וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים שביקשו לבטל נופש בטורקיה, סורבו בגלל שהם ישראלים

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 12:31

ישראלים שהיו אמורים לצאת לנופש בחו"ל, בעיקר בטורקיה ובהולנד, נאלצו להיאבק בחברות האירוח להחזרתם כספם וגילו שלא ניתן להם לבטל כי הם ישראלים. אבל היו גם מי שהראו נכונות ודאגה. עכשיו יש דף שמרכז את הרשימה השחורה של המארחים

חיסול מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה/דובר צה"ל

בזמן שהנופשים הישראלים בחו"ל פעלו בנמרצות לאתר טיסות בחזרה הביתה, אלו שהיו אמורים לצאת לנופש מפנק בחו"ל נאלצו להיאבק בחברות האירוח להחזרתם כספם, וגילו את פרצופו האמיתי של מארחם.

עלות ממוצעת לנופש של ארבעה בני משפחה בחו"ל לשבוע, עומדת על עשרות אלפי שקלים ונובעת, בין היתר, כתוצאה מיוקרתו של יעד הנופש, מקום האירוח והפעילות המבוצעת במהלכו. ניכר כי המלחמה עם עזה שינתה את הסתכלות הישראלים על נותני השירות בחו"ל, וכי הם החליטו להפסיק לפתוח את הארנק ללא אבחנה.

בקהילת הפייסבוק "חו"ל זה כאן", לדוגמא, בה חברים כ-395 אלף גולשים, החליטו להפוך את הנושא למשימה לאומית, ולכוון זרקור אל נותני השירות שבאו לקראתם, לעומת אלו שלא.

מאות גולשים הגיבו על עשרות מקומות אירוח, מדריכי טיולים וחברות השכרת רכב, ועיקר השיח נסב סביב מקומות שאפשרו ביטול חופשות באופן מהיר ותוך הבנת המצב, גם כשהחופשה הייתה ללא אפשרות ביטול, אל מול אלו שלא אפשרו זאת.

יש לציין, עם זאת, כי רוב נותני השירות שנשכרו על ידי ישראלים, על פי פירוט הגולשים, נאותו לבטל את החופשה. חלק ממקומות האירוח אף שלחו דאגה לשלום הישראלים, לצד איחולי בריאות וסיום המלחמה במהרה, שהגיעו גם ממקומות בלתי צפויים.

התכתבות עם בית דירות בקפריסין בנוגע לביטול נופש. תמונות גולשים, צילום מסך
התכתבות עם בית דירות בקפריסין שביטל את ההזמנה עקב המלחמה. הוחזרו 60 אירו/צילום מסך, תמונות גולשים

30% החזר רק לאחר דין ודברים

הגולשת יוליה משקובסקי, לדוגמא, שיתפה כי הבעלים של בית הדירות והנופש Agriturismo Corte Speranza במחוז מנטובה באיטליה, בו לנו לפני כשנתיים, שלחה להם הודעת וואטסאפ למרות הזמן שעבר מאז נפשה בו עם משפחתה, ובו ביקשה לדעת שהם בסדר והביעה כלפיהם דאגה לאור המצב.

במקרה דומה מתארת גם הגולשת אביבה זכאי, שכתבה כי בעלי דירת Airbnb שבה לנה בעיר פורטו שבפורטוגל, שלחו לה הודעת תמיכה מרגשת שהובילה אותה לשתף את שם המקום ולבקש להכניסו לכף הזכות של ארנק הנופש הישראלי.

לעומתן, היו גם דוגמאות שליליות של בעלי מקומות אירוח שסירבו לבטל הזמנות או להחזיר כספים בשל אי הגעתם של ישראלים לנופש, גם לנוכח המצב. הגולש טל אדיב, לדוגמא, כתב כי מלון בסורונטו איטליה סירב לבטל הזמנתם, ורק לאחר דין ודברים היה מוכן להעניק 30% החזר מסך ההזמנה כולה.

רוב תלונות הגולשים באותו הפוסט, יש לציין, היו על מקומות אירוח בטורקיה ובאמסטדרם הולנד, וגולשים ברחבי הרשת החברתית דיווחו כי לחלק מהמענה השלילי אף צורף כי עיקרו נובע מהיות המזמינים ישראלים. בהתכתבות אחת עם רשת מלונות קראון אין בעיר איינדהובן בהולנד, נכתב על ידי נציג הרשת: "זה מצער מאוד שישראל מפעילה טרור על פלסטין מזה שנים, ושכתוצאה מכך פרצה 'מלחמה'"

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
התכתבות עם קראון אין בנוגע לביטול נופש. תמונות גולשים, צילום מסך
"ישראל מפעילה טרור על פלסטין שנים". ההתכתבות עם קראון אין בנוגע לביטול נופש/צילום מסך, תמונות גולשים

עדן הרשטיין, אחת מחברות הקבוצה, לקחה על עצמה את סידור וניהול רשימת מקומות האירוח, מדריכי הטיולים, סוכנויות הנסיעות והזכרות הרכב שהביעו הזדהות ואמפתיה עם הישראלים וניסו להגיע לקראתם, לצד אלה שסירבו ואף יותר מכך.

הרשטיין מספרת כי לעת זו כבר נכנסו 56 מקומות אירוח מסביב לעולם לכף הזכות, בעוד כ-25 מקומות אחרים נכנסו לרשימה השחורה, כאשר 18 מהם נמצאים באמסטרדם, הולנד. הקובץ הסופי צפוי להמשיך להתעדכן, וימתין לישראלים שיבקשו לצאת לחופשה לאחר המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully