וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: הגיע הזמן להחרים את טורקיה, גם במחיר החופשה שלכם

דני שדה

עודכן לאחרונה: 13.10.2023 / 8:33

הרודן ארדואן שוב תקף את פעולות צה"ל בעזה, התעלם מכך שטרוריסטים מהחמאס רצחו, התעללו וחטפו ישראלים, הפסיק את הטיסות לישראל וחזר לסורו. בקיצור, נשיא טורקיה לא השתנה ודני שדה חושב שהגיע הזמן שלנו להפסיק לנפוש בטורקיה

בווידאו: ארדואן בנאום מגנה רצח ישראלים, אבל אומר שישראל מבצעת טבח בעזה/צילום: רויטרס

זה היה רק עניין של זמן עד שהרודן הטורקי, ארדואן, יתעורר ויתקוף את ישראל על פעולות צה"ל בעזה, שבאו כתגובה למתקפה בלתי נתפסת של ארגון טרור שנהנה מחסותו, שיש לו משרדים בארצו ואשר על פי פרסומים בכירי הארגון פועלים בשטחה של טורקיה ומתכננים ומכוונים פעילות טרור מארצו.

השבוע, עוד לפני, או במקביל, לתחילת המתקפה התורנית של ארדואן על ישראל, הודיעו גם חברות התעופה הטורקיות על הפסקת הטיסות לישראל, צעד שלא היה קורה בלי הכוונה ממשרדו של הרודן.

אתמול (חמישי), במקרה, פרסמה רשות שדות התעופה את נתוני פעילות נמל התעופה בן גוריון בחודש ספטמבר ומתחילת השנה, ומתברר כי טורקיה וחברות התעופה הטורקיות עדיין כיכבו במקומות הראשונים בתנועת הנוסעים. כך, למשל, חברת טורקיש איירליינס וחברת פגסוס וקורנדון הטיסו ביחד בחודשים ינואר-ספטמבר מעל 1.9 מיליון נוסעים, ובסך הכל טסו בחודשים אלה בין ישראל לטורקיה מעל 2.2 מיליון נוסעים, שמהווים כ-11.6% מכלל תנועת הנוסעים בין ישראל לרחבי העולם, כאשר כ-630 אלף נוסעים טסו בקו תל אביב-אנטליה (הנתונים מתייחסים לנוסעים ממריאים ונוחתים - ד.ש).

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפרלמנט באנקרה, 11 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפרלמנט באנקרה, 11 באוקטובר 2023/רויטרס

לכסף אין ריח

טורקיה, וזה לא חדש, היא אחד מיעדי הנופש הפופולריים בקרב הקהל הישראלי. הניסיון לטעון כי מרבית הטסים לאנטליה הם בני מיעוטים, אינו עומד במבחן המציאות. בנוסף, נכון שמתוך כ-1.4 מיליון נוסעים שטסים בקו בין תל אביב ואיסטנבול, רבים ממשיכים ליעדים באירופה, צפון אמריקה ואפריקה, ולמעשה מנצלים את מפת הנתיבים הענפה של חברות התעופה הטורקיות לצד שירות טוב ומחירים זולים משמעותית מחברות תעופה סדירות אחרות. וכך, אחרי כל פעם שנשיא טורקיה תוקף את מנהיגי ישראל ואת אזרחיה ומאשים אותנו בפשעי מלחמה, אנחנו מחרימים את טורקיה, וכעבור זמן קצר חוזרים לשם כי לכסף אין ריח.

אני אישית הייתי טס במשך שנים לנופש בטורקיה עד אירוע "המרמרה", וגם פעם אחת לאחר האירוע במסגרת עבודתי. במשך זמן קצר נראה היה שנשיא טורקיה השתנה. אבל כמו רבים אחרים גם אני טעיתי. נשיא טורקיה לא השתנה. אין פיוס ולא יהיה פיוס בינו לבין עם ישראל, ולמרות ביקורי חנופה של מדינאים ישראלים, כולל נשיא המדינה שלנו, הרודן הטורקי מחפש כל הזדמנות לתקוף את ישראל או לנסות להתערב בענייניה הפנימיים. הוא הוא עושה זאת בשמחה גדולה, ומציג את עצמו כמנהיג המוסלמי החשוב בעולם.

לא מכבר, ולא פעם אחת, בנאומיו ההזויים הוא קרא לעולם המוסלמים לעלות למסגד אל-אקצא, כי זו היתה מצוותו של מוחמד. העובדה שהמסגד נבנה עשרות שנים לאחר מותו של מוחמד לא הפריעה לו. זאת בדיוק כמו שהוא מתכחש לשואה הארמנית, למעצר של אלפי אזרחים בארצו וכליאתם במשך שנים בכלא עם עבודות פרך או הוצאתם להורג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נמל באנטליה, טורקיה. ShutterStock
כ-630 אלף ישראלים טסו בקו הזה עד כה השנה. אנטליה/ShutterStock

לא רוצה להיות חלק מ"אקספרס של חצות"

השבוע, 12 שנים לאחר פתיחת משרדי החמאס בטורקיה, שוב מצאנו את עצמנו מותקפים על ידי הנשיא הטורקי וראוי להדגיש: הרודן הטורקי. באחד מנאומיו ההזויים גינה רג'פ טאיפ את ישראל, התעלם מכך שטרוריסטים מהארגון שפועל מארצו רצחו בדם קר מעל אלף ישראלים תוך התעללות בגופותיהם, חטפו עשרות ישראלים, לא נותנים שום מידע עליהם וממשיכים להפציץ עשרות ישובים בישראל. "אסור שישראל תשכח שאם היא פועלת כמו ארגון ולא כמו מדינה, בסופו של דבר כך נתייחס אליה", אמר הרודן הטורקי, כפי שפורסם באתרים השונים והוסיף כי לצה"ל יש "שיטות מבישות".

במשך שנים מדינת ישראל דאגה להשתיק כל ביקורת מצד מדינאים ישראלים על "השואה הארמנית", רצח עם מכוון ושיטתי שביצעה האימפריה העות'מאנית באוכלוסייה הארמנית שבשטחה ב-1915. רצח העם הארמני כלל מעשי טבח המוניים, גירוש המוני, וצעדות מוות, בתנאים שתוכננו להביא למותם של המגורשים.

לאחר סופה של מלחמת העולם הראשונה המשיכו טורקים, כורדים ואזרים מוסלמים לטבוח בארמנים הנוצרים עד שנת 1923. ישראל, במשך שנים דאגה להצניע את הנושא, ולמעשה מדינת ישראל נהגה להתייחס לגורל העם הארמני במונח "הטראומה הארמנית", זאת מתוך רצון להימנע ממשבר דיפלומטי בין ישראל וטורקיה. אבל דווקא היום ודווקא נוכח המתקפות החוזרות ונישנות של ארדואן, חייבים בישראל להביע עמדה נחרצת, לומר לרודן הטורקי: עד כאן ולהסביר לו שכדאי שיישב בשקט לפני שהוא תוקף את ישראל.

בשנים האחרונות, בעיקר מסיבות בטחוניות וכלכליות, התחנפו מנהיגים ישראלים לנציגי ממשלת טורקיה. לפני שבועיים פירסם ארדואן כי בקרוב יגיע ראש ממשלת ישראל נתניהו לביקור בארצו והוסיף כי לאחר מכן הוא יקיים ביקור גומלין בישראל. על פי מה שנראה כיום, נתניהו לא ממש יגיע לטורקיה, ארדואן לא יגיע לכאן ואני מציע גם לכל אלה שמחפשים יעדי נופש זולים או טיסות זולות, להדיר את רגליהם מ"אסיה הקטנה". זאת לפחות עד שהרודן ייעבור לעולם אחר.

אני, באופן אישי לא אסע לשם ואני לא מתבייש לומר שחלק מזה קשור לפחד. אני לא רוצה לתעתע במזל שלי ולהיות חלק מ"אקספרס של חצות" רק בגלל שאצלם את ארמונו או יעדי תיירות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully