה פופולרי. כך למשל, בשנת 2022 הגיעו למדינה 1.2 מיליון תיירי "רפואת מרפא", כשבמחצית 2023 המספר כבר עמד על 746 אלף במחצית הראשונה של שנה בלבד, כך לפי ה-WTM.

השוק באיסטנבול, טורקיה. ShutterStock
מושכת אליה מבקרים. השוק באיסטנבול, טורקיה/ShutterStock

מי תהיה המדינה המתויירת ביותר ב-2024?

דו"ח של ה-WTM גם צופה שהאטרקטיביות של טורקיה תימשך לתוך 2024 ושהמדינה תעקוף את צרפת כמדינה השנייה המתויירת ביותר באירופה.

הארגון צופה המשך צמיחה לספרד, צרפת וטורקיה, עם עלייה במספרי תיירים של 74, 80 ו-72 אחוזים בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully